4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 31-32

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı 1. Ünite Birey ve Toplum Neler Öğrendiniz? Sayfa 31, 32


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Birey ve Toplum Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


saygı empati yetenek zenginlik sevgi akıllı kart ihtiyaç


1. İnsanın kendisini başkasının yerine koymasına empati denir.
2. Yeni kimlik kartlarındaki elektronik çip kimlik belgelerimize akıllı kart özelliği kazandırmaktadır.
3. Bireylerde doğuştan var olan bir işi yapabilme becerisine yetenek denir.
4. Farklılıklara saygı insanları oldukları gibi kabul edebilmektir.
5. İnsanlar arasındaki farklılıklar birer zenginlik olarak görülmelidir


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


(D) 1. Resmî kimlik belgemizin üzerinde parmak izimize de yer verilir.
(D) 2. Yeni kimlik kartlarımızın geçerlilik süresi on yıldır.
(Y) 3. Yeni uygulamada kadınlara pembe, erkeklere mavi renkli kimlik verilecektir.
(D) 4. Kronoloji, olayların oluş sırasına göre alt alta sıralanmasıdır.
(Y) 5. İkiz kardeşler her bakımdan aynı fiziksel özelliklere sahiptir.
(Y) 6. Soğukta üşüyen bir kediyi eve götürmek empati göstergesidir.
(Y) 7. T.C. kimlik numaramız başka birinin numarasıyla aynı olabilir.
(Y) 8. Kimlik kartlarımızda yeteneklerimizle ilgili bilgilere de yer verilir.


C. Aşağıdaki cümlelerde bir ilgiden mi yoksa yetenekten mi söz edilmektedir? İlgiden söz edilen cümlelerin başındaki kutucuğa “İlgi”, yetenekten söz edilenlerin başına “Yetenek” yazınız.


Çiçek yetiştirmeyi seviyorum. (İlgi)
İlk kez dinlediğim bir melodiyi kemanımla çalabiliyorum.(Yetenek)
Cep telefonlarının nasıl çalıştığını merak ediyorum.(İlgi)
İngilizce kelimelerin anlamlarını çok hızlı ezberleyebiliyorum. (Yetenek)
Balıklarla ilgili belgeselleri kaçırmamaya çalışıyorum.(İlgi)
Kurşun kalem koleksiyonu yapıyorum.(İlgi)


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevabı,


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdaki davranışlardan hangisinin kendini başkalarının yerine koyma duygusunun bir sonucu olduğu söylenemez?


A) Çiğdem’in kalemini evde unutan Arda’ya kalemlerinden birini vermesi
B) Emre’nin sofrayı kurmada anne babasına yardım etmesi
C) Ceren’in boş zamanlarını resim yaparak değerlendirmesi
D) Yiğit’in okul kantininde sıraya girmesi


2. “Beş parmağın beşi bir olmaz.” atasözü aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?


A) İnsan sevgisi B) Sorumluluk
C) Bireysel farklılık D) Düşüncelere saygı


3. Hayatınıza ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyduğunuzda aşağıdakilerden hangisini diğerlerinden sonra yazmanız gerekir?


A) Yürümeyi öğrendim.
B) 4. sınıfa geçtim.
C) Okuma yazmayı öğrendim.
D) 6. yaş günümü kutladım


4. Herhangi bir kişinin resmî kimlik belgesine bakarak o kişi hakkında aşağıda verilen sorulardan hangisi cevaplanamaz?


A) Kaç yaşındadır?
B) Babasının adı nedir?
C) Vatandaşlık numarası nedir?
D) Kardeşinin adı nedir?


5. Aşağıdaki davranışlardan hangisinin empatiyi en doğru şekilde tanımladığı söylenebilir?


A) Karşısındaki kişinin neler hissedebileceğini tahmin edip ona göre davranma
B) Karşısındaki kişinin dostluğunu kazanmaya çalışma
C) Karşısındaki kişiye onun kendisine davrandığı gibi davranma
D) Karşısındaki kişinin hatasını yüzüne vurmama


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Soru : Resmî kimlik belgenizi hangi işler için kullanıyorsunuz?


Cevap : resmi kimlik belgeleri devlet tarafından insanların kişisel bilgilerinin bulunduğu belgelerdir Bu belgeleri devlet kurumlarında ve de kişisel bilgilerimi öğrenmek için hastaneler gibi yerlerde kullanabilmek deyim resmi kimlik belgeleri ile havaalanlarında Uluslar Arası yolculukta pasaportla birlikte ve de polis kontrolü gibi noktalarda göstermek zorunluluğumuz bulunmaktadır


Soru: İnsanı diğer insanlardan ayıran bireysel farklılıklara beş örnek veriniz.


Cevap :

Her insan diğer insanlardan farklı yaratılmış ve farklı şekilde bireysel özellikler taşımaktadır insanların bu farkındalıkları bazı özelliklerle ayırt edilebilir.

Örneğin:

  • Her insanın kendisine ait DNA su bulunmaktadır.
  • Her insanın kendisine ait ses TL bulunmaktadır.
  • Her insanın kendisine ait parmak izi bulunur hiçbir insanın başka birisinin Parmak izine benzerliği yoktur.
  • Her insanın farklı yüz hatları bulunmaktadır yüz hatlarımız bizim bireysel belirleyici özelliğimizdir.
  • Her insanın kendisine Özgür kişisel özellikleri vardır.


 

Our Score