4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 74, 75, 76
4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76
ATATÜRK’ÜN DOĞA SEVGİSİ
Atatürk’ün vatan ve millet sevgisi doğa sevgisiyle de özdeşleşmişti. O, bir doğa sevdalısıydı. Kalbi bu sevdayla dolup taşıyordu. Kurak, ağaçsız, toz toprak ortasında kurulmuş olan Ankara’yı yeşertmek için çok çalışmıştı.
Bugün Ankara’nın oksijen deposu olan Orman Çiftliği’ni o kurdu. Ağaçların dikilişini, tutuşunu, büyümesini her an takip etti. Dikilen her fidanla tek tek ilgilendi.
Bunlar büyüyüp geliştikçe çocuklar gibi seviniyordu. Çiftliğe giden yolun etrafındaki boz toprakları bile ağaçlandırmıştı. Yolun çevresi kısa zaman içerisinde yemyeşil olmuş, meyve ağaçlarıyla dolmuştu. Güzel ve güneşli bir gündü. Atatürk yine otomobiliyle Orman Çiftliği’ne gidiyordu. Çok neşeliydi. Bir ara şoföre “Dur!” diye bağırdı. Arabadan inerek ağaçların arasına daldı. O esnada orada birkaç bahçıvan ağaçları suluyordu. Atatürk’ü görünce koşarak geldiler. Atatürk:
“Burada bir iğde ağacı vardı ne oldu?” diye sordu.
Hiç kimsenin böyle bir ağaçtan haberi yoktu. Atatürk’ün neşesi kaçmıştı. Yol boyunca gözleri iğde ağacını aradı durdu. Ama nafile.
“Küçük ve cılız bir iğde ağacıydı. Ama ilkbaharda çiçek açıyor, güzel kokuyordu o.” diye üzüntüsünü dile getirdi. O, ülkesini yemyeşil görmek istiyordu. Hem yeni ağaçların dikilmesi hem de eski ağaçların korunması için çaba harcıyordu.
(…) Afet İNAN
(Kısaltılmıştır.)
1 – 6. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Atatürk’ün yeşertmek için çok çalıştığı şehir aşağıdakilerden hangisidir?
A. İzmir B. İstanbul C. Ankara D. Bursa
2. Ankara’nın oksijen deposu neresidir?
A. Söğütözü B. Cebeci C. Orman Çiftliği D. İğde Çiftliği
3. Orman Çiftliği’ne doğru giderken Atatürk’ün gözleri yol boyunca neyi arıyor?
A. Kavak ağacını B. İğde ağacını
C. Söğüt ağacını D. Ormanlık alanı
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
4. Atatürk’ün neşesi neden kaçıyor?
A. İğde ağacını göremediği için
B. Bahçıvanlardan istediği cevabı alamadığı için
C. Hasta olduğu için
D. Emrinde çalışanlar ona itaat etmediği için
5. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk’ün aradığı iğde ağacına ait bir özelliktir?
A. Cılız B. Geniş yapraklı C. Büyük D. Kalın
6. Atatürk ülkesini nasıl görmek isteyen bir liderdir?
A. Çok sayıda binayla B. Yeşillikler içinde
C. Teknolojiyle iç içe D. Askerî tesislerle dolu
7. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin içinde geçtiği cümleler yazınız.
Cevap :
virgül (,) = Pazardan elma, armut ve birkaç sebze satan aldı.
tırnak işareti (” “) = Annem “ben gelmeden ödevlerin bitsin” demişti.
kesme işareti (‘) = TBMM’deki açılış yarın gerçekleştirilecek.
nokta (.) = Ne kadarda güzel bir gün değil mi?
üç nokta (…) = Aslında ben….
8. “Millî Mücadele ve Atatürk” temasında en çok hangi metni ya da etkinliği beğendiniz? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap :
“Millî Mücadele ve Atatürk” temasında en çok “Müstecip Onbaşı” metnini beğendim.
Çünkü buradaki olay beni çok etkiledi.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
9. Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları verilen ifadelerden uygun olanları kullanarak tamamlayınız.
Cevap :
Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza Efendi’dir.
O Atatürk’ün içinde büyük bir Doğa ve Çocuk sevgisi bulunmaktaydı.
O Atatürk’ün eserlerinden biri de Nutuk’tur.
O Atatürk 1881 yılında Selanik’te doğdu.
O Mustafa Kemal önce Mahalle Mektebine daha sonra Şemsi Efendi ilkokuluna gitti.
O Mustafa Kemal ortaokulu Selanik Askeri İdadisinde bitirdi.
10. “Millî Mücadele ve Atatürk” temasında okuma ve yazma süreçleriyle ilgili yaptığınız çalışmalarda kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Eksik bulduğunuz yönlerinizle ilgili yapmanız gereken çalışmaları açıklayınız.
Cevap :
“Millî Mücadele ve Atatürk” temasında okuma ve yazma süreçleriyle ilgili yaptığınız çalışmalarda iyi olduğumu ancak biraz daha kitap okuyup kendimi geliştirerek daha iyi olabileceğini düşünüyorum.
11. Ali, Esra’ya severek oynadığı bir oyunun kurallarını anlatıyor. Ali’nin konuşurken dikkat etmesi gereken kuralların sonuna doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız.
Cevap :
- (Doğru) Konuşmasında seviyesine uygun cümleler kurmalıdır.
- (Yanlış) Konuşmasını olabildiğince uzatmalıdır.
- (Doğru) Konuşurken Esra’yla göz teması kurmalıdır.
- (Yanlış) Esra’nın oyun hakkında yeterli bilgi sahibi olması için bağırarak konuşmalıdır.
- (Doğru) Konu dışına çıkmadan konuşmalıdır.
- (Doğru) Esra’yla konuşurken nezaket kurallarına uygun davranmalıdır.
- (Yanlış) Esra’nın oyunla ilgili sorularına cevap vermemelidir.
- (Doğru) Konuşmasında kelimeleri doğru telaffuz etmelidir.
- (Doğru) Oyunun kurallarını açık ve net şekilde açıklamalıdır.
Sonraki Derse Hazırlık
Soru : Ön yargının neden olabileceği sorunlar hakkında aile büyüklerinizle konuşunuz. Onların deneyimlerinden önemli bulduklarınızı not ediniz.
Uzun Cevap :
Aile büyüklerimle konuştuktan sonra önyargıların insanları tanımadan yargılamamıza sebep olacağı ve belki de çok iyi bir dostumuz olacak olan bir kişiyi kaybederek onda büyük bir kırıklık var edebileceğimizi öğrendim.
Herkesin birbirine ön yargı ile yaklaşmış olduğu bir toplumun yaşanmaz bir toplum olacağını ve insanların duygusal açıdan çok fazla yıpranabileceğini söylediler.
Önyargılarımızı kırarak empati yapmak ve güzel düşünmekle birçok başarı elde edebileceğimizi ifade ettiler.
Ben de önyargıda bulunmadan insanlara anlayışlı ve saygın yaklaşmayı kendime ilke olarak benimsedim.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.