4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149 Cevapları, öğrencilerin atasözlerinin derin anlamlarını kavramalarına yardımcı olacak sorular içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Parayı Veren Düdüğü Çalar Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara bu atasözünün verdiği mesajı eğlenceli bir yaklaşımla anlatmayı amaçlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin Türkçe dil becerilerini geliştirirken, kültürel ifadelerin anlamını öğrenmelerini sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, çocukların dilimizi zenginleştiren atasözlerini anlamalarına katkıda bulunur.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149


Hazırlanalım


Soru : Adaletli olmak sizce neden önemlidir?


Cevap : Adaletli olmak, toplumsal barışı sağlar ve insanların birbirine güvenmesini sağlar. Adalet, herkesin hakkının korunmasına yardımcı olur ve haksızlıkların önüne geçer.


Soru : İnsanlar birbirine adaletli davranmazsa neler olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İnsanlar birbirine adaletli davranmazsa, toplumda huzursuzluk, güven kaybı ve anlaşmazlıklar artar. Bu da insanların birbirine olan güvenini sarsar ve toplumsal düzen bozulur.


Soru : Araştırmalarınızdan ulaştığınız Nasrettin Hoca fıkralarından birini arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Nasrettin Hoca’nın Göle Yoğurt Mayalaması

Bir gün Nasrettin Hoca, elinde bir kova yoğurt mayasıyla göl kenarına gelir. Kovadaki yoğurdu göle döker ve karıştırmaya başlar. Bunu gören köylüler, “Hoca, göl yoğurt tutar mı hiç?” diye sorar. Hoca, “Ya tutarsa!” diye cevap verir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimeler aşağıda harfleri karışık olarak verilmiştir. Anlamlarından yola çıkarak bu kelimeleri ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

becüb: cübbe

Anlamı : Hukukçular, üniversite öğretim üyeleri ve din adamlarının giydiği uzun, yanları geniş, düğmesiz giysi.

raziti: itiraz

Anlamı : Bir düşünce veya kararı benimsemeyerek karşı çıkma.

ledehmek: dehlemek

Anlamı : Hayvanı “deh” diyerek yürütmek.


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Bu cümlelerdeki altı çizili deyimlerin anlamını TDK Türkçe Sözlük’ten bularak ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Yolunu tutmak: Bir yere doğru gitmek üzere yola çıkmak.

Örnek cümle: İşten çıkar çıkmaz evin yolunu tuttu.

Eline tutuşturmak: Bir şeyi hızlıca ve zorlayarak birinin eline vermek.

Örnek cümle: Adam, şikâyet dilekçesini görevlinin eline tutuşturdu.

Yolunu gözlemek: Birinin gelişini beklemek.

Örnek cümle: Annesi, her akşam oğlunun yolunu gözlerdi.

Yola koyulmak: Bir yere gitmek üzere hareket etmek, yola çıkmak.

Örnek cümle: Sabah erkenden yola koyulduk.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Nasrettin Hoca, evinin eksikliklerini tamamlamak için nereye gitmiştir?


Cevap : Akşehir Pazarı’na gitmiştir.


2. Çocuklar, Nasrettin Hoca’dan ne almasını istemiştir?


Cevap : Çocuklar Nasrettin Hoca’dan düdük almasını istemiştir.


3. Çocuklardan biri Nasrettin Hoca’ya neden para vermiştir?


Cevap : Hoca’dan düdük almasını istediği için ona para vermiştir.


4. Çocuklar niçin Nasrettin Hoca’nın pazardan dönüşünü beklemiştir?


Cevap : Nasrettin Hoca’dan düdüklerini almak için dönüşünü beklemişlerdir.


5. Nasrettin Hoca kime düdük almıştır? Niçin?


Cevap : Sabah kendisine para veren Ahmet’e düdük almıştır, çünkü sadece Ahmet para vermiştir.


4. ETKİNLİK


Soru : “Parayı veren düdüğü çalar.” sözünden aşağıdakilerin hangisi çıkarılabilir?


Cevap : Bir kişi, karşılığını ödediği zaman istediğini elde edebilir.


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • Konusu: Bir kişinin isteğini elde etmesi için bir bedel ödemesi gerektiği.
  • Olay Örgüsü: Nasrettin Hoca pazara giderken çocukların düdük istemesi, Ahmet’in para vermesi, Hoca’nın dönüşte Ahmet’e düdük vermesi ve diğer çocukların itiraz etmesi.
  • Zaman: Bir sabah, pazardan dönüşte akşamüstü.
  • Mekân: Akşehir Pazarı ve köy yolu.
  • Şahıs ve Varlık Kadrosu: Nasrettin Hoca ve mahallenin çocukları.

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden birini seçerek Nasrettin Hoca fıkralarından birini anlatınız. Anlatımınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları”

Cevap :

Kazan Doğurdu

Nasrettin Hoca bir gün komşusundan büyük bir kazan ödünç alır. Bir süre sonra kazanı geri götürürken içine küçük bir tencere koyar. Komşusu şaşkınlıkla sorar:

  • “Hoca, bu küçük tencere de neyin nesi?”

Hoca gülümseyerek cevap verir:

  • “Müjde! Senin kazan doğurdu, bak bu da onun çocuğu.”

Komşusu kazanının doğurduğunu düşünerek sevinir, bir şey demeden kazan ve tencereyi alır.

Bir süre sonra Hoca yine komşusundan kazanı ödünç alır. Ancak bu sefer geri getirmez. Komşusu kazanı sormaya gelince Hoca üzgün bir ifadeyle der ki:

  • “Ah komşum, çok üzgünüm ama senin kazan öldü!”

Komşusu sinirlenip bağırır:

  • “Olur mu Hoca? Hiç kazan ölür mü?”

Hoca cevap verir:

  • “Peki, kazan doğurduğunda inanıyordun da öldüğüne niye inanmıyorsun?”

7. ETKİNLİK


Soru : Nasrettin Hoca’nın sadece parayı veren çocuğa düdük almasıyla ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Cevap : Nasrettin Hoca’nın yalnızca parayı veren çocuğa düdük alması, her isteğin bir karşılığının olması gerektiğini gösterir. Hoca, çocuklara bu fıkrayla emek vermeden veya bir bedel ödemeden isteklerine ulaşamayacaklarını anlatmıştır. Bu davranışı, sorumluluk bilincini ve emeğin değerini anlamaları için çocuklara ders niteliğindedir.


8. ETKİNLİK


Soru : Bu açıklamaya göre aşağıdaki kelimelere “m, p, r, s” harflerinden uygun olanı getirerek pekiştirmeli kelimeler oluşturunuz. Daha sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-148-149 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden alınan bu ifadeler aşağıda verilenlerden hangisi için bir ipucu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Bu ifadeler, “Metnin ana fikri” için bir ipucu olabilir. Çünkü ana fikir, her isteğin bir karşılığı olması gerektiği ve karşılıksız isteklerin yerine getirilmemesi gerektiği düşüncesini vurgulamaktadır. Bu, metnin genel mesajını yansıtır.


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya adaletli olmak konusunda bir metin yazınız ve metnin sonuna imzanızı atınız. Yazınızda pekiştirmeli kelimeler kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Adaletli olmak, toplumun huzuru için çok önemlidir. Adalet, her bireye eşit ve hakkaniyetli davranmak demektir. Gerçekten de, adaletli bir insan, her zaman doğruyu söyler, haksızlığa uğrayanın yanında olur. Adaletin sağlanması sadece büyük olaylarda değil, günlük yaşamda da gereklidir. Öğretmenler sınıflarındaki öğrencilere eşit davranmalı, yöneticiler ise çalışanlarına adaletli olmalıdır.

Adaletli olmak, hem toplumda güven hem de düzen oluşturur. Hepimiz adaletli olursak, dünya çok daha güzel ve huzurlu bir yer olur.

İmza: [Adınız]


Soru : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezberleyiniz (“Özgürlük” metninin 4. etkinliğine yöneliktir.).


Cevap : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezberleyiniz.



 

Our Score