4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki görselleri inceleyip Atatürk’e ait sözü okuyunuz. Okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz
Cevap: Çocukların geleceğe umudu hakkında metin olabilir.
Soru: 2.Yukarıdaki fotoğraflardan, sözlerden ve bu zamana kadar öğrendiklerinizden hareketle Atatürk denilince aklınıza gelenleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Lider, ileri görüşlü, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, Çalışkan, Şehitlerimiz aklıma gelmektedir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları “Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü” adlı metne göre cevaplayınız.
• Metinde anlatılan olay, günün hangi saatlerinde geçiyor olabilir? Neden?
Cevap: Sabah erken saatte geçiyor olabilir. Çünkü Atatürk daha uyanmamış denmektedir.
Soru: Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu.” ifadesinde “bekledi” kelimesinin tekrar edilmesinin anlatıma katkısı nedir?
Cevap: Okurun anı kafasında canlandırmasına ve olayın daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır.
Soru: Ülkü’nün, Atatürk’ü çok sevdiğini hangi ifadelerden çıkarabiliriz?
Cevap: Atatürk’ün her şeyiyle yakından ilgileniyordu zaten
Soru: Ülkü’nün, ayakkabıları siyaha boyama nedeni nedir?
Cevap: Atatürk’ün elbiseleri siyah olduğu için ayakkabısını da siyaha boyamak istemiştir.
Soru: Atatürk’ün Ülkü’ye verdiği tepki nasıldır?
Cevap: Gülümsemiş ve ona boya ve defter getirmiştir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
2.Çalışma
Soru: Aşağıda, metinle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. İfade doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y”yi, ifadeye bu metinden ulaşılamıyorsa da “U”yu işaretleyiniz.
Cevap:
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümleleri, verilen örneklerden hareketle neden-sonuç ve karşılaştırma cümlesi olacak şekilde tamamlayınız.
Cevap:
ÖRNEK: Sabah saatlerini çok sevdiği için erkenden kalkıyordu. (Neden-sonuç cümlesi)
* Atatürk, Ülkü’yü sevdiği için ayakkabısını boyayan Ülkü’ye kızmadı. ayakkabılarını boyayan Ülkü’ye kızmadı. (Neden-sonuç cümlesi)
ÖRNEK: Sen de benim gibi kitap okumayı seviyorsun. (Karşılaştırma cümlesi)
*Atatürk Ülkü’yü sevdiği gibi diğer çocukları da seviyordu. (Karşılaştırma cümlesi)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Metinde geçen “Oturdu, kalktı, gezindi…” cümlesini üç ayrı cümle biçiminde kendi ifadelerinizle yeniden yazınız
Cevap:
- Ülkü Atatürk’ü beklerken kanepeye oturdu.
- Ülkü ses duyunca Atatürk’e bakmak için kalktı
- Ülkü Atatürk’ü beklerken odanın önünde gezindi.
5.Çalışma
Soru: Aşağıdaki parçaları birleştirerek Atatürk’ün çocuklarla ilgili düşüncelerini anlatan bir paragraf oluşturunuz. Gerekli noktalama işaretlerini kullanmayı unutmayınız.
• yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır
• içten inandıklarını savunmaya
• çocuklarımızı artık
• düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye
• buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız
• aynı zamanda onların temiz yüreklerinde
Cevap: Çocuklarımızı artık, düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye, içten inandıklarını savunmaya buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız. Aynı zamanda onların temiz yüreklerinde yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki tabloda, noktanın kullanım yerlerine dair açıklamalar ve bunlarla ilişkili örnekler verilmiştir. Verilen açıklamalarla örnekleri inceleyip eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz cümlenin başındaki harfi, açıklamanın yanına yazınız.
Cevap: