4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları, öğrencilere Tarladaki Hazine dinleme metni üzerinden çeşitli etkinlikler sunarak dikkat, dinleme ve anlama becerilerini geliştirmeyi hedefler. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Tarladaki Hazine Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni doğru bir şekilde dinleyip anlamalarını sağlamak için hazırlanmış sorular içerir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, metindeki ana fikirleri ve karakterleri anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki etkinlikler, öğrencilerin dinleme ve okuma becerilerini geliştirecek, aynı zamanda öyküdeki mesajları kavramalarına katkı sağlayacaktır.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165
Hazırlanalım
Soru : Çalışarak ailesini geçindirmek zorunda olan biri, bu görevini yerine getirmezse neler yaşanabilir? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Eğer bir kişi, ailesini geçindirmek için çalışmazsa, aile ekonomik zorluklarla karşılaşabilir. Bu durum, temel ihtiyaçların karşılanamaması ve aile içindeki huzursuzluklara yol açabilir. Aile bireyleri arasındaki ilişkiler zayıflayabilir ve kişi psikolojik olarak kendini başarısız hissedebilir. Ayrıca, kişinin işsizliği sosyal çevresinde de olumsuz etkiler yaratabilir, bu da daha fazla yalnızlık ve izolasyona yol açabilir.
1. ETKİNLİK
Soru : a. “Tarladaki Hazine” metnini dinlerken “İhtiyar adam, bu sözleri söyledikten birkaç gün sonra hayata gözlerini yummuş.” cümlesinden sonra dinlemeyi durdurunuz. Bu aşamadan sonra olayın nasıl gelişeceğini tahmin ediniz. Tahmininizi aşağıya yazınız.
Cevap : Sonra çocuklar tarladaki hazine için tarlayı kazmış, altını üstüne getirmişler. Ancak tarlada hazineyi bulamışlar. O sene tarla temizlendiği için ekinler fazla olmuş ve İhtiyar adamın çocukları zengin olmuş. 5 kardeş bundan ders alarak çalışkan olmuşlar ve köyün zengillerinden oldular.
Soru : b. Metnin tamamını dinledikten sonra tahminlerinizin doğruluğunu değerlendirmek için ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Tahminim doğru çıktı.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Dinlediğiniz metinde geçen bazı kelimeler görsellerle birlikte verilmiştir. Bu
kelimelerin ve görsellerin size çağrıştırdığı kelimeleri ilgili yerlere yazınız.
Cevap :
- Hazine: Altın, değerli taşlar, define, keşif, zenginlik
- Tarla: Toprak, ekin, tarım, çiftçilik, ürün
- Kayalık: Dağ, kaya, sert, deniz, tepe
Soru : b. Kelimelerin anlamlarını görsellerinden yararlanarak tahmin ediniz.
Cevap :
- Hazine: Değerli şeylerin saklandığı yer, genellikle altın, gümüş veya başka değerli maddeler.
- Tarla: Çiftliklerde ekin yetiştirmek için ayrılmış geniş toprak alanı.
- Kayalık: Sert ve taşlı alan, genellikle deniz kenarında veya dağlarda bulunan taş yığınları.
Soru : c. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını
öğrendiğiniz kelimeleri aşağıda birer cümlede kullanınız.
Cevap :
- Hazine Kelimesi
Anlamı: Değerli taşlar, altın, gümüş veya başka değerli eşyalardan oluşan gizli veya açık bir koleksiyon.
Cümle: “O eski haritanın gösterdiği yer, kaybolmuş bir hazineyi işaret ediyordu.”
- Tarla Kelimesi
Anlamı: Çiftçilik için ekilen geniş toprak alanı.
Cümle: “Baba, her sabah tarlasında çalışarak ekinlerini biçiyor.”
- Kayalık Kelimesi
Anlamı: Taşlı, sert yer, dağlık alanlar veya deniz kenarında taşların oluşturduğu yapılar.
Cümle: “Okyanusu izlerken kayalıkların üzerindeki deniz kuşlarını gözlemledik.”
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Zengin adam neden üzülüyormuş?
Cevap : Çocuklarının çok tembel olmasına üzülüyormuş.
2. Zengin adam, çocuklarından ne istemiş?
Cevap : Zengin adam, çocuklarından tarladaki hazineyi bulmalarını istemiş.
3. Çocuklar hazineyi nerede aramış?
Cevap : Çocuklar hazineyi tarlada aramışlar.
4. Ambarlar ne zaman dolup taşmaya başlamış?
Cevap : Hazine için tarlayı kazdıkları zaman ambarlar dolup taşmaya başlamış.
5. Çocuklar yaşadıklarından nasıl bir ders çıkarmış?
Cevap : Çalışkanlığın ne kadar önemli olduğu hakkında ders çıkarmışlar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : “Tarladaki Hazine” metnini ana hatlarıyla arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
- Yaşlı adamın hastalanarak yatağa düşmesi
- Çocuklarını çağırması
- Çocuklarına tarlada hazine olduğunu söylemesi
- Çocukların tarlanın altını üstüne getirerek hazineyi araması
- Çocukların defineyi bulmaması
- O sene ekinlerin çok fazla verim vermesi
- Çocukların bundan ders çıkarması ve zengin olmaları
5. ETKİNLİK
Soru : Siz olsaydınız “Tarladaki Hazine” metnine nasıl bir başlık verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap : Başarının Sırrı : Çalışmak
6. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metni rol paylaşımı yaparak sınıf arkadaşlarınızla canlandırınız.
Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği arkadaşlarınızla sınıfta yapmanız gerekmektedir.
Soru : Siz hangi rolü canlandırdınız? Canlandırma yaparken nelere dikkat ettiğinizi
aşağıya yazınız.
Cevap : Bu kısmı sizin doldurmanız gerekiyor.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : EBA’dan okuduğunuz masalı arkadaşlarınıza anlatınız. Masal ile ilgili görüş ve düşüncelerinizi belirtiniz. Anlatırken kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Beden dilinizi etkin kullanınız ve nezaket kurallarına uygun konuşunuz.
Cevap :
- At ile Eflek: Bu masalda, At ve Eflek, bir köle ile efendi arasındaki ilişkiyi anlatır. At, çok güçlüdür, ancak efendisinin yüklerini taşır. Eflek ise, At’ı küçümseyerek ona karşı farklı bir tavır sergiler. Sonuçta, masalda güçlü olmak, ancak yükünü taşıyan kişi olmak üzerine bir ders verilir.
- Saz ile Zeytin Ağacı: Bu masalda, bir saz ve bir zeytin ağacı, farklı özellikleriyle birbirleriyle kıyaslanır. Saz, kolayca kırılabilen bir bitkidir, zeytin ağacı ise sağlamdır ve uzun yıllar boyunca dayanır. Bu masalda, kalıcılığın ve sağlamlığın geçici şeylere karşı zaferi anlatılmaktadır.
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda yay ayracın [( )] kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :
Soru : b. Aşağıdaki metinde numaralanmış ifadelerin hangisinde yay ayraç kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : (1)
Yay ayraç (parantez) kullanılması gereken ifade, “İbrahim Örs Trabzon 1982–1992” ifadesindeki tarih aralığıdır. Bu aralık, kişinin eğitim veya çalıştığı yılları belirttiği için, yay ayraç içinde sunulmalıdır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Yaşadığınız çevrede bir hazine olduğunu düşününüz. Bu hazinenin yerini tarif ediniz.
Cevap : Hayal edelim ki, çevremizde bir hazine var. Hazine, eski bir ağacın altında saklı. Ağaç, uzun yıllardır yerinde duran, gövdesi kalın ve dalları geniş bir çam ağacı. Bu ağacın etrafında yeşil çimenler, küçük çiçekler ve bazen rüzgarın etkisiyle düşen sarı yapraklar var. Hazine, ağacın tam dibinde, büyük taşlardan birinin altına gömülmüş. Eğer dikkatlice bakarsanız, taşın birazcık eğilmiş olduğunu fark edebilirsiniz. Bu taşın altına bakınca, toprak içinde gömülü bir eski sandık bulabilirsiniz.
Soru : b. Aşağıya hazinenin yerini gösteren bir kroki çiziniz
Cevap :
Soru : “Kuraklığın nedenleri” hakkında bir sunum hazırlayınız. (“Meke Gölü” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.
Cevap :
Kuraklık, su kaynaklarının tükenmesi sonucu meydana gelen ciddi çevresel bir sorundur. Madde Madde Kuraklığın başlıca nedenleri şunlardır:
- İklim Değişikliği: Küresel ısınma ve sera gazlarının etkisiyle hava sıcaklıkları artmakta ve yağış miktarı azalmakta, bu da kuraklık koşullarını tetiklemektedir.
- Yanlış Tarım Uygulamaları: Su kaynaklarının aşırı kullanımı ve yanlış sulama yöntemleri, toprağın verimliliğini azaltır ve yeraltı su seviyelerinin düşmesine yol açar.
- Ormansızlaşma: Ağaçların kesilmesi, suyun buharlaşma oranını arttırarak havadaki nem oranını azaltır, bu da kuraklıkların şiddetini arttırır.
- Aşırı Su Tüketimi: Özellikle tarım sektöründe kullanılan su miktarı, doğal kaynakların tükenmesine neden olur.
- Yeraltı Sularının Azalması: Yeraltı su kaynakları, gereğinden fazla ve hızlı bir şekilde kullanıldığında, bu suların yenilenmesi yavaşlar ve kuraklık durumu daha da kötüleşir.
Kuraklık, tarım, su temini ve ekosistemler üzerinde büyük etkiler yaratır, bu nedenle bu sorunun önlenmesi için bilinçli su kullanımı ve doğa dostu tarım yöntemleri uygulanmalıdır.