4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130 Cevapları, öğrencilerin doğayla bağ kurmalarına yardımcı olan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Çiçekli Bir Badem Dalı Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara baharın tazeliğini ve doğanın yeniden canlanmasını aktararak, doğaya olan ilgilerini artırmayı hedefler.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metni detaylıca inceleyerek anlamalarını ve düşüncelerini ifade etmelerini teşvik eder. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocuklara çevre sevgisini aşılayarak doğayı koruma bilincini kazandırmayı amaçlar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130
Hazırlanalım
Soru : Yaptığınız araştırma sonucu Atatürk’le ilgili ulaştığınız anılardan birini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Atatürk ve Savaş Cephelerinde Cesaret: Çanakkale Savaşı sırasında Atatürk, cephede askerlerinin yanında yer almış, onları cesaretlendirmiştir. Yoğun topçu ateşi altında bile askerleriyle birlikte kalmış, savaşın kritik anlarında stratejiler geliştirerek büyük bir başarıya imza atmıştır. Askerleri, onun bu cesaretiyle moral bulmuş ve savaşın gidişatını değiştirmişlerdir.
23 Nisan’ı Çocuklara Armağan Etmesi: Atatürk, çocuklara olan sevgisini her fırsatta göstermiştir. 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılış günü olan 23 Nisan’ı, çocuklara armağan etmiş ve bu günü Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak ilan etmiştir. Böylece Türkiye, çocuklara bayram armağan eden ilk ülke olmuştur.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin okuduğunuz metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
- Çayır: Genellikle otlak olarak kullanılan, çimenle kaplı geniş yeşillik alan.
- Izdırap: Acı, üzüntü, büyük sıkıntı, elem.
- Sahil: Deniz, göl ya da nehir kıyısı.
- Ulus: Bir arada yaşayan, aynı soydan gelen veya ortak kültürü paylaşan topluluk; millet.
- Ürkmek: Ani bir korku ile irkilmek ya da çekinmek.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Atatürk’ün bahar mevsimi hakkındaki düşünceleri nedir?
Cevap : Atatürk, bahar çiçeklerini gördüğünde baharın gelişinden memnun olur, fakat bu çiçeklerin meyve vermeden solacak olmasından dolayı üzüntü duyar.
2. Atatürk, hayatının son günlerini ne tür mekânlarda geçirmek istemiştir?
Cevap : Atatürk, hayatının son günlerinde çam ormanlarında, yeşilliklerin ve ağaçların arasında basit bir hayat içinde olmak istemiştir.
3. Anıtkabir’in çevresine dikilen ağaçlar nereden getirilmiştir?
Cevap : Anıtkabir’in çevresine dikilen ağaçlar Anadolu’dan ve çeşitli dünya ülkelerinden gönderilen fidanlarla oluşturulmuştur.
4. Atatürk’ün yeşile olan özlemi nasıl anlatılmıştır?
Cevap : Atatürk’ün yeşile olan özlemi, hastalığının son günlerinde yeşillik ve ağaçların arasında basit bir hayat sürmek istemesiyle ve ormanlık alanları, ağaçları, çayırları içten bir şekilde anmasıyla anlatılmıştır.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metinde hangi örneklerin verildiğini yazınız.
Cevap : Metinde Atatürk’ün yakını olan yazar ve milletvekili Ruşen Eşref Bey, romancı ve milletvekili Yakup Kadri Bey, sanat tarihçisi ve ressam Celal Esat Bey, Şeyhülislam Cemalettin Efendi’nin oğlu Muhtar Bey ve genç bir şair olarak Cevdet Kudret örnek olarak verilmiştir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Sınıfınızda üç grup oluşturarak aşağıdaki rolleri canlandırınız.
Cevap : Aşağıda yer alan adımları izleyerek bu etkinliği sizin sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekiyor.
1. grup: Hasta arkadaşına çiçek götüren öğrenciler
2. grup: Ülkesinin güzelliklerini anlatan turist rehberi ve turistler
3. grup: Anıtkabir’i ziyaret eden öğretmen ve öğrenciler
Canlandırma yaparken:
➦ Rolü zihninizde canlandırmaya,
➦ Dikkatinizi birlikte rol aldığınız arkadaşlarınıza vermeye,
➦ Yeni durumlara hazırlıklı olmak için tüm dikkatimizi oyuna vermeye,
➦ Sesinizi etkili kullanmaya dikkat ediniz.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen kelime grubunun sizde yaptığı çağrışımları kutucuklara yazınız. Bu kelimeler arasında bağlantı kurarak bir şiir yazınız.
Cevap :
Atatürk’te Doğa Sevgisi Çağrışımlar:
- Ağaçlar
- Çiçekler
- Bahar
- Orman
- Yeşillik
- Doğa
- Vatan sevgisi
- Huzur
- Güzellik
Atatürk’te Doğa Sevgisi Şiir:
Ata’mın Doğa Aşkı
Atatürk’ün doğaya aşkı,
Yeşil ağaçlarla dolu ufku,
Vatanına sararcasına,
Sevmişti çiçeği, ormanı, toprağı.
Baharla açan her tomurcuk,
O’ndan bir parça sanki,
Doğada, vatanda hayat bulur,
Atatürk’ün sevgisi daim kalır.
Soru : Atatürk konulu şiirler araştırınız (“Atatürk” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap :
Atatürk ve Doğa
Yeşil yurt, mavi gök sevdanla doldu,
Ormanlar seninle can buldu Atam,
Bir çiçek misali filizlendi umut,
Toprakta sevdanla yeşerdi vatan.
Ağaçlar dikip de gölge yaptın,
Köylere, kentlere huzur kattın,
Doğa sevgini miras bıraktın,
Seninle özgür bu güzel yurt.
Bağımsızlık alevi, senle yandı,
Yurtsever yüreğin millete kandı,
Doğa ve vatan seninle saklı,
Atam, bizde bıraktığın inanç baki.