4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107, 108 Cevapları, öğrencilere saygının günlük hayatta ve toplum içindeki önemini açıklayan etkinlikler sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Saygı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, çocukların saygı ve empati gibi değerleri kavramalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okudukları metni yorumlayarak bu değerlere dair farkındalık kazanmalarını sağlarken; 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Tuna Yayıncılık etkinlikleri, saygılı davranışların topluma katkısını anlamalarına yardımcı olur.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108
Hazırlanalım
Soru : Türk toplumunda saygı duyulan unsurları araştırarak edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Madde Madde Türk toplumunda saygı duyulan unsurlar:
Türk toplumunda saygı duyulan unsurlar, toplumsal değerlerimizi ve bir arada yaşama kültürümüzü oluşturur. Başlıca saygı duyulan unsurlar:
- Aile ve büyükler: Büyüklerimize ve aile büyüklerimize saygı, toplumda önemli bir yer tutar.
- Öğretmenler: Bilgi aktaran öğretmenlere duyulan saygı, toplumumuzun eğitime verdiği önemin göstergesidir.
- Doğa ve çevre: Çevremizi ve doğayı koruma sorumluluğumuz, yaşadığımız yerleri güzelleştirir.
- Gelenek ve görenekler: Toplumun kültürel değerleri ve geleneklerine saygı gösterilmesi önemlidir.
- Milli değerler: Bayrak, İstiklal Marşı gibi milli değerlere duyulan saygı, toplumun ortak bağlarını güçlendirir.
Bu unsurlar, toplumumuzda saygının derin köklerini oluşturur ve sosyal bağlarımızı güçlendirir.
Soru : Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğunuz durumlarla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız bunlardan birini arkadaşlarımızla paylaşınız.
Cevap :Toplu taşıma araçlarında en çok rahatsız olduğum durumlardan biri, yüksek sesle konuşulmasıdır.
Yüksek sesle yapılan telefon konuşmaları ya da arkadaşlar arasında gürültülü sohbetler, hem yolculuk yapan diğer insanları rahatsız eder hem de huzursuz bir ortam oluşturur. Bu tür durumların, toplu taşıma araçlarında karşılıklı saygıyı koruyarak önlenebileceğini düşünüyorum.
1. ETKİNLİK
Soru : “Saygı” metnini dinlerken kendinizi otobüsteki yolculardan birinin yerine koyunuz. Yazarın rahatsız olduğu duruma nasıl tepki verirdiniz? Aşağıya yazınız.
Cevap : Ben olsam, nazik bir dille yolcuya sarımsak kokusunun rahatsız edici olabileceğini belirtir, yanımda varsa ona bir sakız ya da naneli şeker ikram ederdim.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümledeki anlamlarını tahmin ederek tabloya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
- Umurlarında değil: Aldırmamak, önemsememek
- Çatayım: Sert bir dille uyarıda bulunmak
- Alaturkalık, alafrangalık: Yerli ve yabancı kültürleri temsil etmek
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Yazarı rahatsız eden durum nedir?
Cevap : Yazarı rahatsız eden durum, otobüste bir yolcunun yediği sarımsağın ağır kokusudur.
2. Yazar, karşılaştığı durum karşısında nasıl bir tepki vermeyi aklından geçiriyor?
Cevap : Yazar, yolcuyu uyararak rahatsızlığını belirtmeyi düşünüyor.
3. Yazarın sarımsak yemeyle ilgili görüşleri nedir?
Cevap : Yazar, sarımsağın faydalı olduğunu kabul ediyor; ancak sarımsak yedikten sonra toplum içine girmenin doğru olmadığını düşünüyor.
4. Yazarın “Bu, bir yurttaşlık görevidir.” şeklinde ifade ettiği görev nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
Cevap : Yazar, başkalarını rahatsız eden davranışları düzeltmenin bir yurttaşlık sorumluluğu olduğunu ifade ediyor. Bu görüşe katılıyorum, çünkü toplum içinde yaşarken başkalarının huzuruna da dikkat etmeliyiz.
4. ETKİNLİK
Soru : “Saygı” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu: Toplu taşıma aracında bir yolcunun rahatsız edici sarımsak kokusuyla yolcuları rahatsız etmesi.
Metnin Ana Fikri: Toplum içinde başkalarını rahatsız edebilecek davranışlardan kaçınmalı, rahatsız edici durumlar karşısında nazikçe uyarıda bulunmalıyız.
5. ETKİNLİK
Soru : Çevrenizdeki kişilerin beden dillerini nasıl kullandığını gözlemleyiniz. Gözlemlerinizden hareketle aşağıya kişilerin sözlü olmayan mesajlarına örnekler yazınız.
Cevap :
- Gülümsemek – Genellikle pozitif bir duygu, hoşnutluk veya samimiyet ifadesidir.
- Kaşlarını çatmak – Çoğu zaman endişe, sinirlilik veya hoşnutsuzluk belirtisi olarak görülür.
- Kolları kavuşturmak – Bazen savunma veya mesafe koyma anlamına gelir; kişi kendini güvensiz veya kapalı hissediyor olabilir.
- Omuz silkmek – Belirsizlik, ilgisizlik ya da “Bilmiyorum” anlamında kullanılır.
- Göz teması kurmamak – Utangaçlık, rahatsızlık ya da ilgisizlik olarak algılanabilir.
- Ayağını sallamak – Huzursuzluk, stres ya da sabırsızlık ifadesidir.
- Başını sallamak – Onaylama ya da bir şeyi kabul etme anlamında kullanılır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : “Saygı” metnini sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma yaparken aşağıda verilen hususları göz önünde bulundurunuz.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız.
7. ETKİNLİK
Soru : Saygı konusunda neler düşündüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Saygı, hem bireysel ilişkilerde hem de toplum hayatında en önemli değerlerden biridir. Saygı, birine değer vermek, onun fikirlerine, sınırlarına ve kişiliğine saygılı olmak anlamına gelir. Saygılı davranmak, karşımızdaki kişiye duyduğumuz değeri gösterir ve ilişkilerimizi güçlendirir.
İnsanların farklı düşünceleri olabilir, ancak birbirimizin sınırlarına dikkat etmek ve önyargısız dinlemek saygının temel unsurlarıdır. Ayrıca, saygılı olmak karşılıklı bir tutumdur; başkalarına saygı gösterdikçe, aynı saygıyı görme olasılığımız da artar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.
Cevap :
Soru : b. Bu konuşmada geçen “ki”lerin altını çiziniz. Bunların yazımlarında herhangi bir farklılık var mı? Belirtiniz.
Cevap : Evet, farklılık var. Ek olan “-ki” bitişik, bağlaç olan “ki” ise ayrı yazılıyor.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları
Soru :c. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere bağlaç olan “ki” ya da ek olan “-ki”den uygun olanı getiriniz.
Cevap :
• Buzdolabındaki etler bozulmuş.
• Baktı ki olacak gibi değil, vazgeçti.
• Baktım ki ortadan kaybolmuş!
• Demek ki konuyu iyi anlamış.
• Sınıftaki öğrenciler bahçeye çıkacak.
• O, ne yapacağını bilmez ki.
• Kendi kitabımı bulamıyorum seninki nerede?
• Seni öyle göreceğim geldi ki.
9. ETKİNLİK
“Saygı” konulu hikâye edici metin yazma yarışması yapılacağını varsayınız. Bu yarışma kapsamında yarışmaya katılacak metinlerin taşıması gereken özellikler aşağıda verilmiştir.
Soru : Defterinize bu özellikleri taşıyan hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap :
Saygının Gücü
Bir zamanlar küçük bir kasabada Ali adında bir çocuk yaşarmış. Ali, okul servisine binerken her gün büyük bir kalabalıkla karşılaşırmış. Bir gün, en arkada oturması gerektiği halde, kendinden küçük bir öğrencinin koltuğunu alıp ön sıralara geçmiş. Küçük çocuk üzülmüş ama Ali bunu fark etmemiş.
Ertesi gün serviste öğretmeni durumu fark etmiş ve Ali’ye saygının önemini anlatmış: “Saygı, başkalarının haklarına değer vermek ve onların yerine kendini koymaktır.” Ali bunu duyunca utançla geriye dönmüş, küçük öğrenciye özür dilemiş. O günden sonra, kimsenin hakkını çiğnemeden hareket etmiş ve çevresindekilerin sevgisini kazanmış.
Saygının herkesin kalbini ısıtan bir davranış olduğunu o gün öğrenmiş.