4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


4. Sınıf Türkçe Kitabı Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları”

1. Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?


Kısa Cevap : “Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence Atatürk kurmuş olduğu bu güzel Cumhuriyetimizin korunması ve kollanması için ahlak olarak iyi bireyler olmamızı ve başarı için çok çalışmamızı isterdi.

Türkçemizi, bayrağımızı ve vatanımızı koruyup kollayarak akıllıca hareket etmemizi ve bize emanet edilen Bu vatanı gelişmiş ülkeler seviyesine ulaştırmamız için çalışmalar yapmamızı isterdi.


2. Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için bize verilen değerlere sahip çıkmalıyız.

Kültürümüze sahip çıkmadı, dilimize, bayrağımızı ve vatanımızı düşmanlardan korumak için akıllıca hareket etmeliyiz.

Derslerimizde başarılı olmalı ve iyi bir eğitim alarak yapmış olduğumuz meslekleri en güzel şekilde yerine getirmeliyiz.

Araştırmalar yapmalı yeni icatlar yaparak ülkemize her yönden korumalıyız.

Tarihimizi en ince ayrıntısına kadar bilmeli düşmanların yapmış oldukları hareketlerin alt kökenini bilmeliyiz.

Netice olarak ülkemizi her zaman en iyi seviyeleri çıkarmak için çabalamalıyız.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız,


Cevap :

Kuşku Kelimesi

Tahmin: şüphe

Sözcük Anlamı: Bir kimse veya olay hakkında yeterli ve kesin bilgiye sahip olmamakla birlikte bazı belirti ve sezgilerle oluşan olumsuz düşünce; ikircik, ikircim, işkil, şüphe, acaba, güman, şek, küşüm

Cümlem:

  1. Ondan kuşkulanmakta ne kadar da haklıymışsın.
  2. Bu kadar kuşkulanmanın bir manası olduğunu düşünmüyorum.
  3. Çok kuşkulu bir yapısı var.
  4. Kuşkularım yersiz çıktı.
  5. Kuşkularının gereksiz olduğunu sana kanıtlayacağım.

Eşsiz Kelimesi

Tahmin: benzersiz

Sözcük Anlamı: Eşi benzeri olmayan veya eşi benzeri görülmemiş olan; bulunmaz, yekta

1.Eşi benzeri olmayan veya eşi benzeri görülmemiş olan; bulunmaz, yekta
2. Eş bulamamış, eşinden ayrılmış veya yanında eşi olmayan.

Cümlem:

  1. Eşsiz bir doğa manzarası izlediğimi düşünüyorum.
  2. Bu eseri görene kadar diğer gördüklerimin eşsiz olduğunu düşünüyordum.
  3. Sen benim gözümde eşsiz bir insansın.
  4. Herkesin annesi kendi gözünde eşsiz bir annedir.
  5. Kimsenin eşsiz ve mükemmel olduğunu düşünmüyorum.

Gazi Kelimesi

Tahmin: Savaştan sağ olarak dönen kişi

Sözcük Anlamı: Savaştan sağ olarak dönen kimse.

1.Savaştan sağ olarak dönen kimse

2.Olağanüstü yararlıklar göstererek düşmanı yenen komutanlara devlet tarafından verilen onur ünvanı

3. İslam dini ve vatan uğruna düşmanla savaşan ve şehit olmadan dönen kimse

Cümlem:

  1. Gazilerimiz bu vatan için canını tehlikeye atmış kişilerdir.
  2. Şehitlerimiz ve gazilerimize saygı için tören düzenlenecek.
  3. Törende şehit ve gazilerimiz hayırla yad edildi.
  4. Gazi Mehmet Çavuş Caddesinde oturuyorum.
  5. Benim dedem Kurtuluş Savaşı gazisiydi.

Yazman Kelimesi

Tahmin: Görevi yazı yazmak olan

Sözcük Anlamı: Sekreter

Cümlem:

  1. Yazman kelimesi yerine günümüzde sekreter ifadesi kullanılmaktadır.
  2. Annem eskiden sekreter kelimesi yerine yazmak kelimesinin kullanıldığını söylerdi.
  3. Tabelada “Yazman Mahmut Eren “yazıyordu.
  4. Annem evlenmeden önce yazmanlık görevi yaptığını söyledi.
  5. Büyükbabam o zamanın meşhur yazmanlarındanmış

2. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Atatürk nerede gezmeye çıkmıştır?


Cevap : 

Atatürk Çankaya’da gezmeye çıkmıştır.


2. Atatürk’ün gezi sırasında karşılaştığı çocuklar ne yapıyordu?


Cevap : 

Atatürk’ün gezi sırasında karşılaştığı çocuklar uçurtma uçuruyordu.


3. Cemil neden asker olmak istemektedir?


Cevap : 

Cemil tekrar düşman gelirse onları yurttan atmak için asker olmak istemektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : “Gözüm Arkada Kalmayacak” metnini okuyunuz. Metinle ilgili aklınızda kalan bilgileri oluş sırasına göre arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk Çankaya’da arkadaşlarıyla beraber geziye çıktığı sırada uçurtma uçuran iki çocuk ile karşılaşır.

Uçurtmaları yete düşünce çocuklar gelen adamları fark eder.

Çocuklardan biri utanırken diğeri yaklaşmaya cesaret eder ve Atatürk’ü tanır.

Atatürk onun ne olacağını sorunca çocuk düşmanların tekrar yurda gelmesi halinde onları yurttan atmak için asker olacağını söyler ve bu cevap Atatürk’ün çok hoşuna gider.


4. Etkinlik


Soru : Verilen görseli inceleyiniz. Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları”

Kısa Cevap : “Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Resimde de Atatürk’ün çocukla oyunlar oynayacak kadar merhametli olduğunu görüyoruz.

Asker olduğu için hayatı neredeyse savaş meydanında geçen u güzel insanın yüreği çocuklara karşı her zaman merhametli olmuştur.

Çocuklar ülkemizin geleceği olduğu için onlara kıymet vermiş ve çevresindekiler çocuklara karşı büyük bir merhamet beslediğinden hep bahsetmiştir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Ünlemin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.

1. Sevinç, heyecan, acı, istek, yakarma, şaşırma, öfke gibi duyguları anlatan cümlelerden sonra kullanılır.
2. Hitap, seslenme, uyarı sözlerin den sonra kullanılır.
3. Alay, küçümseme anlamı kazandırılmak istenen sözcüklerden hemen sonra yay ayraç içinde kullanılır.


Cevap :

(3) Ali, yüz metreyi beş saniyede koşarmış

(2) Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri!

(1) Mustafa Kemal Atatürk kaç yılında doğmuştur!

(1) Yaşasın! Bugün 23 Nisan.


6. Etkinlik


Soru : Verilen olayların hangi atasözüne örnek oluşturduğunu bularak eşleştiriniz.

1. Özge, bir tablet almak istiyordu, Annesinden her gün aldığı küçük harçlıkları biriktirerek istediği tableti aldı.
2. Çağrı, öğretmeninden aldığı proje ödevini son güne bıraktığı için ödevi yetiştirmekte zorlandı, Bundan sonra ödevlerini zamanında yapması gerektiğini anladı.
3. Ömer uçurtma yaparken zorlandığı için arkadaşı Eliften yardım istedi, Birlikte uçurtmayı kolayca yaptılar.
4. Zavallı çocuk, gülün dikeni eline battığı için bundan sonra bitkilere dokunmadan önce dikkatlice inceliyordu.


Cevap :

(4) Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer,

(2) Bugünün işini yarına bırakma.

() Öfke ile kalkan zararla oturur.

(3) Bir elin nesi var iki elin sesi var.

(1) Damlaya damlaya göl olur.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Altı çizili eş sesli kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyiniz.


Yarışmada dereceye girmek için çok çalıştı.

Cevap : terim anlamı

Pazara giderken poşetleri taşımakta zorlanan bir teyzeye yardım ettim.

Cevap : gerçek anlam

Çevremizi temiz tutmak doğal kaynaklardan çıkan suların arı olmasını sağlar.

Cevap : gerçek anlam

Geminin kaptanı “Kara göründü!” dedi.

Cevap : mecaz anlam


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız. Sınıfta arkadaşlarını la paylaşınız.


Kısa Cevap : “İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İstiklal Marşı 1. Kıtası

Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak,
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

İstiklal Marşı 2. Kıtası

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül; ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklâl.

İstiklal Marşı’mızın 1. kıtasında milletimize güç vererek bayrağımızın asla inmeyeceği ve özgürlük meşalemizin asla sönmeyeceğini anlatmaya çalışıyor.

Bayrağımızın yıldızının milletimizin yıldızı olduğunu ve bayrağımızın özgürlük manası taşıdığı için asla yere inmeyeceğinden bahsetmektedir.

İstiklal Marşı’mızın 2. kıtasında bu kadar mücadeleye rağmen Kahraman vatandaşlarımızın asla vazgeçmeyeceğini ve bütün canlıların bu vatan uğruna düşünmeden feda edilebileceğinden bahsetmektedir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score