4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48


4. Sınıf Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47, 48 Cevapları, öğrencilerin okuma-anlama becerilerini pekiştirirken kültürel mirasın değerini öğrenmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kültürel Miras Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, kültürel miras kavramını tanıtarak, geçmişten günümüze ulaşan gelenek ve değerlerin korunmasının önemini vurgular. Bu etkinlikler, çocukların kültürel mirasla ilgili farkındalıklarını artırır ve onları kültürel zenginlikleri tanımaya teşvik eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48 Tuna Yayıncılık üzerinden yapılan çalışmalar ise öğrencilerin metin çözümleme ve yorum yapma becerilerini geliştirir. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde çocuklar, kültürel değerleri anlamanın yanı sıra metindeki ana fikirleri belirleme ve kendi düşüncelerini ifade etme konusunda pratik yapma imkânı bulurlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47-48


ANKARA KALESİ

Ankara’ya hâkim bir tepenin üzerinde kurulmuş olan ve zaman içinde kentin simgesi hâline gelen Ankara Kalesi’nin ilk yapım tarihi kesin olarak bilinmemektedir. MÖ II. yüzyılda Galatlar zamanında var olduğu bilinen kale, Romalılar Dönemi’nde onarım görmüştür. İç ve dış kale olmak üzere iki kısımdan oluşan kalenin iç surları büyük bir olasılıkla VII. yüzyılda BizanslIlar tarafından inşa edilmiştir. Arap saldırıları sırasında çok tahrip olan kalenin surları IX. yüzyılda BizanslIlar tarafından yeniden onarılmıştır. Dış surların ne zaman eklendiği kesin olarak saptanamamıştır. 1073 yılında Selçukluların eline geçmiş, OsmanlIlar Dönemi’nde çeşitli onarımlar görmüş, son yıllarda yapılan yenileme çalışmalarıyla sağlamlaştırılmıştır.
Dış kalede dörtgen şeklinde 20 kule, batıda “Dış Kale Kapısı” ve güneyde “Hisar Kapısı” olmak üzere iki kapısı vardır. Hisar Kapısı’nın üzerinde İlhanlIlar Dönemi’ne ait 1330 tarihli Farsça bir yazıt bulunmaktadır. Şekil olarak dikdörtgeni andıran iç kale, kısmen Ankara taşı, kısmen de karışık malzemeden yapılmıştır. İç kale, yükseklikleri 14-16 metre arasında değişen beşgen şeklinde 42 kuleden oluşmaktadır. Kale içindeki XVII. yüzyıl Osmanlı Dönemi’nden kaian Ankara Evleri ve Alâeddin Camisi hâlen ayaktadır.

TÜRK HAVA KURUMU MÜZESİ

Tarihî nitelikteki yapıların yer aldığı bir bölge olan Ulus’ta bulunan müze, 19 Mayıs 2002 tarihinde hizmete açılmıştır. Müze yerleşkesi 287 metrekare kapalı alan ve 7.294 metrekare açık alandan oluşmaktadır. Yerleşke içinde Tarihî Paraşüt Kulesi (tescilli anıt eser), orijinal uçakların sergilendiği bahçe ve belgelerin sergilendiği müze binası yer alır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Müze, THK ve Türk Sivil Havacılık tarihi hakkında 747 adet belge ve fotoğraf sunumu ile her yaştan ziyaretçinin havacılık bilgisini zenginleştirmektedir. Ziyaretçilere müze bahçesinde sergilenen helikopterin pilot köşkünü inceleme imkânı sağlanmaktadır. Tarihî kuleden paraşüt öğretmenleri gözetiminde atlayışlar yapılabilmektedir.

ANADOLU MEDENİYETLERİ MÜZESİ

Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Atpazarı olarak adlandırılan semtte, Ankara Kale- si’nin dış duvarının güneydoğu kıyısında yeni işlev verilerek düzenlenmiş iki Osmanlı binasından oluşmaktadır. (…) 1881 yılındaki yangından sonra terk edilen her iki yapı, daha sonra Atatürk’ün isteği ile Anadolu’dan toplanan eserleri sergilemek amacıyla uzun yıllar süren yenileme çalışmaları sonucunda müzeye dönüştürülmüştür. Bugün kendine özgü koleksiyonları ile dünyanın sayılı müzeleri arasında yer alan Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde Anadolu arkeolojisi, Paleolitik Çağ’dan başlayarak günümüze kadar Osmanlı Dönemi’nin bu tarihî mekânlarında kronolojik bir sırayla sergilenmektedir.

ANKARA ÇOCUK MÜZESİ

15 Ekim 2011 tarihinde Kubilay Yalçın tarafından Türkiye’nin ilk ve tek, Dünya’nın 23. çocuk müzesi olarak kuruldu. Ankara Çocuk Müzesi’nde çocuklar eğlenerek ve deneyim yoluyla öğrenirler. Müze aynı zamanda çocuklar için örgün ya da yaygın öğrenme sistemi dışında gerçekleştirilen öğrenme deneyimlerini teşvik eden senaryolar ve programlar sunan bir enstitü niteliğindedir.
Müze temel olarak, var olan yaşam becerilerini geliştirmeyi, çocukların dünyayı bağımsız bir şekilde tanımasına katkıda bulunmayı ve müze gezisi sürecine katılan öğretmen ve velilerle yapılacak farklı paylaşımlarla üretilen bilgilerin her kesime yayılması için imkânlar sağlamayı amaçlamaktadır.



 

Our Score