4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172 Cevapları, öğrencilerin 5. üniteyi kapsamlı bir şekilde gözden geçirmelerine yardımcı olacak değerlendirme soruları içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite 5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları, öğrencilerin önceki konularda öğrendiklerini pekiştirmelerini ve bilgilerini test etmelerini sağlar.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her soruya yönelik açıklayıcı cevaplarla öğrencilerin eksiklerini tamamlamalarına katkıda bulunur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172 Tuna Yayıncılık sayfalarındaki sorular, dil becerilerini ve konuya hakimiyeti güçlendirmeye yönelik olarak hazırlanmıştır.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172
5. TEMA DEĞERLENDİRME SORULARI
BERABERLİĞİN GETİRDİĞİ
Padişah bir gün üç oğlunu sırayla yanına çağırır. Büyük olanın eline sağlam iple sarılmış bir deste ok verir ve kırmasını ister. Uğraşır, didinir ama nafile… Oklar kırılmaz.
İkinci oğlu yanına geldiğinde, ondan da aynısını ister ama o da oku kıramaz. En son küçük kardeş gelir ve ona da aynısını söyler. Küçük kardeş önce oklara, sonra ağabeylerine bakar. Destenin içinden bir ok çıkartır kırar. Sonra iki, üç derken bütün oklar kırılmıştır.
Padişah da: “İşte oğullarım. Eğer benden sonra birlik ve beraberlik içinde olursanız: bütün dünya bir araya gelse, sizi kimse yenemez. Ama aranıza fitne, kin, nefretlik düşmanlık girerse, bu dünyada iz bırakmadan yok olup gidersiniz.”
Cengiz Erşahin Başarı Öyküleri
A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.
1. Çocuklar okları niçin kıramamıştır?
Cevap : Çünkü oklar bir araya sağlam bir ip ile bağlanmış ve tek başlarına kırılması zor hale gelmiştir.
2. Küçük kardeş, okları kırmak için nasıl bir yol izlemiştir?
Cevap : Küçük kardeş, desteden tek tek okları çıkararak onları kırmayı başarmıştır.
3. Padişahın oğullarına hangi öğüdü verdiğini parçadan belirleyerek yazınız.
Cevap : Padişah, oğullarına birlik ve beraberlik içinde oldukları sürece kimsenin onlara zarar veremeyeceğini, ancak aralarına düşmanlık girerse güçsüzleşeceklerini öğütlemiştir.
4. Bu metni en iyi anlatan atasözü aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
B. A sütununda bazı deyimlerin anlamları, B sütununda ise bu deyimlerin kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu deyimleri belirleyerek örnekteki gibi ilgili yerlere yazınız.
Cevap :
- Korkudan ayakta duramayacak duruma gelmek.
(dizlerinin bağı çözülmek) - Farkında olmadan karşısındakini kıracak ya da kötü bir sonuca yol açacak söz söylemek, davranışta bulunmak.
(çam devirmek) - Davranış ve yetenekleriyle ilgi ve önem kazanmak.
(gözüne girmek) - Çok öfkelenmek, olan bitenler karşısında taşkınlık göstermek.
(çileden çıkmak) - Genişleyip yayılmak, gittikçe büyüyerek karışık bir durum almak.
(dal budak salmak)
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.
1. Aşağıda “sürmek” kelimesinin anlamının yanlış verildiği cümleyi belirleyip ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : ç. Her odanın ziyareti bir saat sürmüştü = Bu cümlede “sürmek” kelimesi yanlış anlamda kullanılmıştır. Doğru anlamı “belirli bir sürenin geçmesi” veya “devam etmek” olarak ifade edilmelidir.
2. Aşağıda verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını bulup ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : c. Sabah mas mavi bir gökyüzüne uyandım. = Bu cümlede “mas mavi” yanlış yazılmıştır. Doğru yazımı “masmavi” şeklinde olmalıdır.
3. Niçin hep birlikte barış ve uyum içinde yaşamayalım? Hepimiz aynı yıldızlara bakıyoruz, aynı gezegenin üzerindeki yol arkadaşlarıyız ve aynı gökyüzünün altında yaşıyoruz. Biz el eleyken daha mutlu ve daha umut dolu yarınlara ulaşacağız. Genel ağdan alınmıştır. (Kısaltılmıştır.)
3. Bu metinde nelere değinilmiştir? Yazınız.
Cevap : Bu metinde barış ve uyum içinde yaşamanın önemi, birlik ve beraberlik duygusu, ortak bir dünyayı paylaştığımız ve geleceğe umutla bakma vurgulanmıştır. Aynı gezegende yaşayan insanların birlikte daha mutlu ve umut dolu yarınlara ulaşabileceği düşüncesine değinilmiştir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
Soru : (4 ve 5. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.)
I) Dibine kurulduğu ağacın başında hayatını meyve yiyerek sürdüren kumru, dişi aslana demiş ki:
(II) Dişi aslan (…) avlanmaya son vermiş, et yemeyi terk edip meyvelere dadanmış.
(III) Bunlardan beslenen hayvanlara yazık değil mi? Sen dengeyi bozar da onların payına düşen rızka dadanırsan kısa zamanda açlıktan helak olmaz mı bu zavallılar?
(IV) Bu yıl su olmadığı için ağaçlar meyve vermedi sanıyordum. Oysa ağaçlar meyve vermiş de senin buraya dadanmandan ötürü ortalıkta meyve kalmamış! Sen et yiyicisin, Allah’ın sana taksim ettiği rızkı terk ettin, başkalarının payına düşene dadandın!
(V) Dişi aslan kumrunun sözlerinden etkilenerek meyve yemeyi de bırakmış, ot yemeye başlamış.
Beydaba
Kelile ve Dimne
haz: Abuzer Kalyon
(Kısaltılmıştır.)
4. Numaralanmış ifadeleri anlamlı bir metin oluşturacak şekilde sıralayınız.
Cevap : Metindeki anlam sıralaması şu şekilde olabilir: I – IV – III – II – V
5. Bu metinde verilmek istenen ileti aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu
işaretleyiniz.
Cevap : Bu metinde verilmek istenen ileti: Kişi, kendine uygun olan işleri yapmalı; başkalarının payına düşenle yetinmemeli.
6. Bu konuşmada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Bu konuşmada boş bırakılan yere “Yüksek sesle okumaya” ifadesi getirilemez. Şiir dinletisinde tonlama, vurgu ve telaffuz önemlidir, ancak yüksek sesle okumak dinletinin amacına uygun olmayabilir; şiirin duygusuna göre sesin ayarlanması daha önemlidir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları
7. Aşağıda Ankara pilavının malzemeleri ve hazırlanışı verilmiştir.
Malzemeler
Yarım kilo kuşbaşı et
1 paket arpa şehriye
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı terayağı
4-6 kişilik
Hazırlama: 25 dk.
Pişirme: 20 dk.
Hazırlanışı
Bir tencereye kuşbaşı etleri konduktan sonra tencerenin ağzı kapatılır. (1) Et, suyunu bırakıp çekinceye kadar karıştırılır. (2) Et, suyunu iyice çekince tencereye sıvı yağ ve tereyağı eklenerek kavrulur. (3) Rengi dönüp kavrulan şehriyenin üzerine isteğe göre tuz eklenerek şehriyenin üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edilir. (4) Pilav, suyunu çekene kadar pişirilir ve altı kapatılarak dinlendirilir.
Hazırlanış aşamalarının tamamlanması için numaralanmış yerlerden hangisine “Kavrulan etin üzerine şehriye eklenerek etin yağında şehriyeler kavrulur.” cümlesi getirilmelidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Bu cümle, (2) numaralı aşamaya getirilmelidir. Çünkü et, suyunu iyice çektikten sonra sıvı yağ ve tereyağı ile kavrulur. Bu aşamadan hemen sonra, kavrulan etin üzerine şehriye eklenip kavrulması en uygun sıradır.
8. Aşağıdaki noktalama işaretleri belirtilen işleve uygun kullanılmışsa başına “D”, kullanılmamışsa “Y” yazınız.
Cevap :
a. (Doğru) – Nokta, tamamlanmış cümlelerin sonunda doğru kullanılmıştır.
b. (Yanlış) – Kısa çizgi, burada hecelerin gösterilmesi için değil, iki yer arasındaki mesafeyi belirtmek için kullanılmıştır. Heceleri ayırmak için örnek uygun değildir.
c. (Doğru) – Tırnak işareti, özel olarak vurgulanmak istenen sözcüğü belirtmek için doğru kullanılmıştır.
ç. (Doğru) – Yay ayraç içindeki ünlem işareti, cümleye kinaye anlamı katmak için doğru kullanılmıştır.