4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117 FERMAN Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117


Hazırlanalım


Soru : Bir ürün tasarlamak isteseniz bu hangi alanda olurdu? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Bir ürün tasarlamak isteseydin bu telefon alanında oluyordu. İnsanlar telefonlara ve telefondaki gelişmeleri çok önem verdiği için bunun çok ilgi uyandıracağını ve çok iyi bir geliri olacağını düşünüyorum.

Uzun Cevap :

Bir ürün tasarlamak isteseydim Bu icadımı savaş uçakları gibi savunma sanayinde yapardım.

Çünkü hangi ülke olursa olsun savunma sanayini büyük bir bütçe ayırır ve her ülke kendi savunma sanayisinin güçlü olmasını ister.

Bu düşmanları caydırmada ve kendini koruması açısından her ülke için çok önemlidir.

Bu yüzden ben de hem ülkemin korunması, hem de büyük bir gelir kapısı olması açısından yapacağım icadı bu alanda yapmak isterdim.


Söyleyelim


Soru : Konuya hazırlık çalışmasında çevrenizde çözüm bekleyen durumları ve geliştirilebilecek ürünlere ilişkin yazdığınız yazıları okuyunuz. Ürünlerin geliştirilebilmesi hangi aşamalardan geçmesine bağlıdır? Tartışınız.


Cevap :

Çözüm bekleyen durumlara örnek olarak çevre kirliliği, ormanlara tahrip edilmesi trafik kurallarına uymaması örnek olarak gösterilebilir.

Bunlar için engelleyici ve teşvik edici bazı icatlar gerçekleştirilebilir.

Ürünlerin geliştirebilmesi nasıl bir icatla sorunun çözüleceğine dair konuşma ve uygulama aşamalarına bağlıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konuya hazırlık olarak yaptığınız araştırmadaki bilgileri hatırlayınız. Ardından ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


ÖĞRENCİLERİN İCATLARI ŞAŞIRTTI

İlkokul öğrencilerinin birbirinden ilginç buluşları görenleri şaşırttı. Projeler arasında balığı yakalayınca sinyal veren elektronik olta, denizdeki kirli atığı ayrıştıran arıtma gemisi, gıdalarda radyasyon olup olmadığını ölçen radyasyon savar gibi ürünler dikkat çekti. Buluşlar arasında kaybolan uzaktan kumanda aletini bulmaya yarayan buluşuyla şenlikte yer alan 2. sınıf öğrencisi Birge M. G., uzaktan kumanda aletlerinin sık sık kaybolduğunu ve insanların da bulmak için uzun süre çaba sarf ettiklerini anlattı. “Ben de bundan yola çıkarak, bu aleti yaptım. Artık insanlar rahatlıkla uzaktan kumanda aletlerini bulabilecek” şeklinde konuştu.

Genel ağ / Erişim Tarihi: 11.12.2021 (Özetlenmiştir.)


Cevap :

Ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ürün hakkında çalışma yapan isteyen kişinin desteklenmesi ve bilgilendirerek desteklenmesi ile olur.

Patende devlet tarafından alınmalı ve ülke yararına kullanılmalıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberlerini okuyunuz. Girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Samsun’un Çarşamba ilçesinde bir kadın girişimci, komşusundan kuluçkalık olarak aldığı yumurtanın rengi yeşil çıkınca bu alanda başladığı üretimde başarıyı yakaladı. Alibeyli Mahallesi’nde yaşayan Hatice D., 2015 yılında önce kuluçka olarak kullanmak üzere bir komşusundan yumurta aldı. Hatice Hanım, yumurtanın rengi yeşil çıkınca bu yumurta türünden haberdar oldu. Çocuklarının yeşil kabuklu yumurtanın normal yumurtaya göre daha yüksek fiyata alıcı bulduğunu öğrenip kendisine söylemesi üzerine bu alanda üretim yapmaya karar veren Hatice Hanım’ın, kısa zamanda yeşil yumurta yumurtlayan 100 tavuğu oldu. İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünün kadınlara yönelik hazırladığı ve 30 kişinin katıldığı proje kapsamında örnek girişimci olarak gösterilen Hatice Hanım, yeşil yumurtlayan tavuk sayısını artırıp daha büyük bir tesis kurmayı hedefliyor.

Genel ağ / Erişim Tarihi: 11.12.2021 (Kısaltılarak düzenlenmiştir.)


Özgür T. ve Ferhat E. isimli iki arkadaş, Anadolu Üniversitesi (AÜ) Teknoparkı’nda kurdukları şirkette 4 yıl boyunca sıkı çalışarak bir video oyunu tasarladılar. Dünya çapında faaliyet gösteren önemli bir teknoloji şirketinden tasarım ödülü alan gençlere ayrıca Eskişehir Sanayi Odasınca (ESO) “örnek genç girişimci” ödülü de verildi. Genç girişimciler yaptıkları çalışma nedeniyle Eskişehir ve Türkiye’nin adını dünyaya duyurmuş oldu. Genç girişimciler, video oyununu geliştirmeden önce birçok kişinin kendilerine yatırım alamayacaklarını ifade etmelerine rağmen yatırım aldıklarını ve video oyununu çok kısa bir sürede geliştirdiklerini ifade ettiler.

Genel ağ / Erişim Tarihi: 29.05.2022 (Özetlenmiştir.)


Cevap :

Bence girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi çok büyüktür.

İnsanlar gerek desteklenmemek gerek maddi sebeplerden projelerini hayata geçiremedikleri gibi bunu yapmaya girişecek olan insanlar da umutlarını kaybediyorlar.

İnsanlar girişimleri konusunda desteklendiği zaman büyük gelişme potansiyeli olan insanlar keşfedilebiliyor gerek ülke gerek bütün insanların yararına büyük işler başarabiliyorlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. TEKNOFEST 2022’ye hangi fikirlerinizi projelendirmek için katılırdınız? Söyleyiniz.


TEKNOFEST 2022

2022 yılında Samsun Çarşamba Havalimanı merkezli olarak Karadeniz Bölgesi’nde gerçekleşen TEKNOFEST Karadeniz kapsamında geleceğin odak alanları üzerine 40 farklı teknoloji yarışması gerçekleşmiştir. Bu yarışmalara 81 il, 107 ülkeden 154.000’den fazla takım ve 600.000’den fazla yarışmacı başvurmuştur.

Genel ağ / Erişim Tarihi: 26.04.2023 (Özetlenmiştir.)


Cevap :

Teknofest 2022 yapılan icatları incelemek ve onları nasıl geliştirebileceği hakkında projelendirmek için katılırdım.


Deneyelim


Soru : Siz de günlük hayatınızda gördüğünüz bir problem durumundan hareketle kendi ürününüzü geliştiriniz. Ürününüzün gelişim aşamalarını aşağıda verilen başlıklardan hareketle raporlaştırınız.


(Ürünün Adı-Problem Durumu-Ürünün Karşıladığı İhtiyaç-Ürünü Oluşturan Malzemeler-Ürünle İlgili Çizimler-Ürünle İlgili Slogan-Ürünün Yapılış Aşamaları-a) Ön Araştırma-b) Uygulanan İşlemler-c) Sonuç)


Cevap :

Ürünün Adı: Geri dönüşüm maddeleri ayrıştırıcı
Problem Durumu: Geri dönüşüm maddelerinin ayrıştırılmasında büyük zahmet, zaman ve maddi gücün ayrılması
Ürünün Karşıladığı İhtiyaç:  Geri dönüşüm maddelerinin ayrıştırılması
Ürünü Oluşturan Malzemeler: Plastiği, demiri ve cam gibi maddeleri tanıyan ve ayrıştıran bir cihaz
Ürünle İlgili Çizimler:

Ürünle İlgili Slogan: Çevreni korumak için ayrıştıran yenilik
Ürünün Yapılış Aşamaları:
a) Ön Araştırma: Ürünün nasıl yapılacağı, tanıma sensörleri gibi aşamaların tamamlanması
b) Uygulanan İşlemler: Çok aşamalı olan icatların tamamlanması
c) Sonuç: Bu ürün ile kolaylıkla geri dönüşüm ürünleri ayrıştırılabilecek ,zaman, emek ve paradan tasarruf edilecek


Sonraki Konuya Hazırlık


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız bir teknolojik ürünü kullanmayı nasıl öğrendiğinizi anlatan bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Günlük yaşamında kullandığım ve anlatmak istediğim teknolojik ürün telefondur.

Annem belirli bir süre beni telefon ve diğer ekranlardan uzak tutmaya gayret ettim.

Biraz işim büyüyünce ve benim isteğimle sınırlı saatler içerisinde annem telefonla ve ekranda bana çizgi filmler izlet.

Telefonda çizgi film izlemek oyun oynamak gibi çocukken yapmak istediğim şeyleri yapa yapma telefon kullanmayı öğrendim.

Sana da telefon kullanmayı çok sevsem de sağlıklı gelişmem için belirli saatler içerisinde kullanmaya gayret ediyorum ve herkese böyle yapmasını öğreniyor öneriyorum.

Uzun Cevap :

Henüz 1 ve 2 yaşlarındayken bile teknolojik aletlerle oynamaya ve onların ne olduğunu keşfetmeye çok meraklıydım.

Annem zaman zaman teknolojik aletlerle uğraşmam da ve makineleri kapatıp ayarlarını bozmamdan şikayet ediyordu.

Büyükler için sıradan olan bu durum aslında çocuklar için esrarengiz bir şeyi keşfetmek gibidir.

Her bir keşfim bir gün bu ayetlere dokunmam ve yapmaya çalıştığım şeyler benim için büyük bir anlam ve değer taşıyordu.

Evimizde olan bilgisayarda merak ettiğim eşyalar arasındaydı.

Zamanla babamdan ve annenden bilgisayarı nasıl açılıp kapandığını, klavyenin ne işe yaradığını ayrıca sesin nasıl ayarlanacağını bile öğrendim.

Yaşım büyüdükçe ve deneyim kazandıkça bazen hatalar yapsam da bilgisayarı daha iyi kullanmaya devam ettim ve giderek klavye hızım gibi konularda kendimi geliştirmeye gayret ediyorum.



 

Our Score