4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Cevapları, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılın Babası Metni Etkinlik Cevapları, metin üzerindeki anlayışlarını derinleştirmelerine olanak tanır ve düşünme becerilerini teşvik eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için yararlı bir referans kaynağıdır. Bunun yanı sıra, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22 Tuna Yayıncılık gibi cevaplar, derslerin daha verimli geçmesini sağlar. Bu kaynaklar, Türkçe dersinde etkili bir öğrenim süreci oluşturmak için önemli bir rol oynamaktadır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-16-17-18-19-20-21-22


Hazırlanalım


Soru : Yaşlılara nasıl yardım edebiliriz?


Cevap : Yaşlılara yardım edebiliriz. Onlara alışverişte yardım edebilir, ev işlerinde destek olabiliriz. Ayrıca onlarla sohbet edip, yürüyüşe çıkabiliriz. Böylece mutlu olurlar.


Soru : Ailenizle en son ne zaman geziye gittiniz? Bu gezide neler yaptığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ailemle en son yaz tatilinde bir plaja gittik. Denizden çok keyif aldık, kumdan kaleler yaptık ve piknik yaptık. Eğlenceli bir gün geçirdik!


Soru : “Yılın babası” ya da “yılın annesi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Yılın babası” veya “yılın annesi”, çok iyi ve sevgi dolu ebeveynleri tanımlar. Bu unvan, onların çocuklarına olan sevgisini ve desteğini gösterir. Onlar her zaman bizim yanımızdadır.


1. ETKİNLİK


Soru : Genel ağdan alınan aşağıdaki metni önce noktalama işaretlerine dikkat ederek sonra metinde noktalama işaretleri yokmuş gibi okuyunuz. Bu iki okuma arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap : Metnin anlam bütünlüğü bozulmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Kelimeler, farklı anlamlara gelecek şekilde kullanılabilir. Aşağıdaki cümlelerde “göz” kelimesi farklı anlamlarda kullanılmıştır. Cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümlede kullanıldığı anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap :

Bir ara, annemin kulağına doğru eğilip “Babam sahiden zengin mi oldu dersin?” diye fısıldadım.

Tahminim: Sessiz bir şekilde, başkalarının duymayacağı şekilde konuşmak.
Sözlük anlamı: Düşük sesle, gizlice konuşmak.

Bütün bunları, sırrını hâlâ öğrenemediğimiz mektuba borçluyduk.

Tahminim: Gizli bir bilgi veya durum.
Sözlük anlamı: Bilinmeyen veya açıklanmayan şey; gizli bilgi.

Kendisini koltuğun üzerine bırakırken bitkin bir hâli vardı.

Tahminim: Çok yorgun veya enerjisi kalmamış halde olmak.
Sözlük anlamı: Aşırı yorulmuş, bitkin düşmüş; yorgun.

Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.

Tahminim: Anlaşıldı ki; aslında; sonunda.
Sözlük anlamı: Sonradan anlaşılan, beklenmeyen durumu belirtir; oysa ki.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelime ve kelime gruplarını anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

Soldan Sağa

  1. Muhteşem – Büyüklüğü, görünüşü ve güzelliğiyle görenleri etkileyen, gösterişli, görkemli.
  2. Akraba – Kan bağıyla birbirine bağlı olan kimseler.
  3. Yelek – Ceket altına giyilen kolsuz ve kısa giysi.
  4. Mektup – Bir şey haber vermek, sormak, istemek veya duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen, zarfa konulmuş yazılı kâğıt.

Yukarıdan Aşağı

  1. Miras – Birine, ölen bir yakınından kalan mal mülk, para veya servet, kalıt, bırakıt.
  2. Cömertlik – Cömert olma durumu, eli açıklık.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Çocuğun babası niçin çok seviniyor?


Cevap : Çocuğun babası, kendisi ve çocuğunun gösterdiği iyi davranışlar nedeniyle bir mektup almış ve mektupta kendisinin “yılın babası” olarak seçildiği belirtilmiştir. Bu durum onu çok duygulandırmış ve sevindirmiştir.


2. Çocuğun hangi davranışı yaşlı adamın hoşuna gidiyor?


Cevap : Çocuk, otobüste yaşlı adama yer vererek ona yardımcı olmuştur. Bu davranışı yaşlı adamın çok hoşuna gitmiş ve onun için önemli bir jest olmuştur.


3. Yaşlı adam, çocuğun babasını neden “yılın babası” olarak seçiyor?


Cevap : Yaşlı adam, çocuğun büyüklere saygı gösterdiğini ve iyi bir evlat yetiştirdiğini gözlemleyerek çocuğun babasını “yılın babası” olarak seçmiştir. Bu davranışın günümüzdeki önemine dikkat çekmiştir.


4. Anne ne zaman çok sabırsızlandığını söylüyor?


Cevap : Anne, eve döndüklerinde mektubun içeriğini merak edip babaya, mektubu çıkarıp göstermesi için sabrının kalmadığını söylüyor. Bu durumda mektubun içeriğini öğrenmek için sabırsızlanıyor.


5. Ailecek nereye gidiyorlar?


Cevap : Ailecek hayvanat bahçesine ve ardından lunaparka gidiyorlar.


6. Çocuk ile annesi taksiyle gideceklerini öğrenince neden şaşırıyor?


Cevap : Çocuk ve annesi, o güne kadar hep dolmuşa bindikleri için babalarının taksi çağırması karşısında şaşırıyorlar. Bu durum, babanın cömertliğinin ve belki de yeni bir durumun habercisi gibi görünmektedir.


7. Yaşlı adam mektupta nelere dikkat çekiyor?


Cevap : Yaşlı adam, çocuğun büyüklere gösterdiği saygının ve iyi davranışların önemine dikkat çekiyor. Ayrıca, böyle bir evlat yetiştiren babanın büyük bir başarıya imza attığını vurguluyor ve onun bu davranışları ile gurur duyması gerektiğini ifade ediyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz.


Cevap : Bir paragrafta üzerinde durulan duygu, düşünce, olay veya duruma konu denir. Paragrafın konusunu bulabilmek için “Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?” sorusuna cevap aranır. Bu soruya alınan cevap, paragrafın konusudur.


Soru : b. Gökçe, aşağıdaki paragrafı okumuş ve paragrafın konusunu belirlemiştir.


Ailelerin kendi aralarında tutarlı olmaları ve çocuklarıyla iyi bir iletişim sürdürmeleri gerekiyor. Çocuk ruh sağlığı açısından en önemli şey anne, baba ve aileyle iyi iletişimdir. Ne olursa olsun çocuk yanlış da düşünse, yanlış bir şey de yapıyor olsa çocuğun bunu anne ve babasına anlatabilecek rahatlığı hissedebilmesi çok önemli. Anne ve babaların da çocuğa bu rahatlığı verecek bir ortam sağlamaları, ilişkilerini ona göre kurmaları, çocuklara karşı hoşgörülü ve anlayışlı davranabilmeleri, yol gösterecek güce sahip olmaları gerekiyor. Basından alınmıştır.

Soru: Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?

Cevap: Çocuklarla iletişim kurarken dikkat edilmesi gerekenler üzerinde durulmuştur.


Soru : c. “Yılın Babası” metninin konusunu belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :  Çocuk yetiştirmenin önemi


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : a. Üzeyir Gündüz’ün “Bayram Şenliği” kitabının içindekiler sayfası aşağıda verilmiştir. Bu sayfayı inceleyerek yanda verilen soruları cevaplayınız.


Soru: Bu kitaptaki hangi hikâye sizin ders kitabınıza alınmıştır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye ders kitabımızda yer almıştır.


Soru: Yılın Babası” adlı hikâye, kitabın kaçıncı sayfasındadır?

Cevap : Yılın Babası adlı hikâye, kitabın 67’nci sayfasındadır.


Soru: 47. sayfadaki hikâyenin adı nedir?

Cevap : 47. sayfadaki hikâyenin adı Bayram Şenliği’dir.


Soru: Kitabın son hikâyesi hangisidir?

Cevap : Kitabın son hikâyesi Yeni Çantalar da Eskir’dir.


Soru: Aşağıda bir “e-dergi”nin içindekiler sayfası verilmiştir. Bu dergiyi,…genel ağ adresinden inceleyerek derginin 20. sayfasındaki metni okuyunuz.

Cevap : Derginin 20.sayfasındaki 15 Temmuz Şehitler Ortaokulu öğrencilerinin 23 Nisan coşkusunu anlatan metni okudum.


Soru: Türk Dil Kurumu tarafından hazırlanan Türkçe Sözlük, kelimelerin anlamın; bulmada en güvenilir kaynaktır,…genel ağ adresinden anlamını bilmediğiniz kelimeleri araştırınız.

Cevap :

Eyer: Binek hayvanlarının sırtına konulan, oturmaya yarayan nesne

Posa: Suyu alınmış her tür yiyecek maddesinin artığı

Basiret: Gerçekleri yanılmadan görebilme yeteneği, uzağı görüş


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıdaki şemayı tamamlayınız.


Cevap :

Mekân ve Zaman

  • Mekân: Şehir içindeki otobüs, ev, hayvanat bahçesi, lunapark ve Hira’nın evinin bahçesi.
  • Zaman: Günümüz, kış mevsimi (eksi 20 derece).

Konu : Mehmet Şerif’in kızı Hira için Anıtkabir yapma çabası ve bu sayede “yılın babası” seçilmesi.

Olay Örgüsü

  1. Giriş: Mehmet Şerif, Hira’nın Anıtkabir hayalini gerçekleştirir.
  2. Gelişme: Hira, otobüste yaşlı bir adama yer verir.
  3. Sonuç: Babası, aldığı mektup ile “yılın babası” seçilir.

Şahıs ve Varlık Kadrosu

  • Mehmet Şerif: Çalışkan baba.
  • Hira: Hayalperest kız.
  • Yaşlı Adam: Saygıyı simgeler.
  • Anne: Destekleyici karakter.

8. ETKİNLİK


Soru : a. Serdar ile Selin arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Saçlarım çok büyümüş, berbere gitsem iyi olacak.

Serdar, sanki kelimenin birini yanlış anlamda kullandın.


Soru : b. Serdar’ın hangi kelimeyi yanlış anlamda kullandığını söyleyiniz.


Cevap : Serdar “büyümüş” kelimesini yanlış kullanmıştır çünkü saç büyümez, uzar.


Soru : c. Aşağıdaki sorulardan yola çıkarak “aile” kavramıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya dikkat ediniz.

● Pikniğe giderken evinizde ne gibi hazırlıklar yapılıyor?
● Siz ailenize piknik hazırlıklarında nasıl yardımcı oluyorsunuz?


Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Aile, bizim en önemli destek kaynağımızdır. Pikniğe giderken evde hazırlıklar yaparken, annem yiyecekleri hazırlıyor, babam eşyaları topluyor. Ben de onlara yardım ediyorum; masa örtülerini seçiyor ve oyun ekipmanlarını hazırlıyorum. Bu iş birliği, ailemizi daha da yakınlaştırıyor. Aile içinde yardımlaşmak, birlikte zaman geçirmek için güzel bir fırsat. Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin son bölümü aşağıda verilmiştir. Olayların bitmediğini düşünerek aşağıya mutlu sonla biten bir bölüm yazınız.

İşte, babamı sevinçten göklere uçuran mektubun aslı buydu. Yaşlı adam beni öve öve bitiremiyordu. Mektubun sonunu şöyle bağlamıştı. “Başkaları kimi seçerse seçsin, benim gözümde yılın babası sizsiniz. Çünkü bu devirde, büyüklere saygı gösteren insan mumla aranır oldu ama sizin elinizde bir tane var. Onunla övünebilirsiniz.” Sınıfımı doğrudan geçip, taktirname getirdiğim günlerde bile babam bu kadar sevinmemişti. Meğer onları sevindirmek ne kadar kolaymış.


Cevap :

O mektubu okuduktan sonra babamın gözleri parladı. İçten bir gülümsemeyle, “Artık seninle daha çok zaman geçireceğiz,” dedi. O günden sonra, her hafta sonu birlikte parka gitmeye, oyunlar oynamaya başladık. Babam bana hem hayatı hem de büyüklere saygıyı öğretti.

Bir gün, okulumda düzenlenen “Yılın En İyi Öğrencisi” ödül töreninde, babam ve ben birlikte sahneye çıktık. Onunla gurur duyarak ödülümü ona takdim ettim. Babam, benimle birlikte gururlanırken, gözlerinde mutluluğun ve sevginin ışıltısı vardı. O an, ailemizin değerini bir kez daha anladım. İşte o gün, hem babam hem de ben, mutluluğumuzun ve birbirimize olan bağlılığımızın en güzel örneğini yaşadık.


10. ETKİNLİK


Soru : Çocuğun yerinde siz olsaydınız lunaparktaki mutluluğunuzu anlatmak için nasıl bir resim çizerdiniz? Hayalinizdeki resmi aşağıya çiziniz.


Cevap :

Eğer ben çocuğun yerinde olsaydım, lunaparktaki mutluluğumu anlatmak için şöyle bir resim çizerdim:

  • Ortada büyük bir dönme dolap ve çarpışan arabalar.
  • Ailemle birlikte gülerken, elimde dondurma.
  • Gökyüzünde rengarenk balonlar uçuyor.

Bu resim, neşeli ve eğlenceli anlarımı gösterirdi.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

Hayrola, Karagöz’üm kitap mı okuyorsun?
Evet, kitap okuyorum ama kafam biraz karıştı.
Kafanı karıştıran durumu bana anlatırsan sana yardımcı olabilirim.
Okuduğum kitaptaki bazı kelimelerin yazımı kafamı karıştırdı. Bu kelimeler cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başlamış.
İlahi Karagöz’üm, bundan kolay ne var?
Madem o kadar kolay, anlat da öğrenelim.


Soru : b. Karagöz’ün kafasını karıştıran cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerde Karagöz’ün sözünü ettiği kelimeler hangileridir? Bu kelimelerin neden cümlenin birinde büyük, diğerinde ise küçük harfle başladığını aşağıya yazınız.


Cevap : İkinci cümlede geçen ‘Gezerek Gördüklerim’ ifadesi, bir eser adı olduğu için özel isim statüsündedir ve bu nedenle büyük harfle başlamıştır. Diğer cümledeki ‘gezerek gördüğü’ ifadesi ise özel isim olmadığından küçük harfle başlamıştır.


Soru : Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini araştırınız (“Olamam” metninin 10. etkinliğine yöneliktir.). 


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldız, Türk kültür ve tarihine derin bir şekilde bağlı sembollerdir.

Ay: Ay, genellikle aydınlık, ışık ve yenilenmeyi simgeler. Türk bayrağında yer alan hilal, Türk milletinin geçmişine, İslam kültürüne ve bağımsızlık arzusuna işaret eder. Aynı zamanda, Türklerin tarih boyunca çeşitli devlet ve toplumlarda kullandığı bir sembol olmuştur.

Yıldız: Yıldız, genellikle umut, rehberlik ve başarıyı simgeler. Türk bayrağındaki beş köşeli yıldız, Türk milletinin azmini ve hürriyet tutkusunu temsil eder. Yıldız, aynı zamanda ulusal birlik ve beraberlik vurgusu yapar.

Birlikte, ay ve yıldız, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin sembolleridir ve bu nedenle bayrağın tasarımında önemli bir yer tutar. Türk bayrağı, bu semboller aracılığıyla, Türk milletinin kimliğini ve değerlerini yansıtır.



 

Our Score