4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150, 151, 152, 153, 154 Cevapları, öğrencilerin özgürlük gibi önemli kavramları anlamalarına yardımcı olacak sorularla hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgürlük Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara özgürlüğün ne anlama geldiğini, bireylerin haklarını nasıl kullanması gerektiğini anlatan metinler ve etkinlikler sunar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu metin üzerinden konuya dair daha derinlemesine düşünmelerini sağlar. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, özgürlük ve sorumluluk arasındaki ilişkiyi keşfetmelerini sağlar.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154
Hazırlanalım
Soru : Özgürlük kavramının size neler çağrıştırdığını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap :
Özgürlük kavramı bana şunları çağrıştırıyor:
- Bağımsızlık
- Seçim
- Hürriyet
- Kısıtlama
- Kendini ifade etme
- Sorumluluk
- Haklar
- Eşitlik
Soru : “Özgürlük” şiirini vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra şiiri ezberlemeye çalışınız.
Cevap :
ÖZGÜRLÜK
Eğer kuvvetim yetse benim
Rıhtıma koşarım yalınayak.
Halatlarını bütün gemilerin
Bıçağımla keserim.
Gemiler açılır sallanarak
Ben de artlarından bakarak
Gülerim,
Bütün kuvvetimle bağırarak.
Azat olun gemilerim, azat olun gemilerim!
Eğer kuvvetim yetse benim
Kentin bütün çocuklarını alırım evlerinden
Hepsine kiraz çiçeklerinden
Bir çift kanat takarım.
Çocuklar havalanır uçarak
Ben de artlarından bakarak
Gülerim,
Bütün kuvvetimle bağırarak.
Azat olun bebeklerim, azat olun bebeklerim!
Sonra da kendi kendime
Artık işin kalmadı derim,
Çeker arabamı giderim.
Cahit Külebi Bütün Şiirleri
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirde “azat olmak” kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre defterinize cevaplayınız.
1. Şairin gücü yetse neleri yapmak istiyor?
Cevap : Şair, gücü yetse, gemilerin halatlarını kesip özgür bırakmak, kentin çocuklarına kanat takıp onları uçurmak istiyor.
2. Gemilerin özgür olmadığını düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap : Evet, gemiler özgür değildir. Çünkü halatlarla bağlanmışlardır ve hareket edebilmek için bu bağların çözülmesi gerekir. Şair, gemilerin özgürleşmesini istiyor, bu da onların bağımsız hale gelmesi anlamına gelir.
3. Şairin çocuklar için nasıl bir düşüncesi vardır?
Cevap : Şair, çocukların özgür ve mutlu olmasını, onlara kanat takarak onları uçurmayı hayal etmektedir. Çocukların sınırsız bir özgürlük içinde, saf ve neşeli bir yaşam sürmelerini istiyor.
4. Sizce bu şiirde söylenenlerden hangisinin gerçekleşmesi mümkün değildir? Neden?
Cevap : Çocuklara kiraz çiçeklerinden kanat takıp uçurmak, gerçek hayatta mümkün değildir. Çünkü insanlara uçabilmeleri için kanat takmak, bilimsel olarak imkansızdır. Bu, sadece bir hayaldir.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda Mustafa Kemal Atatürk’e ait bazı sözler verilmiştir. Farklı yazı karakterlerinin kullanıldığı bu sözleri okuyunuz. Sizce neden bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilir? Açıklayınız.
Cevap :
Madde Madde Farklı yazı karakterleri metinde şu amaçlarla kullanılır:
- Vurgulama: Önemli bir kelime veya cümleyi öne çıkarmak için.
- Duygusal Etki: Okuyucuda güçlü bir etki bırakmak için.
- Ayrım Yapmak: Metni düzenleyip anlaşılmasını kolaylaştırmak için.
- Estetik: Metnin görsel olarak daha çekici hale gelmesini sağlamak için.
Atatürk’ün sözlerinde bu kullanım, mesajların gücünü ve önemini vurgulamak içindir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezbere okuyunuz. İstiklâl Marşı’nı okurken; Kelimeleri doğru telaffuz etmeye, Vurguya, Tonlamaya, Sesinizi sınıf ortamına göre ayarlamaya dikkat ediniz.
Cevap : Ezberlediğiniz İstiklal Marşını sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen iletiyi boş bırakılan yere yazınız.
Cevap : Zafer Bayramımızın gücünden ilham alarak, millet olarak daha aydınlık yarınlara doğru ilerleyeceğimizi belirtiyoruz.
6. ETKİNLİK
Soru : Bir şiir okuma yarışması düzenleyiniz. Bu yarışmada “Özgürlük” şiirini okuyunuz.
Cevap :
ÖZGÜRLÜK
Eğer gücüm yetse bir gün,
Uçurumdan süzülen rüzgar gibi,
Bütün zincirleri kırıp,
Özgürlüğü sararım her yanıma.
Eğer gücüm yetse bir gün,
Bütün şehirlere kanat takarım,
Her çocuğa bir umut bırakıp,
Gökyüzüne özgürce uçarım.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda tırnak işaretinin (“ ”) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerin hangisinde tırnak işareti (“ ”) yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : “İnsanlar köprü” kuracakları yerde, duvar ördükleri için yalnız kalıyor.
Bu cümlede, “İnsanlar köprü” ifadesi yanlış bir şekilde tırnak içine alınmıştır. Tırnak işareti, özel bir anlam veya alıntı yapılacaksa kullanılmalıdır. Burada bu kullanım gereksiz ve yanlış olmuştur.
9. ETKİNLİK
Soru : a. Okuduğunuz şiirden hareketle oluşturulan aşağıdaki kelime havuzundan istediklerinizi kullanarak bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanabilirsiniz.
özgürlük, uçmak, havalanmak kanatlanmak, azat olmak, gitmek
Cevap :
Özgürlük ve Uçmak
Özgürlük, bir kuşun kanatlanması gibi engelleri aşmaktır. Havalanmak ve uçmak, sadece fiziksel değil, ruhsal bir özgürlük anlamına gelir. Azat olmak, tıpkı bir kuşun gökyüzünde serbestçe uçması gibi, sınırların ötesine geçmektir. Gitmek ve kendi yolumuzu seçmek, özgürlükle mümkündür. Özgür olduğumuzda, hayatımıza yeni bir yön verebiliriz.
Soru : b. Yazınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki ölçütlere göre düzenleyiniz. Daha sonra yazınızı sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları
Soru : Alın teri, emek, çalışma” konulu atasözlerini araştırınız. (“Atasözleri” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap :
“Emek olmadan yemek olmaz.” – Bir şey elde etmek için çaba sarf edilmesi gerektiğini ifade eder. Başarı, çalışmak ve emek vermekle gelir.
“Çalışan demir ışıldar.” – Sürekli çalışan ve emek veren kişi başarılı olur, tıpkı demirin zamanla parlaklık kazanması gibi…
“İşleyen demir pas tutmaz.” – Çalışan, üretken olan insan her zaman aktif kalır ve kendisini geliştirir
“Çalışmak, altın bileziktir.” – Çalışkanlık, insana değer kazandıran en önemli niteliktir.
“Yan gelip yatmakla balık tutulmaz.” – Çalışmadan başarı elde etmek mümkün değildir. Tembellik, hiçbir kazanç sağlamaz.