4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 Cevapları, öğrencilere Soyadı Kanunu’nun kabul edilmesiyle Türkiye’de yaşanan önemli değişiklikleri aktaran etkinlikler sunmaktadır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Soyadı Kanunu’nun Kabulü Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara soyadı kullanmanın toplum düzeni üzerindeki etkisini anlatırken, tarihî bir yeniliği de tanıtır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin tarihî konuları kavramalarını ve bu tür gelişmelerin günlük yaşamda nasıl yenilikler sağladığını anlamalarını destekler. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122 Tuna Yayıncılık etkinlikleri, çocukların tarih bilgilerini güçlendirmelerine ve soyadının anlamını öğrenmelerine katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122


Hazırlanalım


Soru : İnsanlar niçin soyadına gereksinim duymuştur? Bu konudaki düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : İnsanlar, toplum içinde karışıklıkları önlemek ve bireyleri daha kolay tanımlayabilmek için soyada ihtiyaç duymuştur. Aynı isimde birden fazla insan olduğunda, soyadları onların kim olduğunu belirlemeye yardımcı olur. Ayrıca, soyadları aile geçmişi hakkında da bilgi vererek bireylerin kökenlerini ve akrabalık ilişkilerini anlamamızı sağlar.


Soru : Araştırmanızdan hareketle soyadınızın anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısmı kendi soy isminize göre doldurmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelime ve kelime gruplarının anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelime ve kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • Soy sop: Bütün soy ve hısımlar.

Cümle: Ailem, soy sop açısından çok köklü bir geçmişe sahiptir.

  • Nüfus kütüğü: Nüfusa kayıtlı olunan defter, kütük.

Cümle: Yeni doğan bebeklerin kaydı, nüfus kütüğüne işlenir.

  • Pürüz: Engel, güçlük.

Cümle: Projede hiçbir pürüz kalmadı, her şey yolunda gidiyor.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlısı olan kelimeleri bulunuz. Bu kelimelerin altını çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiilleri ilgili kutucuklara yazınız. Daha sonra bu fiillerin olumlu ise olumsuz, olumsuz ise olumlu hâlini karşısına örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları”

4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Eskiden Türk aileleri soylarını nasıl takip edermiş?


Cevap : Eskiden her Türk ailesinin nesilden nesile devam eden bir özel aile adı vardı. Bu sayede herkes soyunu kolaylıkla bilirdi.


2. Devamlı bir soyadının olmayışı hangi sıkıntılara yol açıyormuş?


Cevap : Devamlı bir soyadının olmayışı, resmî kayıtlarda karışıklıklara, yanlışlıklara ve zaman kaybına yol açıyordu.


3. Aynı soydan gelen kişilerin birbirlerinden haberleri neden olmuyormuş?


Cevap : Devamlı soyadı kullanılmadığından aynı soydan gelen kişilerin birbirinden haberi olmuyordu.


4. Soyadı Kanunu çıkıncaya kadar halk, Mustafa Kemal’e nasıl hitap ediyormuş?


Cevap : Halk, Mustafa Kemal’e “Gazi” veya “Gazi Mustafa Kemal” olarak hitap ediyordu.


5. Yazar, Atatürk soyadını neden çok anlamlı buluyor?


Cevap : Yazar, Atatürk soyadını, Mustafa Kemal’in hayatını Türk milletine adaması nedeniyle çok anlamlı buluyor. Atatürk, Türklerin atası anlamına gelmektedir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Buna göre okuduğunuz metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini belirlemek için aşağıdaki parçada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

Metnin gelişme bölümünde soyadının sağladığı kolaylıklar üzerinde durulmuştur. Giriş bölümünde kişilerin soyadı olmayınca karşılaşılan zorluklara değinilmiştir. Kargaşayı önlemek için Soyadı Kanunu’nun çıkarılmasından söz edilmiştir. Sonuç bölümünde ise Mustafa Kemal’e Atatürk soyadının verilmesinden bahsedilmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Hamit Bey ile torunu Hüseyin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz. Konuşmanın konusunu belirleyerek bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Konuşmanın ana fikri, Türkçe karşılığı olan sözcüklerin yerine yabancı dillerden gelen kelimelerin kullanılmaması gerektiğidir. Ben de dilimizi korumak ve ona sahip çıkmak istiyorsak, Türkçe karşılığı varken yabancı kelimelere başvurmamamız gerektiğine inanıyorum. Aksi halde bir gün gelir, konuşacak Türkçe kelime bulamaz hale gelebiliriz.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda kesme işaretinin (‘) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları”

8. ETKİNLİK


Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap : Kitabınızda yer alan konuşmayı okuyunuz.


Soru : b. Bu konuşmaya göre Karagöz’ün mü yoksa Hacivat’ın mı haklı olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Hacivat’ın dediği doğrudur, çünkü büyük harflerle yazılan kısaltmalara ek getirilirken, ekler kısaltmanın tamamına değil, son harfin okunuşuna göre eklenir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları 


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kurallara göre verilen kelime ve kelime gruplarının kısaltmasını yapınız.


Cevap :

  1. Türk Dil Kurumu → TDK
  2. Amerika Birleşik Devletleri → ABD
  3. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu → DHK
  4. Bilim Teknik → BT
  5. kuzeybatı → KB
  6. kilometre → km
  7. litre → L
  8. miligram → mg
  9. Kartopu Mahallesi → Kartopu Mh.
  10. Avukat → Av.
  11. Profesör → Prof.
  12. Çeviren → çev.
  13. sıfat → sf.

Soru : b. Aşağıya içinde kısaltmaların geçtiği iki cümle yazınız.


Cevap :

  1. Dil hakkında bilgi almak için TDK’nın internet sitesine göz atabilirsiniz.
  2. Bu yıl ABD’de yeni bir teknoloji fuarı düzenlenecek.
  3. DHK’yı ilk okuduğumda çok etkilenmiştim.
  4. BT dergisinde her ay bilimsel gelişmelere dair makaleler yayımlanıyor.
  5. Yeni keşfedilen yer, haritaya göre KB yönünde yer alıyor.
  6. Okula giden yol yaklaşık 5 km uzunluğunda.
  7. Günlük su tüketimi en az 2 L olmalı.
  8. Bu ilacın dozu 500 mg olarak önerildi.
  9. Adresim Kartopu Mh. No:10 olarak geçiyor.
  10. Yeni bir dava için Av. Yılmaz ile görüşeceğiz.
  11. Bugün Prof. Dr. Demir dersimize konuk olacak.
  12. Kitabı çev. Ayşe Yılmaz üstlendi.
  13. İlgili metinde, aradığınız kelime bir sf. olarak geçmektedir.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları 


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hususları dikkate alarak “Atatürk’ün Türk milleti için yaptıkları” konulu bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap :

Atatürk’ün Türk Milleti İçin Yaptıkları

Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak milli egemenliği esas almış, Türk halkına özgürlük ve bağımsızlık kazandırmıştır. Eğitimde Harf İnkılabı’nı gerçekleştirerek Latin alfabesini kabul etmiş, bilim ve çağdaş eğitimi desteklemiştir.

Kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanımış, toplumda eşitlik sağlamıştır. Ekonomik alanda ise sanayi ve tarımı geliştirmiş, kalkınma yolunda önemli adımlar atmıştır. Tüm bu yenilikler, Türk milletini modern ve güçlü bir toplum haline getirmeye yöneliktir.



 

Our Score