4. Sınıf Türkçe Kitabı Leylek ile Tilki Metni Etkinlik Cevapları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Leylek ile Tilki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf Türkçe Kitabı Leylek ile Tilki Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Leylek ile Tilki Metni Etkinlik Cevapları”

1. Size göre ön yargı nedir? Ön yargılı olmak çevremizdeki insanlara hangi yönden zarar vermemize neden olabilir?


Kısa Cevap : “Size göre ön yargı nedir? Ön yargılı olmak çevremizdeki insanlara hangi yönden zarar vermemize neden olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana göre ön yargı tanımadığımız bir kişi hakkında fikir sahibi olduğumuzu düşünmek ve daha önceki duyduğumuz ve yaşadığımız şeyler sebebiyle onu ötekileştirmektir.

Önyargılı olmak çevremizdeki insanlarla aramızın soğumasına ve belki de çok iyi insanları kaybetmemize sebep olabilir.

Önyargının insanlar arasında yayılmasına ve kırıcı bir boyuta ulaşmasına da neden olabilir.

Bu kırıcı ve üzücü durumu kimsenin yaşamaması için önyargılı olmamalıyız.


2. Sınıfınıza yeni gelen bir öğrencinin yanınıza oturmasını ister miydiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Sınıfınıza yeni gelen bir öğrencinin yanınıza oturmasını ister miydiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımıza yeni gelen bir öğrencinin yanıma oturmasını isterdim.

Ona sınıfımızı tanıtarak alışmasına yardımcı olmak ve onunla arkadaşlık kurmak keyifli ve farklı olabilir.

Onun çekindiği yanları düşünerek sınıfımıza alışmasına yardımcı olur endişelendiği konularda ona destek çıkarak aramıza katılmasını kolaylaştırırdım.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda anlamları verilen kelimeler metinde geçmektedir. Bu kelimeler bulmacada gizlenmiştir. Kelimeleri bulunuz ve anlamlarının yanlarındaki alana yazınız.


Cevap :

Gezgin : Gezmek, tanımak, görmek, dinlenmek amacıyla geziye çıkan (kimse).

Bando : Türlü üflemeli ve vurgulu çalgılardan oluşan ve genellikle geçit törenlerinde kullanılan mızıkacılar topluluğu veya takımı.

Ziyafet : Eğlenmek veya bir olayı kutlamak amacıyla birçok kimsenin bir araya gelerek yedikleri yemek.

Danışmak : Bir iş için bilgi veya yol sormak, görüş almak, istişare etmek, müracaat etmek.

Kibirli : Kendini büyük gören, büyüklenen, gururlu.

Yayvan : Eni boyundan ve derinliğinden çok olan, basık ve geniş.

Ata  : Dedelerden ve büyükbabalardan her biri, baba.


Soru :  Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içerisinde kullanıp yazınız. 


Cevap :

Gezgin : Gezgin adam yazısında gezdiği yerleri resimleriyle beraber anlatıyordu.

Bando :

Bando takımı ahenkle geçiyordu.

Ziyafet : Bayram günleri sofrada ziyafet olur.

Danışmak : Sana danışmak istediğim bazı konular var .

Kibirli : Seni tanımadan önce kibirli olduğunu düşünmüştüm.

Yayvan : Yayvan bir kapta daha iyi pişeceğini düşünüyorum.

Ata  : Atalarımız bizim için büyük mücadeleler yapmışlardır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : “Leylek ile Tilki’’ metninin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Ön yargı

Metnin ana fikri : Gördüğümüz insanlara ön yargı ile yaklaşmamalıyız.


3. ETKİNLİK


Soru : Metindeki olayların oluş sırasını dikkatle düşününüz. Aşağıdaki görselleri oluş sırasına göre numaralar vererek sıralayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84 KOZA Yayınları”

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.


Tilki, leyleği neden yemeğe davet ediyor?


Cevap :

Tilki, leyleği kendisine dünyayı anlatması için yemeğe davet ediyor.


Leyleğin annesi, neden leyleğin yemeğe gitmesini istemiyor?


Cevap :

Leylek’in annesi, tilkinin iyi biri olduğunu bildiği halde tilkiler hakkında iyi şeyler duymadığı için leyleğin yemeğe gitmesini istemiyor.


Tilkinin annesi, tilkiye, leylekle ilgili neler söylüyor?


Cevap :

Tilkinin de annesi, tilkiye, leylek ile ilgili tilkilerin davetine gitmediklerini ve eğer giderlerse yanında kaplarını götürdüklerini söyleyerek hikayeyi anlatır.


Leylek, tilkiye hediye olarak ne götürüyor?


Cevap :

Leylek , tilkiye hediye olarak bir vazo getirdi.


Tilki, leyleği nasıl karşılıyor?


Cevap :

Tilki Birgül leyleği kapıda bando ekibi ile karşılıyor.


Leylek ve tilki neler konuşuyorlar?


Cevap :

Leylek ve tilki leylekler ve doğa hakkında konuştular.


Tilki, leyleğe hediye olarak ne götürüyor?


Cevap :

Tilki, leyleğe hediye olarak bir ayna hediye eder.


Leyleğin, tilkinin kendisine yaklaşımını görünce utanmasının nedeni nedir?


Cevap :

Leyleğin, Tilki’nin kendisine yaklaşımını görünce utanmasının nedeni yaptığı önyargıdır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. “Leylek ile Tilki” metninde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı kelimeleri aşağıdaki tabloda uygun yerlere yazınız.


Cevap :

Gerçek anlamlı kelimeler

  1. Tilki
  2. Leylek
  3. Vazo
  4. Ayna
  5. Yemek
  6. Kap
  7. Çorba
  8. Kuş
  9. Hediye

Mecaz anlamlı kelimeler

  1. Tatsızlık
  2. Bozulmak
  3. Yalayıp yutmak
  4. El sürmemek
  5. Diz çökmek

Terim anlamlı kelimeler

  1. Bando
  2. Bulut
  3. Yeryüzü
  4. Şiir
  5. Masal
  6. Öykü

Soru : b. “Bozulmak” kelimesinin sözlükteki anlamlarını inceleyiniz. Açıklamaya göre kelimenin gerçek mi yoksa mecaz anlam mı kazandığını yanına yazınız.


Cevap :

  1. (Gerçek) Bozma işine konu olmak.
  2. (Gerçek)  Yiyeceğin kokması, yenilemeyecek duruma gelmesi, ekşimesi.
  3. (Gerçek)  Dağılmak, bozguna uğramak.
  4. (Gerçek)  Bir aracın arızalanması.
  5. (Mecaz)  İyi ve değerli niteliğini yitirmek.
  6. (Mecaz) Bir şeye kızmak, içerlemek.
  7. (Mecaz)  Sağlığını yitirip zayıflamak.

Soru : Metinden “bozulmak” kelimesini bulunuz. Kelimenin, metinde kaçıncı anlamıyla kullanıldığını açıklayınız.


Cevap : “Leylek bozulsa da belli etmedi.” 6. anlamıyla kullanılmıştır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : “Tilki ile Leylek’’ metninden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz.


Cevap :

Şair dostu karga, o gün için bir şiir yazdı tilkiye, annesiyle elbirliği edip öyle bir sofra hazırladılar ki değil bir leylek, beş leylek gelse karnı doyardı.

“Şu davetlerde neden böyle bol bol yemek yaparız bilmem ki…” dedi anne tilki, “Boşuna harcıyoruz her şeyi, çöpe dökeceğiz, yazık…”

Tilki, neşesini bozmak istemediği için olacakları iyi tarafından düşündü: “Artarsa dostlarımıza dağıtırız anneciğim. Bu yemeğe hiçbir şey olmaz. Yeter ki paylaşalım!” dedi.


Soru : a. Tilkinin sözlerinden hareketle yiyecekleri israf etmemenin önemi konusunda bir konuşma yapınız.

Konuşmanızı yaparken kurallara uygun hareket etmeyi unutmayınız. Ayrıca konuşmanızı destekleyecek örnekleri doğru yerde kullanınız. Arkadaşlarınızı dinlerken nezaket kurallarına uyunuz.


Kısa Cevap : “Tilkinin sözlerinden hareketle yiyecekleri israf etmemenin önemi konusunda bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım,

Yeryüzünde sayısız yiyecekler ve içecekler bizlerin hizmetine sunulmuştur.

İnsan bu hizmetlerden faydalanabilir ve bu faydalanma sayesinde hem sağlığını hem de hayatta rahat yaşama şansını elde edebilir.

İsraf etmek sahip olduğumuz şeyleri boş yere harcamaktır.

İhtiyaçtan fazla yapmış olduğumuz yemek, attığımız şeyler doğamızdan eksilmekte ve yerine konulabilmesi için doğal hızla kirlenmektedir.

Bu gıdalar sadece bize ait değil bütün dünyadaki insan, hayvanların hakları ayrıca doğanın kirletilmemesi için doğanın da hakkıdır.

İsraf edilen her ürün doğanın daha fazla kirlenmesine ve kaynakların yok olmasına neden olur.

Bunları düşünerek hareket etmeli israftan kaçınarak tasarruf etmeliyiz.


Soru : b. Yiyeceklerinizi israf etmemek için evinizde neler yaptığınızı aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Kısa Cevap : “Yiyeceklerinizi israf etmemek için evinizde neler yaptığınızı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yiyecekleri itiraf etmemek için alışverişe çıkmadan önce dolabımızı düzenlemeli ve ihtiyaç listesi hazırlamalıyız.

Bu sayede dolapta var olduğunu unuttuğumuz besinleri almak zorunda kalmayız.

İlk önce çabuk bozulan besinleri pişirmeli daha sonra uzun süre saklanabilen besinleri pişirmeyi tercih etmeliyiz.

Yiyebileceğimiz kadar yemek pişirmeli ve tabağımıza yiyebileceğimiz kadar yemek almalıyız.

Kalan yemekleri tazeyken başkasına ikram edebilir veya değerlendirerek farklı şekillerde diğer günde servis edebiliriz.

Kalan ekmek gibi gıdalarda tatlılar, farklı çeşitler yapabilir böylelikle yiyeceklerimizi değerlendirebiliriz.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Dürüstlük ve doğruluk konulu karikatürler araştırınız. Bulduğunuz karikatürlerden birkaçını sınıfa getiriniz.


Cevap : “Dürüstlük ve doğruluk konulu karikatürler araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84 Cevapları”

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 78-81-82-83-84 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score