4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61
4. Sınıf Türkçe Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61 Cevapları etkinlikleri, öğrencilere okuma-anlama ve analiz becerilerini geliştirme imkanı sunar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Denizler Altında Yirmi Bin Fersah Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler, metnin ana fikrini ve karakterlerin özelliklerini keşfederler.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ile yapılan çalışmalar, öğrencilerin kelime dağarcığını genişletirken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-59-60-61 Tuna Yayıncılık soruları da metni derinlemesine incelemelerine yardımcı olur.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60-61
Hazırlanalım
Soru : Hiç deniz yolculuğu yaptınız mı? Yaptıysanız bu yolculukla ilgili duygularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Evet, bir deniz yolculuğu yaptım ve denizin sonsuz maviliği bana büyük bir huzur verdi. Dalgaların ritmik sesi, güneşin deniz üzerindeki ışıltısı ve serin rüzgâr, yolculuğumu unutulmaz kıldı.
Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
Cevap :
- Yakamoz: Ay ışığının suya vurması, denizdeki parıltılar, huzur ve romantizm.
- Canavar: Denizde yaşayan gizemli varlıklar, deniz hikayeleri.
- Tayfa: Gemi çalışanları, dayanışma, denizde zorluklarla mücadele.
- Yosun: Deniz kokusu, doğallık, su altı dünyası.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayarak metinle ilgili görüşlerinizi belirtiniz.
1. Bu metinde nelerden söz ediliyor?
Cevap : Metinde, batan gemiler yüzünden denizcilerin korktuğu ve bir deniz canavarı olduğu düşünülen bir yaratıkla karşılaşan Abraham Lincoln gemisinin serüveni anlatılıyor. Kaptan Nemo ile Aronnax ve arkadaşlarının denizaltındaki keşifleri ve maceraları yer alıyor.
2. Metinde ilginizi çeken noktalar nelerdir?
Cevap : Kaptan Nemo’nun karakteri, denizaltı keşifleri ve dev örümcek gibi ilginç olaylar dikkatimi çekti. Özellikle köpek balığı ile karşılaşma sahnesi gerilim katıyor.
3. Bu metni okuması için başkalarına tavsiye eder misiniz? Niçin?
Cevap : Evet, tavsiye ederim. Metin, macera dolu ve keşif heyecanı sunuyor. Denizaltı dünyasıyla ilgili ilginç detaylar, okuyucunun merakını artırıyor.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin kullanıldığı anlamı belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
3. ETKİNLİK
Soru : a. Buna göre okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki altı çizili deyimlerin anlamlarını bulunuz.
Cevap :
- Korku ile titremekten kendimi alamadım.
Tahminim: Korku nedeniyle vücudun titremesi; korkunun etkisiyle kontrol edilemeyen bir durum. - Kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim.
Tahminim: Kendime, gelecekte daha dikkatli olacağımı taahhüt ettim; bilinçli bir karar alarak dikkatli davranmayı planladım.
Soru : b. Deyimlerin metne nasıl bir katkı sağladığını defterinize yazınız.
Cevap : Deyimler, metne duygusal bir derinlik ve canlılık katmaktadır. “Korku ile titremekten kendimi alamadım.” ifadesi, karakterin yaşadığı korkunun yoğunluğunu vurgularken; “Kendi kendime daha dikkatli olmak için söz verdim.” ifadesi, karakterin yaşadığı tecrübelerden ders çıkardığını ve kendine bir hedef belirlediğini gösterir. Bu deyimler, okuyucunun karakterle empati kurmasını sağlar ve metindeki gerilim ve gelişimi daha etkileyici hale getirir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Ava kaç kişi çıkmıştır?
Cevap : Ava dört kişi çıkmıştır: Kaptan Nemo, bir gemici, Aronnax ve Conseil.
2. Ava çıkmak için nasıl bir hazırlık yapılmıştır?
Cevap : Ava çıkmak için büyük basınca dayanıklı, lastikten yapılmış giysiler giyilmiş, madenî başlıklar takılmış ve sırtlara hava aygıtları yerleştirilmiştir.
3. Ava çıkanlar denizin dibinde nasıl ilerlemiştir? Buranın yeryüzünden farkı var mıdır?
Cevap : Ava çıkanlar, su altında adımlarını kolayca atarak ince kum üzerinde ilerlemişlerdir. Burada, ağırlıklarının kaybolması nedeniyle yürüyüşleri kolaylaşmıştır; yeryüzündeki yürüyüşten farklı olarak suyun içinde rahatça hareket edebilmişlerdir.
4. Denizin altındaki orman hangi özellikleriyle anlatılmıştır?
Cevap : Denizin altındaki orman, kalın gövdeli ve olağanüstü uzun dalları olan ağaçlardan oluşmuş; ağaçların kökleri yokmuş gibi görünüyormuş. Ayrıca, kahverengi ve yeşil dev yosunların diplerinde bodur ağaççıkların bulunduğu ve bu alanda ufacık balık sürülerinin dolaştığı belirtilmiştir.
5. Dev örümcekten nasıl kurtulmuşlardır?
Cevap : Dev örümcekten, yanındaki dev yapılı tayfa bir dipçik darbesiyle örümceği öldürerek kurtulmuştur.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi okuduğunuz metni en iyi yansıtmaktadır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
6. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz bilim kurgu türündeki eseri nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar, size “Denizler Altında Yirmi Bin Fersah” adlı bilim kurgu eserinden kısaca bahsetmek istiyorum. Bu hikaye, batan gemilerin korkutucu bir deniz canavarı tarafından batırıldığına inanılmasıyla başlıyor. Amerika Bilim Heyeti, bu canavarı bulmak için Abraham Lincoln adlı bir gemiyle yola çıkıyor. İçinde Fransız bilim insanı Aronnax ve uşağı Conseil de yer alıyor.
Gemide bir dizi ilginç olay yaşanıyor. Kaptan Nemo adında zengin bir bilim insanı, kendi tasarladığı denizaltı Nautilus ile özgürce denizlerde dolaşıyor. Aronnax, Nemo ile tanıştıktan sonra onunla birlikte maceralara atılıyor. Denizin derinliklerine yaptığı keşifler sırasında çeşitli yaratıklarla karşılaşıyorlar.
Bir bölümde, dört kişilik bir ekip olarak deniz altına dalış yapıyorlar. Bu sırada dev bir örümcekle karşılaşıyorlar ve Kaptan Nemo’nun cesareti sayesinde bu tehlikeden kurtuluyorlar. Ayrıca, bir köpek balığı tehlikesiyle de yüzleşiyorlar. Sonunda, harika bir deniz gezisi yapmış olmanın yanı sıra, kaçma planları yaparken bir girdaba kapılıyorlar.
Eser, deniz altının büyüleyici ve tehlikeli dünyasını keşfederken arkadaşlık, cesaret ve keşif temasını işliyor. Hepinizin okumasını tavsiye ederim!
7. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda iki noktanın kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap :
(a) Sıfatlar ikiye ayrılır: niteleme sıfatları ve belirtme sıfatları.
(b) Neden üzüldüğümü şimdi söylüyorum: Doğum gününe beni çağırmadı.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonunda iki nokta (:) kullanılmalıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : En yakın arkadaşımı size tanıtayım
8. ETKİNLİK
Soru : Sınıf arkadaşlarınızla bir gezi planı yaptınız. Geziye çıkacağınız gün, gezilecek yerin değiştirildiğini öğrendiniz. Bu durumda tepkiniz ne olurdu? Duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız. Metninize uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Gezi planı için çok heyecanlıydım. Ancak, gezilecek yerin değiştiğini duyduğumda hayal kırıklığına uğradım. Önce üzülsem de yeni yerin belki daha güzel olabileceğini düşündüm. Arkadaşlarımla bu durumu konuşup yeni planlar yapmak için sabırsızlanıyorum. Her şeye rağmen, birlikte geçireceğimiz zamanın keyifli olacağını umuyorum.
Soru : Dünya’nın uydusu Ay hakkında araştırma yapınız (“Ay’ın Acayiplikleri” metninin 9. etkinliğine yöneliktir.).
Cevap :
Madde Madde Ay Hakkında Bilgiler
- Konum: Ay, Dünya’nın tek doğal uydusudur ve gezegenimize en yakın cisimdir.
- Büyüklük: Çapı yaklaşık 3,474 kilometredir, bu da onu Dünya’nın uyduları arasında en büyük yapar.
- Yüzey: Ay’ın yüzeyi, kraterler, düz alanlar (maria) ve dağlarla kaplıdır. Kraterler, meteor çarpmaları nedeniyle oluşmuştur.
- Yerçekimi: Ay’da yerçekimi, Dünya’nınkinden altıda bir kadar daha azdır. Bu yüzden Ay’da yürümek daha kolaydır.
- Sıcaklık: Gündüz sıcaklık 100 °C’ye kadar çıkarken, gece -173 °C’ye kadar düşebilir.
- Atmosfer: Ay’ın atmosferi çok ince olduğu için, canlı yaşamı destekleyemez.
- Aydınlatma: Ay, Güneş ışığını yansıtarak gece gökyüzünde parlamaktadır. Ay’ın farklı evreleri, dolunaydan yeni aya kadar değişir.
- Keşif: 1969 yılında Apollo 11 misyonu ile Neil Armstrong ve Buzz Aldrin, Ay’a ayak basan ilk insanlar oldular.
Ay, hem bilimsel araştırmalar hem de uzay keşifleri açısından büyük öneme sahiptir.