4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları
4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 42, 43, 44
4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44
SESİNİ İSTEYEN KURBAĞA
Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum. Küçük bir topun çarpışına benziyordu ses. Çocuklardan biri sürekli şut mu çekiyordu ne?
Varıp kapıyı açtım. Kimsecikler yoktu. Evlerin ışıkları sönüktü. Herkesin uykuda olduğu belliydi. Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu.
Ses duyduğum konusunda yanılmış olduğumu düşündüm. Geri dönecektim ki boğuk sesli birisi: “Sesim sende mi?” dedi. Soru şaşırtıcıydı. Bakındım… Sağımda, solumda, karşımda kimsecikler yoktu. Soru yinelendi:
“Sesim sende mi?” Önüme baktım o zaman. İki üç adım ötemde, yerde bir kurbağa duruyordu. Yüzü bana dönüktü. Elektrik ışığında, patlak gözleri uykulu görünüyordu. “Konuşan sen misin?” dedim. “Kim olacaktı ya?” dedi.
Onu güçlükle duyuyordum. Gözleri uykulu görünen kurbağanın sesi yorgundu. Ne söyleyeceğimi bilmez bir hâldeydim. Tek sözcük döküldü ağzımdan: “Anlayamadım!”
“Sesimin sende olduğunu sanıyorum. Senin evin ışıklıydı ben öterken. Onu istemeye geldim. Sesimin bir insanın usunda yaşamasını istemiyorum. Bana sesimi verir misin?” Yanıt veremedim. Şaşkın şaşkın gözlerine bakıp kaldım…
(…) Abbas CILGA (Kısaltılmıştır.)
1 – 7. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Anlatıcının kapısını tıklatan kimdir?
A. Kaplumbağa B. Kurbağa C. Çocuk D. Kedi
2. Kurbağa, anlatıcıdan ne istiyor?
A. Yiyecek B. Su C. Sesini D. Para
3. Anlatıcı, kapıyı açıp karşısında kurbağayı görünce ne yapıyor?
A. Korkuyor. B. Seviniyor. C. Heyecanlanıyor. D. Şaşırıyor.
4. Kurbağanın, sesini anlatıcının aldığını düşünmesinin nedeni nedir?
A. Öterken sadece onun evinin ışığının yandığını görmesidir.
B. Öterken sadece onun kendi sesini dinlediğini sanmasıdır.
C. Anlatıcının daha önce başka kurbağalarının sesini aldığını bilmesidir.
D. Sesini daha önce birkaç kez ona ödünç vermesidir.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
5. Metinde; nokta, virgül, üç nokta, soru işareti ve ünlem işaretinin kullanıldığı cümlelere birer örnek yazınız. Bu noktalama işaretlerinin cümlede hangi amaçla kullanıldığını cümlelerin altlarındaki yazma alanına yazınız.
Cevap :
Nokta(.): Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum.
Kullanım amacı: Cümlenin bittiğini belirtmek için kullanılmıştır.
Virgül(,): Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu.
Kullanım amacı: Anlam karışıklığını gidermek için kullanılmıştır.
Üç nokta(…): Şaşkın şaşkın gözlerine bakıp kaldım…
Kullanım amacı: Karşılıklı konuşmada kişilerden birisinin sustuğunu belirtmek için konmuştur.
Soru işareti(?): “Konuşan sen misin?” dedim.
Kullanım amacı: Soru amacı taşıdığı için kullanılmıştır.
Ünlem işareti(!): Tek sözcük döküldü ağzımdan: “Anlayamadım!”
Kullanım amacı:Şaşkınlık ifade etmek için kullanılmıştır.
6. “Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler kurarak yanlarına yazınız.
Cevap : ““Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler kurarak yanlarına yazınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun = Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum.
Cümlem :
- Kısa boylu bir adamdı.
- Kısa kısa cevaplar vererek soruları yanıtladı.
- Kısa bir zaman sonra oradayım.
- Kısa saçlar sana gerçekten çok yakışmış.
- Kısa bir zaman sonra oradayım.
Büyük = Küçük bir topun çarpışına benziyordu ses.
Cümlem :
- Küçük kardeşimle beraber oyun oynamaktan çok hoşlanıyorum.
- Küçük bir çocuk bu kadar akıllı olabilir.
- Küçük elleriyle ne kadar büyük yürekli bir çocuk.
- Kendi küçük ama yüreği ne kadar da büyük.
- Ayakkabım ayağıma çok küçük geldi.
İleri = Geri dönecektim ki boğuk sesli birisi: “Sesim sende mi?” dedi. Soru şaşırtıcıydı.
Cümlem :
- Geri döneceğin zaman bana haber verir misin?
- Bir ileri bir geri gidiyordu ayağım.
- Geri döndüğüm zaman bana bunları verir misin?
- Oyun oynarken heyecandan bir ileri bir geri gidiyordu.
- O kadar gitmek istemiyordum ki sen ayaklarım bir ileri iki geri gidiyordu.
Cevap = Soru şaşırtıcıydı. Soru yinelendi:
Cümlem :
- Bütün sorulara doğru cevap verdim.
- Soruların hepsini doğru cevaplayarak birinci olmak istiyorum.
- Sınavda 20 tane soru vardı.
- Üçüncü soruya gerçekten çok şaşırdım.
- Soruları sorarken derse ne kadar anladığımız da belli oluyor.
Arka = Önüme baktım o zaman.
Cümlem :
- Annem güvenliğim için ölüme bakarak yürümemi tavsiye eder.
- Önüme oyuncaklarımı alarak yola koyuldum.
- Bir an önüme bakmadım, hemen düştüm.
- Önüne bakmadan sürdüğü scooter’dan fena düştü.
- Bisiklet gibi araçları kullanırken her zaman önüne bakmalısın.
Önce = sonra
Cümlem :
- Okuldan geldikten sonra görüşürüz.
- Ödevlerimi yaptıktan sonra oyun oynayabilirim.
- Ben yemeğimi iyice yedikten sonra abur cubur yerim.
- Markete gittikten sonra cüzdanımı düşürdüm.
- Cumadan sonra hafta sonu buluşabiliriz.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
7. “Sesini Arayan Kurbağa“ metninde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine eş anlamlılarını kullanınız. Cümlelerin anlamında değişiklik olup olmadığını açıklayınız.
“Onu güçlükle duyuyordum.“
Onu zor duyuyordum
Cevap :
Küçük= ufak
Ufak bir topun çarpışına benziyordu.
ses= seda
Küçük bir topun çarpışına benziyordu seda.
sürekli= devamlı
Çocuklardan biri devamlı şut mu çekiyordu ne?
Varıp= ulaşıp
Ulaşıp kapıyı açtım.
taşıtların=araç
Aşağımızdaki yoldan, araçların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu
duyuluyordu= işitiliyordu
Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi işitiliyordu.
konusunda= mevzu, bahis
Ses duyduğum mevzusunda yanılmış olduğumu düşündüm.
yanılmış= hata etmiş
Ses duyduğum konusunda hata etmiş olduğumu düşündüm.
ötemde= ileri
İki üç adım ilerimde, yerde bir kurbağa duruyordu.
Elektrik= Çıngı
Çıngı ışığında, patlak gözleri uykulu görünüyordu.
sözcük=kelime
Tek kelime döküldü ağzımdan:
Yanıt =cevap
Cevap veremedim.
usunda =akıl
Sesimin bir insanın usunda yaşamasını istemiyorum.
8. “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarınızdan birini seçiniz. Bu çalışmadaki süreçlerde neler yaptığınızı yazınız.
Cevap :
Hazırlık ve konu belirleme : “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarından “arkadaşlık” konusunu seçtim.
Metnin yazım süreci : Metni yazarken hayal gücüm, annemin yardımı ve okuduklarımdan faydalandım.
Metnin düzenlenmesi : Metni yazarken düzgün bir yazı ile paragraflar şeklinde ve giriş-gelişme-sonuç kısımlarına dikkat ederek yazdım.
Metnin paylaşılması : metni önce evde anneme daha sonra sınıfta arkadaşlarımı okudum.
Okuyucuların tepkileri : ailem ve arkadaşlarım yazmış olduğum metni çok beğendi ve beni tebrik ettiler.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
4 sınıf Türkçe ders kitabı Koza yayınları’nda yer alan 1 ünite değerlendirme sorularını yaparken her zaman tüm ödevlerimize yardımcı olan birçok ders kitabının cevaplarını bulabildiğim ve ödev kaynaklarımın önemli bir kısmını bu sayfadan edindiğim Forum sınıf kitabı sitesi sayesinde birçok ödevimi ve bilgimi hemen yapabildim verdiğiniz bilgi ve cevapları için teşekkür ederim sizi çok severek takip ediyorum verdiğiniz bilgiler sayesinde birçok konuyu hemen anlıyor özellikle Türkçe dersinde araştırmak ve öğrenmek istediğim birçok konuyu hemen bulabiliyorum Sizler sayesinde açık Türkçe dersinde zorlanmıyor ve ödevlerimi hemencecik yapıyorum.