4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 97-8-99-100-101-102-103-104-105
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim insanı Öyküleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim insanı Öyküleri Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 97-8-99-100-101-102-103-104-105
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki karikatürleri inceleyiniz. Bu karikatürlerden biri, okuyacağınız metinde de kullanılan bir doğa kanununu ifade etmektedir. Anlatılmak istenen doğa kanununu, ilgili karikatürün altına yazınız.
Cevap:
Soru: 2. “Doğa” kavramıyla başlayan aşağıdaki çağrışım zincirine yeni kavramlar ekleyiniz.
Cevap:
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1.Çalışma
Soru: a. Okuduğunuz çizgi romanın özelliklerinden hareketle “çizgi roman”ı tanımlayınız. Bu kavramı, anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız
Cevap: Karikatür, öykü biçiminde yazılan bir dergi türüdür. Çizgi roman sanatından oluşan konuşma şeklinde yazılan bir dergidir.
- Okuduğum karikatür çok hoşuma gitti
Soru: b. Okuduğunuz çizgi romanda anlatılanlardan hareketle “çevre bilinci” kavramını açıklayınız. Bu kavramı anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız.
Cevap: Çevre bilinci, bireylerin ve toplumların çevre ile dengeli bir şekilde ilişkilerde bulunabilmesi için sahip olması gereken davranış, tutum ve düşünce şeklidir.
2.Çalışma
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Soru: a. Okuduğunuz metinde anlatılanlar aşağıda karışık bir sırayla verilmiştir. Bu cümleleri metnin akışına uygun olarak numaralandırınız.
Cevap:
(4) Rachel (Reyçıl), zooloji eğitimi görür.
(6) Zararlı böcekler için kullanılan maddeler yabani hayvanlara da zarar verir.
(1) Rachel ve babası gezintiye çıkar.
(7) Rachel gece gündüz çalışır ve doğanın dengesini bozan şeyin kimyasallar olduğunu anlar.
(3) Baba, kızına doğanın kanunundan söz eder.
(5) O çalışmalardan sonra “çevre bilinci” kavramı ortaya çıkar .
(2) Kartalın tavşanı avlamış olduğunu görürler.
(8) Rachel Carson’ın (Karsın) “Sessiz Bahar” adlı kitabı amacına ulaşır.
(9) Rachel, toplumu bilinçlendirmek için yazılar yazar.
Soru: b. Okuduğunuz çizgi romanı, hem konusu hem de anlatımı açısından değerlendirip (beğenip beğenmediğiniz, ilginizi çekip çekmediği vb. bu konulardaki) düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap: Ben çizgi romanı çok beğendim. Çevre bilincini anlatan ve destekleyen bir çizgi roman olmuştur.
Soru: c. Seçtiğiniz bir kişiye veya kişilere, üstteki maddelerde yaptığınız çalışmalardan hareketle okuduğunuz çizgi romanı ana hatlarıyla anlatınız ve çizgi romanla ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.
Cevap: Çizgi romanda baba ile kızı doğa yürüyüşüne çıkarlar. Kartalın pençelerinde olan tavşanı gezdirmeye çıkardığını sanan kız babasının doğanın kanunu olduğunu ve tavşanın havuç yediği gibi kartalında tavşanı yediğini söyler. Doğa ile ilgili eğitim gördüğü zaman kimyasal ilaçların canlılara zarar verdiğini bu yönde insanları bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 102 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görsel, metnin hangi bölümünde (giriş, gelişme, sonuç) yer almaktadır? İşaretleyiniz. Boş bırakılan konuşma balonlarını doldurunuz.
A) Giriş B) Gelişme C) Sonuç
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki neden – sonuç cümlelerini çizgi romana göre tamamlayınız
Cevap:
• Rachel doğayı ve hayvanları çok sevdiği için onlara zarar veren her türlü olayın karşısında yer alır.
• Rachel insanları bilinçlendirmek ve harekete geçirmek için gazetelerde yazılar kaleme alır.
• Rachel doğada gördüklerini defterine not ettiği için onun tuttuğu notlar kitaplaştırılarak çevre bilinci kavramı ortaya çıkarılıyor.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları
5.Çalışma
Soru: a. “Talimatname” kelimesinin anlamını öğrenip aşağıdaki talimatnameyi okuyunuz.
ORMANDA UYMAMIZ GEREKEN KURALLAR TALİMATNAMESİ
1. Çöplerimizi ormanda bırakmamalıyız. Bunları yanımıza almalıyız.
2. Karınca yuvalarına zarar vermemeliyiz.
3. Yüksek sesle bağırarak konuşup canlıları rahatsız etmemeliyiz.
4. Gereksiz yere bitki ve çiçekleri koparmamalıyız.
5. Ormanda ateş yakıp ızgara yapmamalıyız. Sadece ızgara alanlarını
kullanmalıyız.
6. Köpekle ormanda dolaşırsak köpeğimizi ipe bağlı şekilde gezdirmeliyiz. Onu başıboş bırakmamalıyız.
7. Sadece yiyebileceğimiz kadar böğürtlen ve mantar toplamalıyız.
Soru: b. Orman gezintisi yapan kişilerin yukarıdaki talimatnamede verilen yönergelere uyması neyi sağlayacaktır? Açıklayınız
Cevap: Ormanda oluşabilecek kazaların önüne geçilerek çevre korunmuş olurnur.
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlede “Pekiştirmek, bir kelimenin anlamını güçlendirmek demektir. O hâlde pekiştirilmiş kelime, anlamca güçlendirilmiş kelime demektir.” bilgisine örnek olabilecek kelimenin altını çiziniz
Cevap: Masmaviydi kelimesi mavi rengini pekiştirdiği için pekiştirilmiştir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki metinde sayıların yazımıyla ilgili yanlışları metnin üzerinde düzeltiniz
Cevap: Dünya, Güneş’e en yakın 3’üncü gezegendir. Kanıtlara göre 4 buçuk milyar yıl
önce oluşmuştur. Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü üç yüz altmış beş gün, altı saatte tamamlar. Dünya’nın kendi ekseni etrafındaki dönüşü ise 24 saat sürer. Bu süre 1
gün olarak adlandırılır. Dünya’nın%70’i su, %30’u ise karadır.
8.Çalışma
Aşağıdaki çalışmayı aşama aşama gerçekleştiriniz.
Soru: b. “Çevre, canlılar, doğa vb.” konularından birini seçiniz.
Cevap: Canlılar konusunu seçtim.
Soru: c. Aşağıya, seçtiğiniz konudaki düşüncelerinizi özetleyen ve mesaj içeren bir cümle yazınız
Cevap: Canlılara zarar verecek her türlü davranışlardan kaçınmalıyız.
Soru: ç. Bir A4 kâğıdının üst kısmına istediğiniz bir yazı stilini (tarzı) kullanarak sloganınızı yazınız
Cevap: Canlılara zarar verme onları yaşat.
Soru: d. Kâğıdınızı, incelediğiniz görsellerdeki gibi çizimlerle ve görsellerle zenginleştiriniz.
Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmalısınız.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 105 Cevapları
9.Çalışma
Soru: Aşağıdaki şiiri okuyup bu şiirde anlatılanlardan hareketle kısa bir hikâye yazınız.
Cevap: Bir Bahar Günü
Bir bahar günü havanın güzel olduğunu görerek uçurtmamı uçurmak için ailemle beraber kırlara gittik. Uçurtmamın ipini çözüp yere bıraktım. Babamda uçurtmayı tuttu. Bende ipinden tutarak koşmaya başladım. Babam uçurtmayı bıraktığında uçurtmam kuşlar ile beraber gökyüzünde havalandı. Uçurtmamı uçarken görünce bende onun gibi özgür olduğumu hissederek sevinçle doldum. Ailem ile beraber piknik yaparak akşam eve mutlu bir şekilde geri döndük.