4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 38-39-40-41-42
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Babamızın Elleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42
4. Sınıf Türkçe Kitabı Babamızın Elleri Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42
1. Aile bireylerinize ait fotoğrafları sınıf arkadaşlarınıza göstererek ailenizi tanıtınız.
Cevap :
Bunu ailenizden izin alarak sizin yapmanız gerekir.
2. Babanızın kişilik özelliklerini arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşurken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız.
Cevap :
Babam biraz sinirli ama söz konusu biz olduğumuz zaman merhametli bir insandır. Babam bizleri her zaman sever ve bağrına basar. Bizleri korur ve kollardı. Güven duygusunu annem ve babamda tattığımı söyleyebilirim. Babam bazen sinirli konuşup biraz sertlikleri ve çıkışları olsa da bence onun gibisi yok. Her evlat için babası bir tanedir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 39 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin gerçek anlamını üstteki, mecaz anlamını alttaki kutucuklara yazınız.
Cevap :
Yük Kelimesi
Gerçek anlamı : taşıt, araba, hayvan vb.nin taşıdığı şeylerin tümü.
Mecaz anlamını : Ağır görev
Şeker Kelimesi
Gerçek anlamı :1. şekerkamışı, şekerpancarı, havuç, mısır, buğday, patates gibi birçok bitkinin saplarının ve köklerinin özsuyundan ya da nişastasından çıkarılan, bileşiminde karbon, oksijen ve hidrojen bulunan, beyaz renkli, suda eriyen, mayalanabilen ve genellikle tatl ı olan maddelerin ortak adı.
2. şeker katılarak yapılan lokum, akide, çikolata gibi tatlı yiyeceklerin genel adı.
Mecaz anlamını : Tatlı , sevimli
Soru : b. Şiirdeki koyu yazılan kelime grubuyla vurgulanmak istenen nedir? Açıklayınız.
Cevap :
Şiirdeki koyu yazılan kelime grubuyla vurgulanmak istenen evin bütün ihtiyaçlarıdır.
2. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Babamızın elleri bizim için eve neler taşırmış?
Cevap :
Babamızın elleri bizim için eve zeytin, peynir, ekmek taşırmış.
2. Babamızın elleri olmasa evde ne gerçekleşirmiş?
Cevap :
Babamızın elleri olmasa evde fırtına koparmış.
3. Şair, babamızın ellerini nelere benzetmiş?
Cevap :
Şair, babamızın ellerini çayda şekere ,ekmekteki tuza benzermiş.
Soru : b. Aşağıya, şiirle ilgili bir soru da siz yazınız.
Cevap :
Soru :
Babanın elleri sayesinde evde neler oluyormuş?
Soru :
Babamızın mübarek ellerini ne yaparız?
3. ETKİNLİK
Soru : Şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Şiirin ana duygusu ; baba sevgisi ve önemidir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 40 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. “Babamızın Elleri” başlıklı şiiri okuduktan sonra neler hissettiniz? Aşağıya, duygularınızı anlatan kısa bir paragraf yazınız. Yazınızda kelimeleri gerçek ve mecaz anlamlarıyla kullanınız.
Cevap :
“Babamızın Elleri” başlıklı şiiri okuduktan sonra çok duygulandım. İnsanın babası gibi yok. Babalarımız saatlerce çalışsa da bizlere hissettirmeden dağ gibi durmaya çalışırlar. Babamız güven ve koruyucu alanımız demektir. Baba sevgisi ne güzeldir.
Soru : b. Yazdıklarınızı yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımı yönünden kontrol ediniz. Gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Yazımızda yazım yanlışı yoktur.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi anlatınız. Görselin size hissettirdiği duyguları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Aşağıdaki görselde torunlarını seven nine ve dede resmi yer almaktadır. Babamız ve annemiz çok değerlidir. En az onlar kadar onlarında anne ve babası olan nine ve dedelerimizde çok kıymetlidir. Dedelerimiz ve ninelerimiz bizi çok severler. Hatta annem ve babam bizleri ,kendilerinden daha çok sevdiklerini bile söylüyor. Dedem ve ninemde çok kıymetli olduğumuzu söylüyor. Dedem ve ninemin yanında kendimi çok değerli hissediyorum. Anneanneme sarılmak ve dedemle oyun oynamak ve sohbet etmek bana çok ayrı his tattırıyor.
Soru : b. “Aile bireylerimize, akrabalarımıza nasıl davranmalıyız?” sorusunun yanıtı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Aile bireylerimize ve akrabalarımıza saygı ve sevgi çerçevesinde davranmalıyız. Arkadaşlarımız ve tanıdığınız insanlar çok değerli olsa da asıl iyi ve kötü günlerde yanımızda olan kişiler aile bireylerimiz ve akrabalarımızdır. Bunun için onlarla ilişkiyi kesmemek ve onların da iyi ve kötü günlerinde yanlarında olmak yerinde olacaktır. Hepimiz bu hassasiyetlere dikkat etmeli onlara karşı sevgimizi ve saygımızı göstermekten çekinmemeliyiz. Ancak bu şekilde olması gereken aile ve akraba ortamı meydana gelir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 41 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıya, aile konulu bir şiir yazınız. Şiirin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız. Yazdığınız şiiri yazım ve noktalama yönünden kontrol ediniz.
Cevap : Ne Güzeldir Ailem
Ne güzeldir ailem
Anne ,babam ve kardeşim
Onlarla olmak güzel
Beraber olmak özel
Me güzeldir ailem
Ninem, teyzem ve dedem
Kollarını açarak
Neşeler saçar dedem
Soru : b. Aşağıya, yazdığınız şiirin içeriğine uygun bir resim yapınız. Yaptığınız resmi arkadaşlarınıza gösterip bu resim hakkında konuşunuz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 42 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Bu yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.
• Kitapta ki örnekler çok komik.
Cevap : Kitaptaki örnekler çok komik. Ki eki bitişik olmalı.
• Yeterki iste, başarırsın.
Cevap : Yeter ki iste başarırsın. Burada ki bağlacı ayrı yazılmalıdır.
• Bugün gazete de çıkan haberi okudun mu?
Cevap : Bugün gazetede çıkan haberi okudun mu? Bulunma eki olan “de” bitişik yazılmalıdır.
• O belgeseli bende seyrettim.
Cevap : O belgeseli ben de seyrettim. Buradaki “de” bağlaçtır ve ayrı yazılmalıdır.
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş seslilerini bir cümlede kullanınız.
Ellerim çok kirlendi.
Cevap :
- Eller ne derse desin ben seni seviyorum.
- Ellerin konuşmalarına bakarsan hata yaparsın.
- Eller güler halimize.
- Herkesten yakın olan demek ki bir gün el olabilir.
Kardeşim ekmek almaya gitti.
Cevap :
- Tarlaya buğday ekmeye karar verdik.
- Nane ekmekle isabet etmişsin.
- Gül ekme zamanı gelmişte geçiyor bile
- Bitkileri ekmek için hangi vakti beklemeliyiz?
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda okunuşları verilen sayıların Romen rakamlarıyla nasıl yazıldığını karşılarına yazınız.
Cevap :
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
1. Nasrettin Hoca kimdir? Araştırınız.
Cevap :
Nasreddin Hoca, 1208 yılında Eskişehir’in Sivrihisar İlçesine bağlı Hortu Köyünde doğdu. Babası, bugün “Nasreddin Hoca” adını alan bu köyün imamı Abdullah Efendi, annesi Sıdıka Hanım’dır. Doğduğu yerin şimdiki ismi Nasreddin Hoca Mahallesi’ dir. İlköğrenimini, din görevlisi olan babasından almış, Sivrihisar ve Konya Medreselerinde ve Akşehir’ de öğrenimine devam etmiştir. Seyyid Mahmut Hayrani, Seyyid Hacı İbrahim Veli gibi devrin büyük hocalarından dersler almıştır.
eğitiminin ardından Anadolu’ nun çeşitli yerlerinde hocalık, katiplik, müderrislik, kadılık ve mahkemelerde bilirkişilik yapmıştır.
Her yıl 3-10 Haziran arası Nasreddin Hoca Şenlikleri düzenlenmektedir. Nasreddin Hoca Türbesi İç Anadolu Bölgesinde bulunan Konya ilindedir. Türbenin yanları açık ama kapısında kocaman bir kilit vardır . Bunlar Hoca’ nın mizah anlayışının sembolüdür.
2. Farklı konularda Nasrettin Hoca fıkraları derleyerek sınıfa götürünüz. Bu fıkralardan birini arkadaşlarınıza anlatmak üzere hazırlık yapınız.
Cevap : Nasreddin Hoca birgün otururken adamın bir tanesi : _”Hocam bak biri baklava tepsisi almış gidiyor.” demiş. Hoca:”_Bundan bize ne ” demiş. Adam “_Ama sizin eve doğru gidiyor.” demiş. Bu defa Nasreddin Hoca”_O halde bundan sana ne ?” demiş.
Nasreddin Hoca bir gün gölün kıyısına gider. Elinde koca bir kaşık yoğurdu da yanına almış. Nasreddin Hoca, kaşığındaki yoğurdu göle sokmuş ve yoğurdu göle boşaltmış. O sırada köylülerden biri onu görmüş ve şaşkınlıkla:
– Hoca ne yapıyorsun, diye sormuş.
Hoca gülümseyerek:
– Gölü mayalıyorum, ne yapayım, demiş.
Adam, Hoca’ya bakmış ve kahkaha atarak:
– Ne diyorsun be Hoca, çıldırmış olmalısın. Koskoca göl hiç maya tutar mı?, demiş.
Hoca gülümsemesini hiç bozmadan:
– Peki ama ya tutarsa, demiş.
Beşinci Türkçe ders kitabında yer alan bilgi ve cevapları baktığımız zaman daha sonra birçok Türkçe kelimesinde ve sözcükte bulunan eş anlamlı eş sesli zıt anlamlı gibi anlamlarını ne kadar önemli olduğunu ve farklı anlamlar ve kavramlar taşıdığını yukarıdaki bilgi ve cevaplarla ve 5 sınıf Türkçe ders kitabı Anıttepe yayıncılık gibi ödevimiz ne güzel bir şekilde anlayarak kavrama imkanına sahip olduğumuz için sizlere çok teşekkür ederim.