4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıda Atatürk’ün bir sözü karışık olarak verilmiştir. Verilen ifadeleri, sözün aslına uygun şekilde aşağıdaki kutucuklara yazınız. 


Cevap: Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz, fakat sanatkar olamazsınız.
( A ) hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz
( S ) hepiniz
( A ) milletvekili olabilirsiniz
( T ) fakat sanatkâr olamazsınız
( N ) bakan olabilirsiniz


Soru: Kutucuklara yazdığınız ifadelere karşılık gelen harfleri çemberlerin içine sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap: Şifre: SANAT


Soru: 2. Aşağıdaki yazma alanında, sanatla ilgili görüşünüzü ifade eden bir duvar yazısı oluşturunuz. Yazınızda farklı, renkli yazı karakterleri ve görsel unsurlar kullanabilirsiniz


Cevap: Sanat insanı geliştiren yapıdır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları


1.Çalışma


Soru: “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiirdeki dizelerden insanlara olumlu mesaj veren bir özlü söz oluşturmak isteseniz hangi dizeleri seçersiniz? Seçtiğiniz dizeleri bir duvar yazısı olarak düzenleyiniz.


Cevap: Her uyanışımda yeniden başlama  duygusu dolar içime


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları, “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiire göre cevaplayınız.
Soru:  Şiirde hangi duygular ele alınmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap:
() kaygı
(X) huzur
(X) mutluluk
() korku
() bıkkınlık
(X) yaşama sevinci


Soru:  Şiirde kaç bölüm vardır?


Cevap: 5 bölüm vardır.


Soru:  Şairin buluğu yer nasıl bir yerdir? Siz böyle bir yeri anlatacak olsanız şiirle mi, şarkıyla mı, resimle mi ya da bir öyküyle mi anlatmayı tercih ederdiniz? Açıklayınız.


Cevap: Sonbaharda yaprakların, rüzgarın olduğu Eylül ayında bir zaman dilimindeki bir yerdir.


Soru:  Bu şiirde neden noktalama işaretleri kullanılmamış olabilir?


Cevap: Çünkü şair duygularını özgür bir şekilde ifade etmektedir.


3.Çalışma


Soru:  Aşağıda şiirin ilk dört bölümünde anlatılanları içeren cümleler bulunmaktadır. Cümlelerin şiirin kaçıncı bölümüyle ilişkili olduğunu yazınız. Boşta kalan cümlenin altını kırmızı kalemle çiziniz.


Cevap:
Sevgiyle dolan bir kalple yeni güne başlıyorum. (3. bölümde)
Zihnin dinlendiği bu anları doğadan gelen sesler zenginleştiriyor. (2.bölümde)
Çaresiz, yoksul ve kimsesiz insanlara yüreğimi açıyorum. (4.bölümde)
Yaşama her sabah yeniden başlıyorum. (1.bölümde)
Bu mevsimde alınan nefes sağlığa sağlık katıyor. (1.bölümde)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4.Çalışma


Aşağıda sorulan soru üzerine biraz düşünüp bu soruyu aile üyelerinize de sorunuz. Aile üyelerinizle bir araya gelerek soruyla ilgili düşüncelerinizi paylaştığınız bir sohbet gerçekleştiriniz
Soru:  Her zaman yeniden başlamak duygusu nasıl bir duygudur? Bunu başarmak mümkün müdür?


Cevap: Bilmediğimiz veya bir sınav gibi düşünecek olursak her zaman düşsek bile kalkıp yeniden başlamalı ve başarana kadar yapmalıyız. Doğru çalışma ve azimle başarılamayacak birey yoktur.


5.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin son kısmını, bir öykü yazsanız bu öyküdeki karakterleri (kişileri) nasıl seçip oluşturacağınızı anlatarak siz tamamlayınız


YAZARLAR ÖYKÜLERİNDEKİ KARAKTERLERİ
NASIL OLUŞTURUR?
Yazdığım yüz civarında kitap için kaç karakter oluşturmuşumdur acaba? Sanırım binlerce. Hepsinin canlanıp evimde vereceğim partiye geldiğini düşünün! Hepsini görebiliyorum ama hiçbiri gerçek değil elbette. Onları ben uydurdum. Oluşturduğum karakterler çok nadiren gerçek insanlara dayanır. Hele kendimi düşünerek oluşturduğum karakter hiç olmamıştır. Onlar bütünüyle hayal gücümün ürünüdür. Küçük bir çocukken hiç hayalî arkadaşınız oldu mu? Bebekleriniz ile oyuncak ayılarınız için, sanki hepsi gerçekmiş gibi çay partisi verdiniz mi, onları yatağa yatırıp uyuttunuz
mu hiç? Öyküler için karakterler oluşturmak işte tam da buna benzer bir şey. (…)
Dame Jacqueline WİLSON
(Deym Jaklin Vilsın)


Cevap: Mesela evde tek başına romanımda bahsettiğim çocukların evlerinde tek başına kalıp yaşadıkları maceralar aslında gerçek hayatta bir ailenin yapmayacağı hareketlerdir. Onlar evde tek kalsalar da başlarının çaresine bakarak kendilerine bakmayı başarmışlardır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 175 Cevapları


6.Çalışma


Soru:  Aşağıda, şair ve ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu nun “İlk Geçen Treni Seyreden Köylüler” tablosu verilmiştir. Tabloyu detaylı bir şekilde inceleyiniz. Tabloda gördüklerinizi -tablonun adından da yararlanarak- bir hikâye olarak anlatınız


Cevap:
Günlerden bir gün köy ahali yeni yapılan demir yolunun etrafına toplanmışlardı. Toplanmaların sebebi köye yapılan ilk demir yolunun ilk treninin geçecek olmasıydı. Herkes demiryolunun biraz uzağına toplanarak trenin gelmesini beklediler. Tren sesi uzaktan duyulmaya başladı. Köylülerden çıt çıkmıyordu. Tren sesini duydukları an trenin geldiği yöne doğru kafalarını çevirdiler. Hem heyecanlı hem de şaşkın bir şekilde trenin geçişini izlediler. Köylüler bu günü unutmamak için her yıl bu günde burada toplanmak için sözleştiler.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları


7.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin cümlede hangi anlamıyla kullanıldığını belirleyip tablodaki uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 177 Cevapları


8.Çalışma


Soru:  Aşağıda verilen kelimeyi gerçek, terim ve mecaz anlamlarıyla birer cümlede kullanınız


Cevap: Perde
Gerçek anlam: Yeni aldığımız perdeyi direk salona astık.
Mecaz anlam: Bu hafta da perde hüzünle kapandı.
Terim anlam: Tiyatro da oyunun ikinci perdesine geçmişler.


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde neden-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin altını çiziniz


Cevap:
Kendimizi mutlu hissetmek için sinemaya gider, komik bir film seyrederiz. Anlatamadıklarımızı dışa vurmak için elimize kâğıt kalemi alır resim çizeriz. Tiyatro izlerken kimi zaman güler kimi zaman ağlarız. Kızgınsak müziği sonuna kadar açıp bağıra bağıra şarkı söyleriz. Sanat, bize ilaç gibi gelir. Her türlü duygumuzu sanatla ifade edebiliriz.



 

Our Score