4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131, 132, 133, 134, 135 Cevapları, öğrencilerin yolculuk temasını keşfetmelerine yönelik çeşitli etkinlikler sunar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Yolcuya Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere yolculuk üzerine düşünme ve dinleme becerilerini geliştirme fırsatı tanır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların metindeki duyguları anlama ve farklı bakış açılarını değerlendirme becerilerini güçlendirmeye yöneliktir. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinliklerle, öğrenciler yolcu olmanın ve yolculuk yapmanın anlamını farklı yönleriyle inceleyebilirler.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135
Hazırlanalım
Soru : Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı Devleti ile İtilaf Devletleri arasında yapılan büyük ve zorlu bir savaştır. Bu savaş, Çanakkale Boğazı’nı geçerek İstanbul’u almak isteyen İtilaf Devletleri’ne karşı verilmiştir. Türk askerleri büyük bir direniş göstererek düşmana geçit vermemiştir. Çanakkale Zaferi, hem Türk milletinin bağımsızlık için gösterdiği büyük fedakârlık hem de Atatürk’ün askeri dehasıyla kazanılmış bir başarıdır. Bu zafer, “Çanakkale Geçilmez” sözünü tarihe yazdırmıştır ve Kurtuluş Savaşı’na ilham kaynağı olmuştur.
Soru : Yaptığınız araştırma sonucu ulaştığınız şiirlerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
Atatürk’ün Kağnısı
Nazım Hikmet
Köylü kadınımız,
efendimiz,
kağnısıyla kağnısıyla
İnönü’ne kağnısıyla.
Kağnısının bir ucunda oğlağı bağlı,
bir ucunda ölü öküzü;
yeni doğmuş kuzusunu emzirmiş,
bebeğini emzirmiş,
bir tas ayran, bir okka ekmekle yola çıkmış,
Allah’ın dağına, İnönü’ne, kağnısıyla.
Soru : “Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız.
Cevap :
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tepeler Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren mehmetçik yattığı yerdir.
Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son kalem parçası geçerken ele,
Mehmed’in dizini boğduğu sele
Göğsünden kanının akıttığı yerdir.
Düşün ki, haşr olan kan kemik etin
Yaptığı bu tümsek, dayanılmaz, çetin
Bir harbin sonunda türklük milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.
Necmettin Halil Onan
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz şiirde geçen kelimelerin anlamlarından ve ipucu olarak verilen harflerden yola çıkarak bulmacayı çözünüz.
Cevap :
Soldan Sağa
- Çetin
- Tümsek
- Harp
- Devir
Yukarıdan Aşağıya
5. Vatan
6. Mukaddes
7. Zelzele
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre defterinize cevaplayınız.
1. Şairin “Dur yolcu! diye seslendiği kişiler kimler olabilir?
Cevap : Şair, Çanakkale Savaşı’nda hayatını kaybedenlerin anısını bilmeyen veya unutan kişilere, yoldan geçenlere, özellikle Anadolu’yu ve geçmişi tanımayan insanlara sesleniyor olabilir.
2. Şair, yolcudan ne yapmasını istiyor?
Cevap : Yolcudan durup şehitlerin anısını düşünmesini, burada yatanların fedakarlığını anlamasını ve saygı göstermesini istiyor.
3. Anadolu’da görülen tümsekler nelerdir?
Cevap : Anadolu’daki tümsekler, Çanakkale Savaşı’nda canını veren şehitlerin mezarlarını ve onların fedakarlıklarıyla dolu toprakları simgeliyor.
4. Şair, savaşı neden depreme benzetmiş olabilir?
Cevap : Savaşın şiddetini, yıkıcılığını ve halkın üzerinde bıraktığı büyük etkiyi anlatmak için savaşı depreme benzetmiş; savaş da tıpkı bir deprem gibi yıkıcı olmuş ve derin izler bırakmıştır.
3. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metnin ana duygusu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili görüşlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap : Şair, bu şiirde Çanakkale’deki şehitlerin fedakarlığını ve kahramanlığını anlatıyor.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi dinlediğiniz şiiri en iyi yansıtır? İlgili kutucuğu işaretleyerek düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap :
6. ETKİNLİK
Soru : Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.
Cevap :
Madde Madde Derya, beden dilini etkin kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilir:
- Göz teması kurmak: Sunum yaptığı izleyicilerle göz teması kurarak, dikkatlerinin dağılmasını engeller ve güvenilir bir izlenim bırakır.
- Vücut duruşu: Dik ve rahat bir duruş sergileyerek, kendine güvenli ve kararlı bir izlenim yaratabilir.
- El ve kol hareketleri: Mesajlarını vurgulamak için el ve kol hareketlerini kullanabilir. Bu, söylediklerinin daha etkili olmasına yardımcı olur.
- Yüz ifadesi: Şevkli, güler yüzlü ve samimi bir ifade, izleyicilerin ilgisini çeker. Atatürk’ün hayatı ve mücadelesi hakkında konuşurken, duygusal bir bağ kurmak için yüz ifadelerini kullanabilir.
- Ses tonu ve hız: Sesini tonlamak ve hızını ayarlamak, özellikle önemli noktalarda duraklama yaparak dikkat çekici bir etki yaratabilir.
- Kıyafet ve genel görünüm: Programın içeriğiyle uyumlu, dikkat çekmeyen ancak profesyonel bir kıyafet tercih etmek izleyicilerin odaklanmasını sağlar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerleri dinlediğiniz metne göre doldurunuz.
Cevap : Dinlediğim metin için “Dur Yolcu” başlığını öneriyorum.
Bu başlığı önermemin nedeni şudur: Şairin, geçmişin acılarını hatırlatarak, yolcuyu bu toprakların değerini anlamaya davet etmesidir. Bu başlık, hem toprak hem de milletin kurtuluşu uğrunda can verenlerin hatırasını yaşatmanın önemini vurgulamaktadır.
8. ETKİNLİK
Soru : Bir şiir okuma yarışması da siz düzenleyiniz. Bu yarışmada aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiiri en güzel okuyanı belirleyiniz.
Cevap :
100. YIL MARŞI
Selam olsun tarihe, asırlara, çağlara
Selam olsun bağırında şehit yatan dağlara
Alnımıza vuruyor ay yıldızın ışığı
Rüzgarları mest eder haresi, kırışığı
Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara
Cumhuriyet, Cumhuriyet yüzyıl yazdık tuğlara
Bütün cihan meftundur bu asırlık öyküye
Bir tay gibi şahlanır mazisinden atiye
Karalardan uzandık vatan dedik maviye
En güzel türküsünü şimdi söyler Türkiye
Omzumuzda izi var serhat gezen sancağın
Ateşini harladık kaç bin yıllık ocağın
Sadece yerde değil göklerde de hürüz bir
Düşmanlarım düşünsün dünden daha gürüz biz
Söz: Mehmet İBİŞ Müzik: Aykut AYGÜN
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız. Şiirlerinizi sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap :
Atatürk
Büyük lider, yüce Türk’ün gururu,
Yolu aydınlatan, her zaman en doğru.
Gözlerinde umut, yüreğinde sevda,
Vatanın her köşesinde bir iz bıraktı.
Bağımsızlık için verdiği mücadele,
Cumhuriyet’i kurdu, halkla birlikte.
Türk milletinin kalbi oldun sen,
Adını sonsuza dek hatırlayacak bu vatan.
Her adımında milletin yarını,
Her sözünde özgürlük ve barışı.
Atatürk, senin izinden yürürüz,
Cumhuriyet yolunda hep ileriye gideriz.
Soru : Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız (“Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap :
Nasrettin Hoca’nın fıkralarından örnekler:
Eşeğe Bindiren Nasrettin Hoca: Bir gün Nasrettin Hoca, eşeğiyle yolda yürüyormuş. Yanına bir grup insan yaklaşmış. Birisi “Nasrettin Hoca, ne biçim adamsın, eşeğe bindiğin halde, etrafındaki insanlar yürürken sen çok rahat görünüyorsun!” demiş. Hoca da hemen yanıt vermiş: “Benim eşeğim yolda yürürken ben neden oturayım?”
Hoca ve Parayı Bulan Adam: Bir gün Nasrettin Hoca, parayı kaybetmiş ve herkesin etrafında aramaya başlamış. Bir adam, parayı bulup Hoca’ya getirince, Nasrettin Hoca parayı almış ve demiş ki: “Bu para bana ait değil. O parayı kaybeden kişi başka bir yerdedir.”