4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 195-196-197 FERMAN Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Saygı Esastır Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Saygı Esastır Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 195-196-197


Hazırlanalım


Soru : Farklı kültürlere sahip insanlarla ilişkilerimiz nasıl olmalıdır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Farklı kültürlere sahip insanlarla ilişkilerimiz saygı ve sevgi çerçevesinde olmalı onlara hoşgörülü davranmalıyız.

Bizim hayat kurallarımız ve hayata bakış açımız olduğu gibi onları da bakış açısı olduğunu bilmeli ve onlara hoşgörülü davranarak yaşantılarına karşı kaba hareketlerden uzak durmalıyız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki her insan yaşamış olduğu toplum ve kendi hayata bakış açısı sebebiyle farklı kültürlere ve farklı düşüncelere sahip olabilir.

Onların bizden farklı düşünceleri ve hayata bakış açıları olduğu gibi biz de onlara göre farklı düşüncelere ve farklı bakış açısına sahip insanlarız.

Dolayısıyla kendimize saygı duyulmasını istediğimiz gibi diğer insanlara da saygı duymalı ve farklı kültürlere sahip olup bunları önemsediklerini gözden kaçırmamalıyız.

İnsanların kültürleri ne kadar farklı olursa olsun onları anlamaya çalışmalı, hoşgörülü davranmalı ilişkilerimizi saygı çerçevesinde sürdürmeliyiz.

Türk kültüründe olan misafire saygılı ve ilgili davranmak bu meselede de harekete geçmeli onlara ülkemizdeki bu güzel hoşgörüyü tanıtarak yardımcı olmalıyız ve Türk misafirperverliğimizi göstermeliyiz.

Dünyadaki ve kendi bulunduğumuz yerdeki farklılıkların bir kültür zenginliği olduğunu bilmeli farklı dil, Bayram kıyafet yemek ve oyunları öğrenerek hayatımızı renklendirmeli ve farklı kültürlerin topluma çeşitlilik ve zenginlik kattığını bilmeliyiz.

Kültürlerarası iletişimde bulunmak ve insanlara yakınlık kurmak insanları ön yargılardan arındıracak basit kalıplara düşmek yerine daha anlayışlı ve hoşgörülü olmamızı sağlayacaktır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen metni okuduktan sonra soruları yanıtlayınız.


Ben Cemile. Bu sene 23 Nisan şenlikleri kapsamında evimizde yabancı bir öğrenciyi misafir ettik. O’nun adı Rosalinda. Rosalinda ülkemize Meksika’dan geldi. Rosalinda ve okulunun dans topluluğu şenlikler kapsamında geleneksel danslarını sergilemek için ülkemize gelmişti. Rosalinda son derece neşeli, dışa dönük biriydi. Rosalinda ile anlaşabilmemiz zor olmadı. Kendisinin ana dili İspanyolca. İkimiz de temel düzeyde İngilizce biliyoruz. Rosalinda’ya geleneksel Türk yemeklerinden sunduk ancak kendisi sebze ve meyveleri bir arada tükettiğini ve yemeklerin bol salçalı ve acılı olmasını sevdiğini söyledi. Bu onun kültürel bir özelliğiydi. Annem ve babam onun istediği tarzda bir yemek hazırlamak için bazı hazırlıklar yaptı ancak Rosalinda buna gerek olmadığını Türk yemeklerini denemekten hoşlandığını ifade etti. Rosalinda bizde kaldığı sınırlı süre boyunca her fırsatta Türk tarihine olan ilgisini, Atatürk’e olan hayranlığını, Türk misafirperverliğinin ne kadar güzel olduğunu vurguladı. Rosalinda Meksikalıların da misafirleri çok sevdiğini ve misafir eve girdiğinde bunu ona yansıttıklarını söyledi. Rosalinda akşam üzeri ülkesini ve ailesini özlediğini söyledi. Ülkesini hatırlatan müzikler dinlemeye başladı. Bize yabancı gelse de ona saygıyla eşlik ettik. Gece yatmadan önce ailesi ve sevdikleri için Tanrı’ya dua ettiğini söyleyerek yalnız kalmak istedi. Biz de onu yalnız bıraktık. Kahvaltıdan sonra Rosalinda’yı kafilesine teslim etmek için yola çıktık. Rosalinda geleneksel şapkasını takmak istediğini söyledi. Komşularımız ve bizim için alışık olmadığımız bir giyim tarzı olsa da onun süslü şapkası gerçekten çok güzeldi. Onun kültürüne saygı duyduğumuzu her fırsatta dile getirdik ve davranışlarımızla bunu yansıtmaya çalıştık. Birbirimizi çok sevdik ve ilk fırsatta Meksika’da onu ziyaret edeceğimize dair söz verdik.


1. Rosalinda gibi bir misafiriniz olsa siz nasıl davranır, onu nasıl ağırlardınız?


Cevap :

Rosalinda gibi bir misafirim olsa ona saygı ve hoşgörü ile davranır onu memnun etmek için elinden geleni yapardım.


2. Rosalinda ile Cemile arasındaki kültürel farklılıklar hangi konulardadır?


Cevap :

Rosalinda ile Cemile arasındaki kültürel farklılıklar yemek kültürü, davranış kültürü ve kıyafet kültürüdür.


3. Cemile ve ailesi Rosalinda’ya nasıl davranmıştır?


Cevap :

Cemile ve ailesi rosalinda’ya hoşgörülü davranmış onu memnun ve mutlu etmek için elinden gelen imkanları sunmuştur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


Söyleyelim


Soru : Hazırladığınız insan hakları belgesini arkadaşlarınıza tanıtınız. Ardından onlardan bu belgeye ilişkin görüşlerini isteyiniz. İnsan hakları belgenizin özelliklerine ilişkin fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Hazırlamış olduğum insan hakları belgesinde insanların sırf insan oldukları için doğuştan bazı haklara sahip olduğunu vurguladım.

Farklı ilaçları ve kültürlere saygı duyulması gerektiği her bireyin kendi kültürünü yaşamak, öğrenmek ve aktarma hakkına sahip olduğunu da belirttim.

İnsanların farklı kültürlere karşı saygılı olması gerektiğini ve farklılıkların bizlere çeşitlilik kattığını vurguladım.

Ben koymuş olduğum maddelerde olan hoşgörü ve saygı duyma gibi maddelerin çok önemli olduğunu bütün insanların kendi kültürünü yaşama aktarma ve bu konuda özgür olma rahatlığına sahip olmaları gerektiğini düşünüyorum.


5. Etkinlik


Kültürel Kolajlar

Malzemeler: Farklı kültürleri tanıtan resimli ve baskılı dergiler ya da broşürler, makas, yapıştırıcı, poster panosu ve el işi kâğıdı.

• İkişer ya da üçer gruplara ayrılınız. Her grup farklı bir kültürden sorumlu olacaktır (Örneğin Çin, Meksika, Hint, Afrika gibi).
• Öğretmeniniz farklı kültürleri tanıtan dergi ve broşürleri sizlere dağıtacaktır. Bu materyallerdeki yemek, müzik, moda, sanat ve ünlü yerler gibi bilgi ve görselleri arayınız.
• Her grup seçtiği görselleri ve cümleleri kesip bir kolaj oluşturmak üzere poster panosuna veya el işi kağıdına yerleştirecektir.
• Gruplar gerek duyarlarsa görsellerin altına kendi açıklamalarını ekleyeceklerdir.
• Kolajlar bittiğinde, her gruptan çalışmalarını sınıfa sunmaları ve üzerinde çalıştıkları kültür hakkında neler öğrendiklerini açıklamaları istenecektir.
• Herkesin saygıyı hak ettiği ve farklı kültürlerden çok şey öğrenebileceğimiz fikrini vurgulayan örnek kolaj çalışmaları okul yönetiminden izin alınarak okulun farklı yerlerinde sergilenecektir.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta öğretmeninizle beraber yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score