4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 MEB Yayınları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Mehmet Akif Ersoy Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57
4. Sınıf Türkçe Kitabı Mehmet Akif Ersoy Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57
1. Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Uzun Cevap :
Milli marşımız ve bayrağımız her devlette olduğu gibi bizim için de özgürlük, atalarımıza saygı ve yapılan fedakarlıkları göstererek ortak bir temel duyguyu oluşturur.
Bu temel duygu vatan sevgisidir. Bağımsızlığı olmayan milletlerin en temel ihtiyaçlarını bile karşılayamadıklarını ve başka ülkelerde nasıl zorlandıklarını görmekteyiz.
Bu yüzden özgürlük çok önemli, özgürlüğü simgeleyen milli marşımız ve bayrağımız da o derece önemlidir.
Milli marşımız ve bayrağımız hepimizin içerisinde bulunan vatan sevgisini ifade eden en içten duyguları ifade etmektedir.
2. İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.
Kısa Cevap : “İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
İstiklal Marşı’nı okumak bana huzur, Onur ve gurur veriyor.
İçimde bu vatan için fedakarlık etmiş olan atalarıma karşı saygı ve kendimde bu vatanı korumak için sorumluluk hissediyorum. Kendimden sonra gelecek olan nesillere Bu vatanı koruyarak bırakmayı kendime bir borç olarak görüyorum.
Bunların hepsi İstiklal Marşı’nı okuduğum esnada benim içerimde canlanan sevgi, vatanseverlik, duygularını çağrıştırmaktadır.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap :
Üstat Kelimesi
Tahmin: Bir alanda yeteneği olan kimse
Sözcük Anlamı: Bilim veya sanat alanlarından herhangi birinde üstün bilgisi ve yeteneği olan kimse
Cümlem:
- Resim konusunda benim üstadım bu gördüğünüz eserleri yapan sanatçıdır.
- Her mesleğin ilham aldığı mutlaka bir üstat vardır.
- Başarıya ulaşmak için üstadının izlerini takip etmelisin.
- Üstat kelimesi birçok alanda baş kabul edilen ve başarılı olan kişiler için kullanılmaktadır.
- Ödülünü alırken emeklerinden dolayı üstadına teşekkür etti.
Müddet Kelimesi
Tahmin: süre
Sözcük Anlamı: süre
Cümlem:
- Size verilen müddetin sonuna geldik , artık kağıtları bırakabilirsiniz.
- Bana verilen müddet bu işleri yapmam için yeterli değil.
- Müddetin sonuna geldiğimde zamanın ne kadar çabuk geçtiğini anladım.
- Az bir şey yapmıştım ki milletin dolduğunu söylediler.
- Müddet olunca hepimiz elimizdeki işleri bırakmak zorunda kaldık.
Vaziyet Kelimesi
Tahmin: durum
Sözcük Anlamı: durum
Cümlem:
- Vaziyet işte bu, görüyorsunuz.
- Çocukların vaziyeti yürekleri dağlamıştı.
- Seni bu vaziyette gördüğüme inanamıyorum.
- Bulunduğum vaziyeti düzeltmek için hala vaktin var.
- İşte vaziyet bu, ne söyleyeceksin.
Heyet Kelimesi
Tahmin: kurul
Sözcük Anlamı: kurul
Cümlem:
- Sağlık heyeti çarşamba günü toplanacakmış.
- Doktor heyeti hastalık konusunda bir karara varmaya çalışıyor.
- Öğretmenler heyeti toplanır toplantısında “çocuğun başarısı ve psikolojisi “konuşuldu.
- Bugünkü yapılacak olan heyet toplantısına katılamayacağım.
- Heyet toplantısına katılamadığım için özür beyan mesajı gönderdim.
Mütevazi Kelimesi
Tahmin: Ilımlı olan kişi
Sözcük Anlamı: Birbirine paralel olan.
Cümlem:
- Çok mütevazı bir insandır.
- Ne kadar mütevazı olduğumu herkes bilir.
- Mütevazı bir insan olduğu için onu çok seviyorum.
- O her durumda böyle mütevazıdır.
- Mütevazı bir insandan da bu hareket beklenirdi.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Sorulan metne göre cevaplayınız.
1. Mehmet Akif yarışmaya neden katılmak istememiştir?
Cevap :
Mehmet Akif yarışmaya ödüllü olduğu için katılmak istememiştir.
2. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Âkif’i millî marş yazmaya ikna etmek için neler söylemiştir?
Cevap :
Hamdullah Suphi Bey, Mehmet akif’i milli marş yazmaya bakanlıktan istek geldi yine belirterek söylemiştir.
3. Mehmet Âkif’in yazdığı millî marş Mecliste nasıl karşılanmıştır?
Cevap :
Mehmet Akif’in yazdığı milli marş mecliste büyük bir beğeni ile karşılanmıştır.
3. Etkinlik
Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : İstiklal Marşı yarışması düzenlenmesi ve Mehmet Akif’in yarışmaya katılmak için ikna edilmesiyle İstiklal Marşı’nın yazılmasıdır.
Metnin ana fikri : Mehmet Akif’in mütevazılığı
4. Etkinlik
Soru : İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.
Uzun Cevap :
İstiklal Marşı Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada olmak isterdim.
Bu dizeleri ilk kez duyuyor olsaydım şaşkınlık, onur, takdir ve hayranlık hissederdim.
Gerçekten büyük bir başarı ve mükemmel bir uyumla yazılmıştır. Zorlu yıllardan geçirildiği için tüm samimiyetle dizeler seçilmiştir.
Belki de bu yüzden bu kadar değerli ve kıymetli olmuştur. Ayrıca yazarının yapmış olduğu mütevazı tavır takdire değerdir.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Verilen “Saat Kulesi* metnini okuyarak “Mehmet Akif Ersoy” metni ile karşılaştırınız. Metin türlerinin özellikleri açısından farklılıklarını ve benzerliklerini kutulara yazınız.
Cevap :
Benzerlikleri : bir konu hakkında bahsetmeleri, geçmiş ve gerçek zamana ait olması, bir tarihi eser niteliği taşımaları
Farklılıkları : “Mehmet Akif Ersoy ” metni hikaye edici bir gül “saat kulesi” metni ise bilgilendirici bir metindir.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : a. Davranışların, olayların ve durumların sebebini öğrenmek için “neden, niçin* sorularını sorarız. Verilen cümlelerin nedenlerini ve sonuçlarını belirleyerek yazınız.
Cevap :
İstiklâl Marşı okunduğu için çok duygulanmıştı.
Neden: İstiklal Marşı okunduğu için
Sonuç: çok duygulanması
Millî birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için Millî Mücadeleyi kazandık.
Neden: milli birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için
Sonuç: Milli Mücadele’yi kazandık
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı sınıfımızı süsledik.
Neden: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı
Sonuç: sınıfımızı süsledik.
Soru : b, Verilen cümleleri neden-sonuç ilişkisi belirten ifadelerle tamamlayınız.
için, bu nedenle, sebebiyle, çünkü
Cevap :
Ailesi kedi sahiplenmeye karar verdiği …icin… Zehra çok sevindi.
Koca bir tabak ıspanak yedi . çünkü… çok acıkmıştı.
Kitap okumayı çok seviyordu …Bu nedenle… sık sık kütüphaneye gidiyordu.
7. Etkinlik
Soru : Konuşma çizgisi ve kısa çizginin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
8. Etkinlik
Soru : İstiklâl Marşının son kıtasını kendinize özgü gazı stiliniz ile yazınız.
Cevap :
Kendi el yazınızla verilen alana güzel bir şekilde İstiklâl Marşının son kıtasını yazınız.
Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!
Soru : Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız. Aldığınız notları arkadaşlarınızla paylasınız.
Uzun Cevap :
Milli Mücadele Döneminde askerlerimiz giysi, ayakkabı, ısınma malzemeleri, yemek ve düşmanla çarpışmak için silah sıkıntısı çekmişlerdir.
Görüldüğü gibi çekmiş oldukları sıkıntılar temel ihtiyaçlardır. Temel ihtiyaçları bu kadar ihtiyaç duyulması ne kadar zorlu günler geçirdiklerini göstermektedir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
İstiklal marşı’mızın yazarı olan Mehmet Akif Ersoy her zaman saygıyla anıyoruz her pazartesi ve cuma günü İstiklal marşı’nı okuduğumuz zaman Mehmet Akif Ersoy’un vatanı için yazmış olduğu İstiklal özgürlüğümüzün simgesi olan İstiklal marşı’mızı güzel bir şekilde okuyarak ona saygı duyuyor ve ona minnettar olduğumuzu her zaman kalbimizden geçiriyoruz. Mehmet Akif Ersoy Kurtuluş Savaşı’ndan sonra ülkemizin kurtulması sebebiyle yayınlanan yarışmada stiklal marşı’mızı yazmış İstiklal marşı’nı en güzel dilekleri ile ifade etmiş ve vatanımızın kahramanların vermiş olduğu mücadelenin ne kadar önemli olduğunu her kıtasını anlatmış bir yazar olduğunu söyleyebiliriz. İstiklal marşı 10 kıtadan oluşmaktadır her katı halden farklı özelliği ve farklı birçok anlamı olduğunu söyleyebiliriz.