4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141, 142 Cevapları, öğrencilerin 4. ünite ve 4. temaya ait bilgilerini pekiştirmelerini sağlayacak sorularla hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite 4. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları, öğrencilerin metinleri ve konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olurken, öğrenme süreçlerini gözden geçirmelerine olanak tanır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, çocukların bilgilerini test etmelerine ve kendi gelişimlerini değerlendirmelerine olanak sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin konuları daha verimli bir şekilde tekrar etmelerini ve öğrenmelerini sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142


4. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI 


A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


ATATÜRK İÇİN DİYORLAR Kİ!

“Tunus milleti bugün, yüzyıllık bağlarla bağlı bulunduğu kardeş ve soylu Türk milleti ile Mustafa Kemal’in unutulmaz anısını canlandırmak ve saygıyla anmak üzere hürmetkâr bir düşünce içinde birleşmektedir.

Millet olarak Gazi’nin (…) savaş meydanlarında büyük asker olduğunu tespit ettikten sonra, her şeyin tamamen kaybolduğu zannedildiği bir anda, milletinden ümidini kesmeyi ve yenilgiyi kabul etmeyi şiddetle reddeden, (…) büyük insanı anıyoruz. O, güçleri birleştirmeyi, kırılmış cesaretleri yükseltmeyi bilmiş ve talihi zorlayarak millî ülkenin bütünlüğünü tekrar kurmuş ve memleketinin bağımsızlık ve egemenliğini kazanmasını başarmıştır. Atatürk böylece, ölümü esirliğe tercih eden bir milletin neler yapabileceğini hayretler içinde bulunan dünyaya göstermiştir. Bu örnek unutulmayacaktır. (…)

Onun ölmez eseri, egemenliklerini elde etmiş milletlerin kaderlerine hükmedenler için ışıklı bir örnek ve bir ilham kaynağı olarak kalacaktır.

Habib Burgiba, Tunus Cumhurbaşkanı (Kısaltılmıştır.)


1. Bu metinde geçen ve harfleri karışık olarak verilen kelimeleri anlamlarından yararlanarak bulunuz. Kelimeyi boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

Soylu: Saygı uyandıran, yücelik taşıyan.
Ulus: Çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, duygu, ülke, gelenek ve görenek birliği olan insan topluluğu.
Savaş: Devletlerin diplomatik ilişkilerini keserek giriştikleri silahlı mücadele.
Bağımsızlık: Bağımsız olma durumu, istiklâl.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


2. Bu metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metin, Tunus Cumhurbaşkanı Habib Burgiba’nın, Atatürk’ün Türk milletine kattığı büyük değerleri ve Atatürk’ün önderliğindeki Türkiye’nin bağımsızlık mücadelesini anlattığı bir hatırlamadır.


3. Parçada Türk milletinin hangi özelliği vurgulanmıştır? Belirtiniz.


Cevap : Parçada, Türk milletinin bağımsızlık için verdiği büyük mücadele ve ölümden, esaretten korkmadan zafer kazanma iradesi vurgulanmaktadır.


4. Atatürk’ün hangi mücadelesi diğer milletlere örnek olmuştur? Yazınız.


Cevap : Atatürk’ün, milletinin özgürlüğü ve bağımsızlığı için verdiği Kurtuluş Savaşı ve savaşın sonunda Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak, diğer milletlere örnek olmuştur. Bu, özellikle bir milletin umutsuz bir durumda bile birleşerek bağımsızlık mücadelesi verebileceği ve zafer kazanabileceği konusunda ilham kaynağı olmuştur.


B. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin zıt (karşıt) anlamlılarını bulunuz. Bulduğunuz
kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  1. AğırHafif = Poşetleri hafifçe taşıdım, hiç zorlanmadım.
  2. ÜstündeAltında = Kitaplar masanın altında duruyor.
  3. DoluyduBoştu = Şişe boştı, hiç su yoktu.
  4. AcıTatlı = Yemek tatlı olmuş, herkes çok beğendi.
  5. Kötüİyi = Bugün hava çok iyi, dışarıda yürüyüş yapmak harika.
  6. GeçErken = Dersine erken geldim ve yerimi hazırladım.
  7. ZorKolay = Soruyu kolayca çözebildim, hiç zorlanmadım.

C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. “Azalmak” kelimesinin “etkisini yitirmek, hafiflemek” anlamıyla kullanıldığı cümlenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

Bardaktaki portakal suyu biraz azalmıştı.
(✓) Hastanın baş ağrısı iki gün sonra azalmıştı.
Barajın suyu son zamanlarda bir hayli azalmıştı.
Kasadaki elmalar bugün daha da azalmıştı.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


2. a) Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere gelmesi gereken en uygun kelimeleri yazınız


Cevap :

  • Annem bir tava baklava yapmış.
  • Komşular bir saat sonra geldiler.
  • Kahvaltıda ben yumurta yiyebildi.
  • Bir gün tepsi de anlarım seni, dedi.

b) Verilen cümlelerde eş sesli olan kelimeyi bulup yazınız. Bu kelimeyi bir
cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime: Ben

Cümle: Ben, o kitabı çok seviyorum.

Eş sesli anlam: Ben (birinci tekil şahıs zamiri) ve ben (sıfat olarak kullanılan, örneğin “benim kitaplarım” gibi)


3. Aşağıda verilen karşıt anlamlı kelimeleri bir cümlede bir arada kullanınız.


Cevap :

İyi – Kötü = Bugün çok iyi bir gün geçirdim, ancak dün kötü bir haber almıştım.

Sıcak – Soğuk = Dışarısı sıcak olduğu için bir dondurma aldım, fakat akşam soğuk bir rüzgar esti.

Al – Ver = Herkes birbirine yardım etmek için alıp vermeli, böylece dünyada daha çok huzur olur.


4. Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Anadolu’ya gelip burada yaşamaya başlayan Türkler, yeni bir uygarlığı da birlikte getirmişlerdir. Bu, göçebe uygarlığıdır. Dilleri de göçebe kültürün dilidir. Hayvanlarla ilgili sözcükler bakımından alabildiğine zengin olan bu dilde, kaplanın sesi “heykirme”, sığırın sesi “böğürme”, çakalınki “pavkırma”, köpeğinki de “ürüme”dir.

Yaşar Kemal


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


5. a) Bu metne en uygun başlık hangisi olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu metne en uygun başlık “Büyük İşler” olabilir.


b) Bu metne bir başlık da siz belirleyiniz.


Cevap : Bu metne başlık olarak “Türk Kahramanlığı ve Cumhuriyet” önerilebilir.


6. Aşağıda bilgilendirici metne örnek verilmiştir. Siz de konusu “Millî Mücadele” olan bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap :

Millî Mücadele

Millî Mücadele, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesidir. 1. Dünya Savaşı’ndan sonra Osmanlı İmparatorluğu’nun toprakları işgal edildi. Mustafa Kemal Atatürk, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlattı. Türk halkı, birlik ve beraberlik içinde cephelerde savaşarak işgalci güçleri Anadolu’dan atmayı başardı. 1922’de zafer kazanıldı ve 29 Ekim 1923’te Türkiye Cumhuriyeti kuruldu. Millî Mücadele, Türk milletinin azmi ve direnişinin simgesidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kısaltmalara getirilen ekin yazımında yanlışlık yapılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

TBMM’ye bir gezi düzenlemeyi planlıyoruz. ()
Çelik yelekteki delik 1 mm’den daha küçükmüş. ()
Bu ürün asla 75 kr. un üzerinde olamaz, dedi ()
THY’na yeni uçaklar alınacakmış. (✓)


8. Aşağıdaki cümleler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolu takip edilecektir. Buna göre kaç numaralı çıkışa ulaşılır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142 Cevapları”

Bu memlekete en çok hizmet eden
Bu aşk ile dağlara gücü yeten
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam Ankara sırtlarında yaşar.
Cahit Sıtkı Tarancı, Otuz Beş Yaş

9. Bu şiirin ana duygusunu belirleyip aşağıya yazınız


Cevap : Bu şiirin ana duygusu, Atatürk’e olan sevgi, saygı ve minnettarlıktır. Şair, Atatürk’ün Türkiye’ye yaptığı hizmetleri yücelterek, onun izlerinin ve mirasının halkın içinde yaşamaya devam ettiğini vurgulamaktadır.



 

Our Score