4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 246-247-248-249-250-251 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Akıl Aydınlığında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251


4. Sınıf Türkçe Kitabı Akıl Aydınlığında Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 246-247-248-249-250-251 KOZA Yayınları”

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 246-247-248-249-250-251


Hazırlık


1. Sizce insan zekâsının bir sınırı var mıdır? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce insan zekâsının bir sınırı var mıdır? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence insan zekasını bir sınırı vardır. Gözümüz, burnumuz ve duyu organlarımızın bir sınırı olduğu gibi beynimize ileti gönderen bu organlar gibi beynimizle sınırlıdır.


2. Gelecekte ne tür buluşların yapılacağını düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap : “Gelecekte ne tür buluşların yapılacağını düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gelecekte insanları ameliyat eden, iş yerlerinde çalışan yapay zekalı robotlar uçan arabalar gibi birçok icadın yapılacağını düşünüyorum.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: Kutucukların içinde verilen kelimelerin ilişkili olduğu kelime ya da kelimeleri okuduğunuz şiirden bularak üstlerindeki yerlere yazıp tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

gemi

deniz
kayık
ulaşım aracı
yelken

Tahminim: bir deniz taşıtı

Sözlük Anlamı: Su üstünde yüzen, insan ve yük taşımaya yarayan büyük taşıt; sefine

Cümlem: Gemileri geçerken seyretmesine bayılıyorum.

kamyon

lastik
kara
yük
şoför

Tahminim: büyük bir karayolu aracı

Sözlük Anlamı: Motorlu büyük yük taşıtı

Cümlem: Kamyon şoförü hız sebebiyle ceza almıştı.

tren

demir
uzun
yolcu
bilet

Tahminim: bir demiryolu taşıdı

Sözlük Anlamı: Demir yolunda yolcu ve yük taşımakta kullanılan, bir veya birkaç lokomotif tarafından çekilen vagonlar dizisi; katar, şimendifer

Cümlem: Trenle seyahat etmeyi sever misin?

fabrika

işçi
sabır
başarı
hedef

Tahminim: gıda, makine gibi bir şeylerin yapılması için kurulan üretim evi

Sözlük Anlamı: İşlenmemiş veya yarı işlenmiş maddelerin makine, araç vb. ile işlenerek tüketime hazır duruma getirildiği sanayi kuruluşu; üretimevi, üretimlik

Cümlem: Fabrika işçileri paydos saatinin gelmesinden dolayı büyük bir sevinç yaşıyorlardı.

Dünya

canlı
ev
yaşam
gezegen

Tahminim: içinde yaşamış olduğumuz gezegen

Sözlük Anlamı:  İnsanoğlunun üzerinde yaşadığı toprak ve denizlerin tümü; acun, yeryüzü, küre (I), âlem, arz (III), cihan, darıdünya, devran, zemin

Cümlem: Dünya gezegenin uydusu aydır.

Gümüş

maden
takı
renk
madalya

Tahminim: takı gibi birçok alanda kullanılan parlak olan değerli bir madde

Sözlük Anlamı: Atom numarası 47, atom ağırlığı 107,88, yoğunluğu 10,5 olan, 960 °C’ye doğru sıvı durumuna geçen, parlak beyaz renkte, kolay işlenir ve tel durumuna gelebilen element; sim (I), arjante (simgesi Ag).

Cümlem: Bu gümüş kolye benim için çok değerlidir.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları


2.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki soruları, şiire göre cevaplayınız.


Soru: Şair, dünyadaki bütün gelişmelerin nedenini neye bağlıyor? Siz bu konuda şair gibi düşünüyor musunuz? Neden?


Cevap :

Şair, dünyadaki bütün gelişmelerin nedenini insan aklına bağlıyor.

Ben de bu konuda şair gibi düşünüyorum.

İnsan haklı yapmış olduğu icatlar sayesinde bu teknolojiye ulaşmıştır.


Soru: İnsan, aklını kullanarak uzayda nerelere gidebiliyor?


Cevap :

İnsan bir gül aklını kullanarak uzayda Venüs, Neptün ve uUranüs’e gidebiliyor.


Soru: Şair, “Artık tutsak değiliz yeryüzünde.” sözüyle ne söylemek istiyor olabilir?


Cevap :

Şair, “artık tutsak değiliz yeryüzünde.” Sözü ile artık uzaya gidebildiğimizi ve dünyanın dışında diğer gezegenleri de ziyaret edebildiğimizi söylemek istiyor olabilir.


Soru: Şiirde Samanyolu’na ait hangi gezegenlerden bahsediliyor?


Cevap :

Şehirde saman yoluna ait Venüs, Neptün ve Uranüs’ten bahsedilmektedir.


3.Etkinlik


Soru: Şiirin ana duygusunu yazınız.


Cevap :

Şiirin ana duygusu insan akına duyulan hayranlıktır.


4.Etkinlik


Soru: Şiirdeki gerçek ve hayalî unsurları aşağıdaki yazma alanlarına yazınız.


Cevap :

Şiirdeki kamyon, tren gibi aletler, barajlar, elektrik gibi ögeler gerçek unsurlardır.

Bunların insan aklına fışkırıyor olması bir gün karanlıklarda gizlenen büyücü gibi ifadeler ise hayali unsurlardır.


5.Etkinlik


Soru: Şiirde geçen gezegen ve yıldız adlarını aşağıdaki yazma yerlerine yazarak bunları birer cümle içerisinde kullanınız. Bu kelimelerin ilk harflerinin neden büyük yazıldığını açıklayınız.


Cevap :

Dünyamız içerisinde doğduğumuz ve bize vazgeçilmez gelen en güzel gezegendir.

Venüs gezegenin özelliklerini öğrendik.

Neptün gezegenin hiç uydusu var mı?

Uranüs adında bir gezegen olduğunu daha önce duymamıştım


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları


6.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki ulaşım türlerinden hangisiyle yolculuk yapmak istediğinizi nedenleriyle yanlarına yazınız.


Cevap :

  1. Ben karayolu ile yolculuk yapmak isterdim. Çünkü karayolu hem daha ekonomik hem de bana göre ulaşımı daha mümkün olan bir ulaşım şeklidir.
  2. Ben havayolu ile yolculuk yapmak isterdim. Uçağa bindiğimiz zaman hem farklı deneyimler yaşıyor hem de gideceğimiz yeri çok kısa bir sürede aşabiliyoruz.
  3. Ben ulaşım türlerinden deniz yolu ulaşım türünü seçerdim. Çünkü Deniz taşıtları ile yolculuk yapmaya bayılıyorum. Hem güvenilir hem de çok eğlenceli olduğunu düşünüyorum.

5.Etkinlik


Soru: “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgilerden hareketle Aziz Sancar hakkındaki konuşmanızı yapınız. Aziz Sancar ile Marie Curie’nin (Mari Küri) benzer yönleri üzerinde durunuz. Ayrıca konuşma sürecinde konuşma ve dinleme kurallarına uygun hareket ediniz.


Kısa Cevap : “Aziz Sancar hakkındaki konuşmanızı yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım

Bilim adamları kendilerine duymuş oldukları özgüven abır disiplinli çalışma ve azimleri sayesinde imkansızları başarmışlardır.

Bize de imkansız gelen birçok şey gibi onların da önünde başarısızlıklar, zorluklar ve kendilerine güvenmeyen birçok insan bulunmaktaydı.

Bu insanların hayatına baktığımız zaman başarının kolay bir şekilde elde edilmediğini ve başarmak için büyük mücadeleler gerektirdiğini görmekteyiz.

Bilim adamlarının hayatlarının arkasında ne kadar büyük mücadeleler ve fedakarlıklar olduğunu görmekteyiz.

Aziz Sancar ve Marie Curie de bu başarılı ve mücadeleci insanlara 2 örnektir.

Bu insanlar dönemlerinde olan imkansızlıklara rağmen başarı elde etmiş ve yapmış oldukları büyük mücadeleler sayesinde Nobel ödülüne layık görülmüşlerdir.

Bırakmış oldukları eserler ve çalışmalar sayesinde kendileri hayattan ayrıldığı zaman bile isimleri yaşayacak ve yapmış oldukları çalışmalar diğer çalışmalara ışık olacaktır.

Bizlere düşen onların Azmi ile azimlenmek ve onların çalıştığı gibi çalışarak Büyük başarılar elde etmeye çalışmaktır.

Ülkemizin yükselmesi, başarı elde etmesi güçlenmesi buna bağlıdır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


8.Etkinlik


Soru: Aziz Sancar gibi bir bilim insanı olduğunuzu düşününüz. Okulda, trafikte veya evde insanların hayatını kolaylaştıracak bir icat tasarlayınız. Bunun için arkadaşlarınızla, aile büyüklerinizle, öğretmenlerinizle görüş alışverişinde bulunabilir, onların önerilerini dikkate alabilirsiniz.İcadınızı tasarlarken işlem basamaklarının sırasına uyunuz. Verilen işlem basamaklarına uyarak bir buluş yapmanın mümkün olup olmadığı hakkındaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.


1. Bir Fikir Seçiniz
İcadınızın nasıl görünmesini istiyorsunuz? Kafanızdaki şekle göre birkaç tane çizim yapınız. İcadınızı özel yapan şeyleri çiziminizde belirtiniz.
2. İcadınızı Araştırınız
İcat yapacağınız konu hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.
3. İcadınızı Yapınız
İcadınızı yaparken uygun malzemeler kullandığınızdan emin olunuz. Malzeme israfından kaçınarak geri dönüşümden faydalanınız. Yaralanmalardan korunmak için dikkatli olunuz, uygun kıyafetler seçiniz. Okuldaysanız öğretmeninizin, evdeyseniz aile büyüklerinizin uyarılarına dikkat ederek güvenlik önlemleri alınız.
4. İcadınızı Tanıtınız
İcadınızı tanıtan bir sunu hazırlayınız. Sununuzda icadınızın özelliklerini, kullanım şekillerini gösterdiğinizden emin olunuz.


Cevap :

Yapmış olduğum çalışma un gibi nesnelerin içine karışmış olan büyük mercimek gibi maddeleri ayırmak için olacağın kolay bir yöntemdir.

Bunun için şey küçük delikler açar bunu bu şekilde eder ve büyük ölçekli olan diğer gıdaları ayırmış oluruz.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru: İnternet kullanımının yaygınlaşması ile hayatımızda meydana gelen değişiklikleri araştırınız. Edindiğiniz bilgileri maddeler hâlinde defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “İnternet kullanımının yaygınlaşması ile hayatımızda meydana gelen değişiklikleri araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde İnternet kullanımının yaygınlaşması ile hayatımızda meydana gelen değişiklikler örnekler şunlardır  ;

  • Bilgiye kolay erişim
  • Sosyal ilişkilerin azalması
  • Sevdiklerimizle kolay bir şekilde iletişim kurma
  • Farklı insanlarla tanışabilme
  • Resmi yazışma ve bilgilerin kolaylıkla elde edilebilmesi
  • İstediğimiz yerden kolaylıkla alışveriş yapabilme
  • Müzik dinleme veya film izleme gibi işlemlerimizi kolaylıkla internet üzerinden yapabilme
  • Bankacılık işlemleri gibi çok işlemimizi kolaylıkla oturduğumuz yerden halledebilmek


 

Our Score