4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Adalet ve Eşitlik Sağlanmalı Cevapları Sayfa 52, 53


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanmalı Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Bir arkadaşınız sınıftaki öğrenci sayısı kadar şeker bulunan kavanozu öğretmen masasına bırakıyor. Bu kavanozdan kaç şeker alabilirsiniz?


Cevap :

Bu kavanozdan sadece bir tane şeker alabilirim.


Soru : Bir veya birden fazla şeker almanız hâlinde ortaya çıkabilecek durumları tartışınız.


Cevap :

Bir veya birden fazla şeker almam halinde diğer arkadaşlarımın hakkına girerim. Onların hakkı olan şekeri yemiş olurum. Bu aramızda büyük bir kavgaya sebep olur. Kavgaya sebep olmasa bile bu çok çirkin bir davranıştır.


Soru : Temel haklarımızdan olan eğitim hakkını bir pastaya benzetecek olursak yukarıdaki durumların hangisinde bu hakkın eşit verilmesinden söz edebiliriz? Söyleyiniz.


Cevap :

Sağdaki masada 4 kişiye de aynı pay verilmiştir. Burada eğitim hakkımızı pastaya benzetecek olursak eşitlik olduğunu savunabiliriz.


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 53 Cevapları


Etkinlik


Aşağıda takım oluşturan iki kaptanın tutumunu görüyorsunuz. Bu iki tutumu inceleyerek ilgili soruları cevaplayınız.


1. Hangi takım kaptanı oyunculara eşit davranmaktadır?


Cevap :

İkinci resimdeki “takımı en iyi şekilde temsil edecek 5 kişiyi belirleyelim” konuşmasını yapan kaptan oyunculara eşit davranmaktadır.


2. Takım kaptanlarının tutumunu adil buluyor musunuz? Niçin? Açıklayınız.


Cevap :

1. takım kaptanın yapmış olduğu hareket adil değildir. En yakın arkadaşını seçmesi adaletli bir yaklaşım değildir.

2 takım kaptanının tutumu ise en adil olandır. Diğer oyuncular bundan üzülse de takımın başarısı için bu tercih edilmelidir.


Etkinlik


Soru : Aşağıdaki açıklamaları inceleyiniz. Eşitliğin sağlanabilmesi için ne yapılması gerektiğini yazınız.


Sınıf temsilcisi seçimlerinde sadece sınıf listesinin ilk beş sırasında yer alan kişilerin aday olma hakkının olması


Cevap :

Kesinlikle adil değildir. Bunun için isteyen kişiler alınmalıdır.


Basketbol maçında kuralların sadece beyaz spor ayakkabı giyenler için geçerli olması


Cevap :

Adil değildir. Kuralların kişilerin giysilerine göre değil herkes için eşit olması gerekmektedir.


Değerlendirme Çalışmaları


Soru : Bir toplumda eşitliğin sağlanması topluma neler kazandırır?


Kısa Cevap : “Bir toplumda eşitliğin sağlanması topluma neler kazandırır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir toplumda eşitliğin sağlanması topluma Büyük Birlik ve beraberlik kazandırır.

İnsanlar sevdiklerinin yanı sıra değer gördükleri ve incitmedikleri insanlarla beraber olmaktan keyif duyarlar ve bu insanlarla kendilerine bir bütün halinde hissederler.

Bir toplumda eşitlik varsa herkesin değeri aynı, yasalar herkese eşit uygulanıyor demektir.

Bu da insanlara büyük bir özgüven verecek, değersizlik hissini ortadan kaldıracak ve sağlıklı bir toplum hayatı sürmesini sağlayacaktır.

Toplumda bir kuzu ortamı oluşacak insanlar milli birlik ve beraberlik değerlerini içtenlikle yaşayacaklardır.

Çünkü eşitliğin olmadığı yerde haksızlığa uğrayan insanların işlerinde büyük bir kin biriktirir ve bunun intikamını almak isterler. Bu da büyük bir havuza ve sorunlara yol açabildiğinden toplumda huzur ortamının oluşması için dikkat edilmesi gereken eşitliğin sağlanmasıdır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score