4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Kısa Yoldan Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


4. Sınıf Matematik Kitabı Kısa Yoldan Çarpma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70


Nazlı, bisiklet almak için para biriktirdiği kumbarası dolunca kumbarayı açmış. Kumbaradan 24 tane 5 kuruş, 32 tane 10 kuruş, 48 tane 25 kuruş, 22 tane 50 kuruş, 30 tane 5 TL çıkmış.

Soru : Nazlı, kumbarasından çıkan paraları kısa yoldan nasıl hesaplayabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

  • Kısa yoldan çarpma işlemi yaparak bulabiliriz.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 14 x 20 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 14 x 20 işlemini yapmak için önce 14 ile 2’yi çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 10 ile çarpıp bulduğumuz sonuç ile not ettiğimiz sayıyı karşılaştıralım.


• Yukarıda yaptığımız işlemlerden yola çıkarak bir sayıyla 10’un katı olan bir sayıyı kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 14 x 2 = 28 = 280

• 35 x 300 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 35 x 300 işlemini yapmak için önce 35 ile 3’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 100 ile çarpıp bulduğumuz sonuç ile not ettiğimiz sayıyı karşılaştıralım.
• Bir sayıyla 100’ün katı olan bir sayıyı kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 35 x 3 = 105 = 10.500

• 52 x 4000 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 52 x 4000 işlemini yapmak için önce 52 ile 4’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 1000 ile çarpıp bulduğumuz sonuç ile not ettiğimiz sayıyı karşılaştıralım.
• Bir sayıyla 1000’in katı olan bir sayıyı kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 52 x 4 = 208 = 208.000

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : 47 x 20 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 47 x 2 = 94 = 940

Soru : 32 x 600 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 32 x 6 = 192 = 19.200

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : 68 x 2000 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 68 x 2 = 136 = 136.000

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 24 x 5 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 24 x 5 işlemini yapmak için önce 24 ile 10’u çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 2’ye bölelim ve bulduğumuz sonucu not ettiğimiz sayıyla karşılaştıralım.
• Yukarıda yaptığımız işlemlerden yola çıkarak bir sayıyı 5 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 24 x 5 = 120
  • Yarısı alınarak değere 0 eklenir.

• 12 x 25 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 12 x 25 işlemini yapmak için önce 12 ile 100’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 4’e bölelim ve bulduğumuz sonucu not ettiğimiz sayıyla karşılaştıralım.
• Bir sayıyı 25 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 12 x 25 = 300

• 43 x 50 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 43 x 50 işlemini yapmak için önce 43 ile 100’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 2’ye bölelim ve bulduğumuz sonucu not ettiğimiz sayıyla karşılaştıralım.
• Bir sayıyı 50 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 43 x 50 = 2.150

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : 44 x 5 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 44 x 5 = 220

Soru : 32 x 25 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 32 x 25 = 800

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : 68 x 50 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 68 x 50 = 340

ALIŞTIRMALAR


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen işlemleri önce kısa yoldan yapınız. Sonra işlemleri hesap makinesiyle yaparak kısa yoldan bulduğunuz sonuçların doğruluğunu kontrol ediniz.


Cevap :

135 x 70 = 9.450

39 x 500 = 19.500

26 x 4000 = 104.000

68 x 5 = 340

84 x 25 = 2.100

46 x 50 = 2.300

628 x 60 = 37.680

107 x 300 = 32.100



 

Our Score