4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 168, 169, 170


4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170


GERİ DÖNÜŞÜMÜN YARARLARI NELERDİR?

Doğal kaynaklarımız dünya nüfusunun ve tüketimin artması nedeniyle her geçen gün azalmaktadır. Bundan ötürü doğal kaynaklarımızın daha verimli bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Geri dönüşüm işlemi sayesinde doğal kaynaklarımızı daha az kullanarak onları korumuş oluruz. Örneğin, kâğıdı geri dönüştürerek ağaç kesimini azaltıp ormanların yok olmasını engelleriz. Plastiği geri dönüştürerek petrol kaynaklarının tükenmesini önlemiş oluruz. Enerji tasarrufu sağlanır: Geri dönüşüm sürecinde uygulanan işlemler daha azdır. Bu nedenle önemli ölçüde enerji tasarrufu sağlanır. Örneğin, bir alüminyum kutunun geri dönüşümü ile yüzde 95, kâğıdın geri dönüşümü ile yüzde 60 oranında enerji tasarrufu sağlanır. Yani bir kutuyu doğadan üretmek yerine, atık bir kutuyu dönüştürerek ürettiğimizde, harcayacağımız enerjinin yalnızca yüzde 5’ini kullanmamız yeterli olur.

Fatih ERDOĞAN-Keriman GÜLDIKEN


1- 4. soruları metne göre cevaplayınız.


1.Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşümün yararları arasında sayılamaz?


A. Doğal kaynaklarımızı verimli bir şekilde kullanmış oluruz.
B. Ağaç kesimini azaltıp ormanları korumuş oluruz.
C. Önemli ölçüde enerjiden tasarruf yapmamızı sağlar.
D. Yeni binaların yapılması için maddi kazanç elde ederiz.


2. Aşağıdakilerden hangisi doğal kaynaklarımızın tüketilmesinin nedenlerinden biri değildir?


A. Atık kâğıtların geri dönüşümü
B. Dünya nüfusunun artması
C. Tüketimin artması
D. Ağaç kesiminden dolayı ormanların azalması


3. Aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir?


A. Geri dönüşüm sayesinde enerji tasarrufu sağlarız.
B. Geri dönüşümle birlikte doğal kaynaklarımızı koruruz.
C. Ger dönüşümle birlikte sadece bazı kaynaklarımızı koruyabiliriz.
D. Geri dönüşüm günümüzde daha büyük bir gerekliliktir


4. Metinde iki noktanın (:) kullanıldığı bir cümle yazınız. Bu cümlede iki noktanın kullanılmasının nedenlerini açıklayınız.


Cevap :

“Enerji tasarrufu sağlanır: Geri dönüşüm sürecinde uygulanan işlemler daha azdır.”


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


Küçük tavşan kış için hazırlık yapıyordu. Her gün erkenden kalkıyor, nerelerde daha fazla yiyecek bulabilirim diye düşünüyor, kahvaltısını yapıp yollara düşüyordu. O gün evden çıktı. Çeşitli meyve ağaçlarının bulunduğu ormana doğru yol aldı. Yolda yürürken birçok hayvanın ve böceğin kış için hazırlık yaptığını gördü. Onlarla selamlaşarak yoluna devam etti. Ormana vardığında öğle olmak üzereydi. Hızlıca yiyecek toplamaya başladı. Taşıyabileceği kadar yiyeceği toplar toplamaz evine doğru yola çıktı. Biraz ilerlemişti ki sert bir rüzgârla sendeledi. Güneş birdenbire bulutların arkasında kayboldu. Tuhaf bir korkuya kapıldı. Az sonra ağaçların dallarının arasından bir gölge belirdi. Bu, sözü edilen o boz ayı olmalıydı.


(5-9.) soruları yukarıdaki paragrafa göre tamamlayınız.


5. Paragraf hangi tür bir metinden alınmıştır?


Cevap :

Paragraf fabl tarzı bir masaldan alınmıştır.


6. Paragrafa uygun bir başlık belirleyip yazınız. 


Cevap :

Küçük Tavşan


7. Paragrafı devam ettirerek hikâyeyi tamamlayınız. 


Cevap :

Boz ayıyı görünce birdenbire korkuya kapıldı ve de dona kaldı.

Bozayı ona gülümseyerek yaklaştı ve “benden korkmuyor musun ? ” Diye sordu.

Tavşan kekeleyerek: _Haayıır diye cevap verdi. Aslında çok korkuyordu ama bir anda şok olunca böyle cevap vermişti.

Bozayı tavşanın kekeleyip korktuğunu görünce ağlamaya başladı.

Tavşan ne olduğunu anlamamıştı. Meğer boz ayı çok korkunç olarak anlatıldığı için kimse onunla arkadaş olmak istemiyormuş ve bu yüzden çok sıkılıyormuş.

Tavşan aslında onun iyi bir ayı olduğunu anlayınca ve onunla güzel bir dostluk kurdu.

Diğer hayvanlarda bu arkadaşları görünce önce şaşırdı daha sonra boz ayının ne kadar tatlı bir hayvan olduğunu fark edince onlar da onun arkadaş olmak istedi.

Böylelikle mutlu bir yaşamları oldu.


8. Paragrafta geçen iki eş sesli kelimeyi yazınız. Bu kelimeleri iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

Paragrafta geçen iki eş sesli kelime

Düş

Geçen gün düşümde bir prenses olduğumu gördüm.

Biraz daha orada koşarsan düşeceksin.

Doğru

Onun söylediklerinin hiçbiri doğru değil.

Eve doğru ilerliyordu.


9. Paragrafta hayalî ve gerçek ögeleri belirleyerek söyleyiniz. 


Cevap :

Tavşanın kış için hazırlık yapması ve yiyecek bulduğu yerlere giderek ormanda dolaşması, korkması gerçek ögelerdir.

Tavşanın hayvanlara selam vermesi söz edilen bir boz ayının olması hayali ögelerdir.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


10. “Doğa ve Evren” temasındaki hikâye edici türdeki yazma çalışmalarınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Cevabı “Hayır” olan ölçütleriniz için yapmanız gerekenleri açıklayınız. 


Yazma konumu belirledim.
Yazmaya başlamadan önce konuyu, olayı, kişileri, yeri ve zamanı
zihnimde tasarladım.
Büyük harflerin yazımına dikkat ettim.
Yazılarıma başlık koymayı unutmadım.
Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bıraktım.
Yazım ve noktalama kurallarına uydum.
Herhangi bir olayı veya etkinliği oluş sırası içinde yazdım.
Yazımı bitirdikten sonra birkaç kez okudum.
Yazım ve noktalama yanlışlarımı fark edip bunları düzelttim.
Yazdıklarımı arkadaşlarımla paylaştım.


11. “Doğa ve Evren” temasında en çok hangi metni ve etkinliği beğendiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız. 


Cevap :

“Doğa ve Evren ” temasında en çok “Yağmur” şiirini beğendim. Çünkü Yağmur şiiri çok güzel ve anlamlıydı.

Etkinliklerden en çok başlık bulmayı seviyorum. Şiire farklı başlıklar bulmak bana çok eğlenceli geliyor.


12. “Doğa ve Evren” temasındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinde uyduğunuz kurallar nelerdir? Bu süreçlerle ilgili eksikliklerinizi gidermek için yapmanız gereken çalışmaları açıklayınız.


Cevap :

“Doğa ve Evren” temasındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinde arkadaşlarımın sözünü kesmeme ve onlara dikkatli dinlemeye, kendim konuştuğum zaman herkese uygun kelimelerle hitap etmeye dikkat ettim.

Bu seferde olan eksikliklerimi gidermek için öğretmenlerimi ve arkadaşlarımın tavsiyelerine dikkat ettim ve kendimi daha da ilerletmeye çalıştım.


Sonraki Derse Hazırlık


1. Çalabildiğiniz bir müzik aleti var mı? Varsa ve taşınabiliyorsa sınıfa getiriniz.


Cevap :

Benim çalabildiğim bir müzik aleti yok.


2. Müziğin önemi hakkında bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken birkaç kez prova yapınız.


Kısa Cevap : “Müziğin önemi hakkında bir konuşma hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım,

Yapılan araştırmalar müziğin önemini ve insanların psikolojisi için ne kadar iyi bir yere sahip olduğunu göstermektedir.

İçerisinde kötü söz ve kötü eylemler bulunmayan müzikler insanın sakinleştirir, matematiksel düşünceyi güçlendirir, öğrenme ve dinlenme fonksiyonlarına yardımcı olur.

Müzik insanın kendini rahatlatabilmesi, düşüncelerini ifade edebilmesi açısından da oldukça önemli bir yere sahiptir.

Bu yüzden müziğin kaliteli bir şekilde yapılması ve kaliteli müzikle insanların iç dünyasını sakinleştirebilmesi çok özel ve gereklidir.



 

Our Score