4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili soruları yanıtlayarak metnin ana fikrini ve karakter analizlerini yapmalarına olanak tanır. Böylece çocuklar, kendilerini ifade etme ve eleştirel düşünme yetilerini güçlendirirler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Tuna Yayıncılık içerikleri, öğrencilerin Türkçe dil bilgisi konularını pekiştirmesi için çeşitli etkinliklerle desteklenir. Bu cevaplar, öğrencilerin konuları daha iyi kavramalarını sağlarken, okuma alışkanlıklarını da geliştirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29


Hazırlanalım


Soru : Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayrağımıza karşı saygımı göstermek için öncelikle onu temiz ve düzgün bir şekilde saklamaya özen gösteririm. Bayrağı yıpratmadan ve kirletmeden kullanmaya dikkat ederim. Bayrağı göndere çekerken veya indirirken saygılı davranırım, yere düşürmemeye ve katlarken düzgün bir şekilde katlamaya çalışırım. Ayrıca, milli bayramlarda bayrağımızı asarak ülkemize ve değerlerimize olan bağlılığımı ifade ederim. Bayrağımızı gördüğümde onu, ülkemizi temsil eden kutsal bir simge olarak görür ve bu bilinçle davranırım. Bu sayede hem kendim hem de çevremdekilere bayrağımıza olan saygımı göstermiş olurum.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Güneş ile karga arasında geçen konuşmayı okuyunuz.


Cevap : Kitabınızda verilen konuşmayı bir kaç defa okuyunuz.


Soru : b. Sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne
gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak, metnin anlamını daha iyi ifade etmeyi ve dinleyicinin ilgisini çekmeyi sağlar.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Nehir, “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. Şiire göre bir çocuğun önem verdiği şeyler nelerdir?


Cevap : Kucak, oyuncak ve bayraktır.


2. Eskiden savaşlarda kullanılan savaş gereçlerinin ve atın bir delikanlı için önemi nedir?


Cevap : Savaş gereçleri ve at, bir delikanlı için mücadele ve kahramanlık simgeleridir.


3. Şiire göre genç bir kızın bayrağı uğruna vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Telsiz ve duvaksız olabilir, ancak bayraksız olamaz.


4. Gerektiği zaman kadınlı erkekli bu vatanın savunulacağı hangi dizelerde dile getirilmiştir?


Cevap : “İster erkek ister kadın, Çocuğuyum bu vatanın…” dizelerinde vatanın kadınlı erkekli savunulacağı belirtilmiştir.


5. Şiirin son bölümüne göre şairin vazgeçebileceği şeyler nelerdir?


Cevap : Konak, saray, ev, yuva, köy, sevdiği kişiler, sevdiklerinden vazgeçebilir; ancak bayraktan vazgeçemez.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. Belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.


Cevap : Şiirin konusu, vatana ve bayrağa olan bağlılıktır.


Soru : b. Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Bayrağa duyulan derin sevgi ve ondan vazgeçememe duygusudur.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.

Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını ……….


Cevap : Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını vazgeçilmez ve kutsal bir değer olarak ifade etmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygu oluşturma
  • Kahramanların özelliklerini vurgulama

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Duygular ön plandadır.
  • Dizelerden meydana gelmiştir.

8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Cevap :

Taşıp yirmi yaş dileklerinden
Ufuk ufuk süzülen
Bir gemiyim ben…

Bu dizelerde anlatımı güçlendirmek amacıyla benzetmeye başvurulmuştur. Şair, kendisini ufuktan ufka süzülen bir gemiye benzetmiştir. Bu benzetmede şair benzeyen, gemi de benzetilen unsurdur. Bir kavramın veya varlığın özelliklerini, başka varlık veya kavrama aktarmaya benzetme denir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Bu biberleri yiyemezsin çünkü biberler zehir gibi acı.

Benzeyen : Biber Benzetilen : Zehir

Aylar sonra çocuklar parklara karıncalar gibi üşüştü.

Benzeyen : Çocuklar Benzetilen : Karınca

Buz gibi havada böyle dolaşırsan hastalanırsın.

Benzeyen : Hava Benzetilen : Buz

Caddelerde arabalar arı gibi vızır vızır işliyordu.

Benzeyen : Arabalar  Benzetilen : Arı


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şekilde kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.

aydınlık özgürlük eğitim bayrak


Cevap :

Sevgili arkadaşlar, bayrak bir milletin bağımsızlığının ve özgürlüğünün en büyük simgesidir. Bayrağımız dalgalandıkça biz, aydınlık yarınlara umutla bakarız. Her sabah okullarda bayrağımızın altında toplanıyoruz, ona duyduğumuz saygıyı ve sevgiyi ifade ediyoruz. Eğitim, bayrağımızın temsil ettiği değerleri öğrenmemizi sağlar ve gelecekte bu değerlere sahip çıkmamıza yardımcı olur. Özgürlüğe olan bağlılığımız ve milletimizin birliği, bayrak sevgisiyle güçlenir. Bu yüzden bayrağımızın dalgalandığı her yer bizim için kutsal ve değerlidir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Birçok derdim var, hangisini anlatayım.


11. ETKİNLİK


Soru : Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.


Cevap :

Türk bayrağındaki ay ve yıldız, derin anlamlar taşır. Ay, genellikle bağımsızlık ve huzuru simgeler. Türk kültüründe ay, aynı zamanda doğanın ve yaşamın döngüsünü temsil eder. Yıldız ise Türk milletini, ulusal birliği ve bağımsızlığı simgeler. Birlikte, bu semboller Türk milletinin güçlü duruşunu, bağımsızlık arzusunu ve inancını ifade eder. Bayrağımız, tarih boyunca birçok zorlukla karşılaşmış olan milletimizin azmini ve özgürlük mücadelesini temsil eder. Bu yüzden Türk bayrağı, sadece bir sembol değil, aynı zamanda ulusal kimliğimizin bir parçasıdır.



 

Our Score