4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75, 76, 77, 78 Cevapları, öğrencilere okuma ve dinleme becerilerini geliştirme fırsatı sunar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merak Virüsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, dinleme etkinlikleri sayesinde öğrencilerin dikkatlerini artırırken, metin içeriğini anlamalarını da pekiştirir.
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin meraklarını uyandırarak farklı konular hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Tuna Yayıncılık bölümlerindeki etkinlikler, öğrencilerin hem kelime dağarcığını geliştirmesine hem de ifade yeteneklerini artırmasına olanak tanır.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 75-76-77-78
Hazırlanalım
Soru : Unutamadığınız bir anınız var mı? Varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Unutamadığım bir anım, yaz tatilinde ailemle gittiğimiz deniz kenarında geçirdiğim bir gün. O gün denize girmiş, kumdan kaleler yapmış ve akşam güneşinin batışını izlerken piknik yapmıştık. Ailemin yanında olmak, o anı benim için çok özel kıldı. Hala o günün mutluluğunu hatırlıyorum.
1. ETKİNLİK
Soru : “Merak Virüsü” metniyle ilgili aşağıda bazı görseller verilmiştir. Bu görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek ilgili yere yazınız.
Cevap : Deniz kaplumbağalarını merak ederek araştıran çocuklar olabilir.
2. ETKİNLİK
Soru :“Merak Virüsü” metnini dinlerken metinde geçen ve anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
Belgesel Kelimesi
- Tahminim: Bilgi amaçlı bir film.
- Sözlük anlamı: Belge niteliği taşıyan film ya da televizyon programı.
Soy Kelimesi
- Tahminim: Bir varlığın neslini sürdüren bireyler.
- Sözlük anlamı: Ortak bir atadan gelen kişilerin oluşturduğu topluluk ya da tür.
Kulaç Kelimesi
- Tahminim: Yüzme esnasında yapılan hareket.
- Sözlük anlamı: İki kolun gerilerek açıldığı durumdaki parmak uçları arasındaki mesafe.
Popüler Kelimesi
- Tahminim: Moda olan ya da güncel.
- Sözlük anlamı: Geniş kitlelerce tanınan ve bilinen.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Yazarla ilgili aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Yaz tatilinde nereye gitmiştir?
Cevap : Yazar, yaz tatilini Muğla’nın Dalyan ilçesinde geçirmiştir.
2. Caretta carettayı (karetta karetta) görünce ne yapmıştır?
Cevap : Kulaçlarını hızlandırarak caretta carettanın peşinden gitmeye başlamıştır.
3. Neyi merak etmiştir?
Cevap : Yumurtalarını nereye bırakacağını ve diğer kaplumbağalarla bir araya gelip gelemeyeceğini sorgulamıştır.
4. Caretta carettalarla ilgili araştırmalara ne zaman başlamıştır?
Cevap : Ailesinin yanına döndükten sonra caretta carettalar hakkında araştırmalar yapmaya karar vermiştir.
4. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi aşağıdaki boşlukları doldurarak belirtiniz.
Cevap : Dinlediğimiz metin, bilgilendirici bir içerik taşımaktadır. Yazar, kendi anısını paylaşırken caretta carettalar hakkında da bilgi sunmuştur. Aynı zamanda dinleyicileri okumaya ve araştırmaya teşvik etmiş, bir kitabı da tanıtarak ilgilerini çekmiştir.
5. ETKİNLİK
Soru : İzlediğiniz kamu spotunun içeriğini değerlendirmek için aşağıdaki ilgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap :
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Erkan Öğretmen ile Hakan arasında geçen konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.
a. Siz konuşmalarınızda nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap : Konuşmalarımda düşüncelerimi açık ve net bir şekilde ifade etmeye, dinleyenlerin anlayacağı bir dil kullanmaya dikkat ediyorum. Ayrıca, ses tonumu ve hızımı ayarlayarak karşımdaki kişilerin ilgisini canlı tutmaya özen gösteriyorum. Dinlerken ise karşımdaki kişinin sözünü kesmeden, onu dikkatle dinlemeye çalışıyorum.
b. Bilim insanlarının insanlığa katkılarını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışırken kendi düşüncelerinizi uygun şekilde ifade ediniz. Sizden farklı düşünen arkadaşlarınıza anlayışla yaklaşınız.
Cevap : Bilim insanlarının keşif ve icatları, sağlık, teknoloji, çevre ve günlük yaşam gibi pek çok alanda hayatımızı kolaylaştırıyor. Örneğin, aşılar ve ilaçlar hastalıkları önlememizi sağlarken, teknoloji alanındaki buluşlar iletişimimizi geliştiriyor. Tartışmada, bilim insanlarının çalışmaları hakkında farklı düşünceler olsa bile, herkesin bakış açısına saygı gösterip, fikirlerini anlamaya çalışmalıyız.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Fatma Öğretmen, öğrencilerinden “Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.” kuralını örnekleyen cümleler yazmalarını istemiştir.
Öğrencilerin cümleleri şöyledir:
Ayşen: Son olarak “Uçtu Uçtu Şiir Uçtu” adlı şiir kitabını okudum.
Ekrem: Arkadaşımın mektubunu “bilim çocuk” dergisinde okumuştum.
Cevdet: Yazar, “Sakız Kızın Günleri” öyküsünde Sakız’ın hayatına değinmiştir.
Yeliz: Rıfat Ilgaz, “Halime Kaptan” adlı eserinde Kurtuluş Savaşı yıllarını anlatır.
Soru : Buna göre öğrencilerden hangisinin verdiği örnek yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Ekrem
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Verilen metni aşağıdaki görselden hareketle tamamlayınız.
Cevap :
Uras öğretmen, deneye başlamadan önce dikkat edilmesi gereken noktaları hatırlattı ve güvenlik için koruyucu gözlük ve eldiven kullandı. Deneyin amacı, yaprakların farklı sıcaklıklara nasıl tepki verdiğini gözlemlemek ve maddelerin ısınma ve soğuma özelliklerini incelemekti. Deneyde, ağaç yaprakları, cam şişeler, sıcak su ve buzlu su kullanıldı.
Öğretmen, yaprakları sıcak su bulunan bir şişeye ve buzlu su bulunan diğer şişeye koyarak bir süre bekledi. Sıcak su içindeki yaprakların yumuşayıp renklerinin solduğu gözlemlendi; bunun sebebi, hücrelerin ısı nedeniyle su kaybetmesi ve dokuların zarar görmesiydi.
Buzlu sudaki yaprakların ise sertleşip büzüştüğü görüldü, çünkü düşük sıcaklık hücrelerin su alımını azaltıyordu. Deney sonucunda, maddelerin ısıya maruz kaldıklarında fiziksel değişiklikler geçirdiği anlaşıldı.