4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Maysa ile Bulut İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89


4. Sınıf Türkçe Kitabı Maysa ile Bulut İzleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları”

1. Çevremize karşı sorumluluklarımız nelerdir?


Kısa Cevap : 

Çevremize karşı sorumluluklarımız doğaya zarar vermemek, doğayı korumak, suları kirletmemek ve kaynaklarımızı israf etmemektir.

Uzun Cevap :

İnsan sağlıklı yaşayabilmek için çevresinin doğal döngü içerisinde olmasına muhtaçtır.

Hepimizin bizlere bu hayatı sunan çevreye karşı sorumlulukları vardır.

Çevremize olan sorumluluklarımız en başta ona zarar vermemek, kirletmemektir.

Çöplerimizi denizlere ve yerlere atmamak, piknik alanlarımızı kirletmemek, izmarit ve cam gibi ateş çıkaran yanıcı maddeleri ormanlara atmamak çevremize karşı olan sorumluluklarımızdandır.

Geri dönüşüm malzemeleri kullanmak ve geri dönüştürülebilen eşyaları kullanmaya dikkat etmek çevremizin daha az tahrip olmasına sebep olacaktır.

Hayvanlara zarar vermemek ve onları korumakta çevreye karşı olan sorumluluklarımızdandır.

Yapmamız gereken diğer bir sorumluluk ise su, elektrik gibi ürünleri  kullanırken israf etmemek , böylece daha az enerji ile doğayı koymaktır.


2. “Bir elin nesi var, iki elin sesi var” atasözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : 

“Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden yardımlaşmanın ve dayanışmanın birçok zorlukları kolaylıkla aşabileceğini ve işlerin yaygınlaşarak kolaylaşacağını anlıyorum.

Uzun Cevap :

“Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden insanların zor ve büyük işleri tek başına yapamayacağını veya çok zorlanacağını, fakat yardım aldığı zaman kolaylıkla başarabileceğini anlıyorum.

İnsan topluluk içerisinde yaşayan bir canlıdır ve birçok alanda başkasının yardımına ihtiyaç duyar.

İhtiyaç duyulan her alanda yardımlaşma işlerimize kolaylaştıracaktır.


1. Etkinlik


Soru : Metni dinlerken ilginizi çeken yerleri defterinize not alınız.


Cevap :

 


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz, Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Azık Kelimesi

Tahmin: yiyecek

Sözcük Anlamı:

1. Gereken yiyecek ve içecek şeyler; nevale
2.  kumanya

Cümlem:

  1. Annem koyunları otlatmaya gidince bana azık koyardı.
  2. Annemin bana hazırladığı azıkların lezzetine doyamazdım.
  3. Kardeşimle beraber küçük azığımızı paylaşır, doyardık.
  4. Azığında bir ekmek ve biraz peynir vardı.
  5. Azığını hayvan yemesin diye beline bağlamıştı.

Kervan Kelimesi

Tahmin: beraber yolculuk yapan grup

Sözcük Anlamı:

1. Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı
2. Toplu olarak birbiri ardınca gelen şeyler

Cümlem:

  1. “Bu kervana katıl da ticaret öğren ” dedi , babası.
  2. Gelen kervandan birçok eşya satın aldı.
  3. Çeyizini düzmek için kervanları beklerdi.
  4. Kaçırdığı kervanı bir türlü bulamıyordu.
  5. Kervanlar düzenli bir şekilde hareket ediyorlardı.

Bağır Kelimesi

Tahmin: göğüs

Sözcük Anlamı:

1.göğüs
2.Ok yayının orta bölümü.

3.Dağın orta bölümü.

4.Ciğer, bağırsak vb. vücut boşluklarında bulunan organların ortak adı; ahşa.

5.Bir şeyin ortası, orta yeri.

6. sine

Cümlem:

  1. Annesi yavrusunu hasretle bağrına bastı.
  2. Artık acıdan bağrına taş basacaktı.
  3. Bağrından taşan bir duygu vardır.
  4. Bağrında taşıdığın bu şanlı yürek.
  5. Bağrından alınan yavrusunu hasretle bekliyordu.

3. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Bulut ve Çınar neden geri dönüyorlar?


Cevap :


2. Yangını söndürmek için nasıl bir yol izliyorlar?


Cevap :


3. Ormanı eski hâline getirmek için ne yapıyorlar?


Cevap :


4. Maysa, rüyasında ne görüyor? Rüyasındaki davranışını yorumlayınız. 


Cevap :


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : İzlediğiniz metinde fidan dikme sahnesini sınıfınızda canlandırınız.


Cevap :

Bu etkinliği okulda öğretmeninizin eşliğinde yapmanız gerekmektedir.


5. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :

Metnin ana fikri :


6. Etkinlik


Soru : İzlediğiniz metne uygun iki başlık belirleyerek yazınız.


Cevap :

 


7. Etkinlik


Soru : Kendinizi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşününüz. Size nasıl davranılmasını isterdiniz? Anlatınız.


Kısa Cevap : 

Kendimi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşündüğümde insanların bana zarar vermemesini ve etrafımda yangın çıkaracak sebeplerden uzak durmalarını isterdim.

Uzun Cevap :

Kendi ormanda yaşayan bir ağaç olarak düşündüğümde bakımlarımın gerektiğinde yapılmasını, orman yangınlarına sebep olup beni yakacak şeylerden insanların sakınmasını ve uzak durmasını isterdim.

İnsanların gölgemde oturmasını, meyvelerin varsa yemesini ancak üzerime çizik atmak gibi canımı yakacak şeylerden kaçınmalarını isterdim.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Metne hazırlık için yaptığınız “kuş evi ” tasarımının yapım aşamalarını yazınız.


Kısa Cevap : 

Kuş evimi yapmak için öncelikle tahtaları gerekli boyutlarda marangoza kestirdik.

Daha sonra çivilerle onları sabitledik ve kuş evimize hazırladık.

Uzun Cevap :

Kuş evi yapmak için öncelikle kereste yerine çürümeye karşı dayanıklı ahşaplar tercih etmeliyiz.

Bunun için bize gerekli malzemeler 2,5 santim kalınlığında kontrplak, el testeresi, marangoz açı ölçeri, mezura, kalem, matkap, çekiç, 7,5 santim ahşap kavela çubuklar, ahşap tutkalı ve istediğimiz renklerdir.

Ev yapabilmek için giriş deliklerini girmesini istenilen kuş büyüklüğünde yapmak gereklidir.

Gerekli boyutları tahtanın üzerine çizdim ve parçaları doğru boyuta kestim.

Giriş açıklığını deldim ve parçaları birbirine monte ettim.

En sonunda çatıyı monte ederek, tabanı koydum ve kuş evim hazırlanmış oldu.


9. Etkinlik


Soru : Kantinde sıranızı beklerken sonradan gelen bir arkadaşınız önünüze geçtiğinde ne hissedersiniz? Bu sorunu nasıl çözersiniz?


Kısa Cevap : 

Kantinde sıramı beklerken sonradan gelen bir arkadaşım önüme geçtiği zaman kendimi sinirli ve kötü hissederim.

Ona sırasını beklemesini söyle ve gerekirse öğretmenlerimizden yardım isterim.

Uzun Cevap :

Kandilinde sıramı beklerken sonradan gelen bir arkadaşım ölüme geçtiği zaman ona çok sinirlenir ve moralim bozulduğunu hissederim.

Bu kimse yapılmaması gereken çok yanlış ve kaba bir davranıştır.

Herkesin sırasını beklemesi gerekmektedir.

Ona arkaya geçmesini söyler ve eğer söylemezse onu şikayet edeceğimi söylerim.


10. Etkinlik


Soru : Kesme işaretinin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.

1. Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adlarına gelen ekleri ayırmak için kullanılır.
2. Sayılara getirilen ekleri ayırmada kullanılır.
3. Özel adlara ve unvanlara getirilen ekleri ayırmada kullanılır.
4. Kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kullanılır.


Cevap :

(4) TBMM’nin açılışı 1520 yılıdır.

(3) Ayşe Hanım’dan gereken bilgileri alabilirsiniz.

() Çalışmalara destek olacak mısın?

(2) 4’üncü sınıfa giden öğrenciler müze gezisine katılacaktır.

(1) 29 Ekim’i coşkuyla kutladık.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


11. Etkinlik


Soru : Bilgi grafiği ile ilgili verilen soruları cevaplayınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları”

1. Deprem anında uzak durulması gereken alanlar nerelerdir?


Cevap :

Deprem anında uzak durulması gereken alanlar balkon, merdiven ve asansörlerdir.


2. Çök-kapan-tutun hareketini neden yapmalıyız?


Cevap :

Çök-kapan-tutun hareketini vücudumuzu küçültmek ve daha az zarar görmek için yapmalıyız


3. Acil durum anlarında binayı terk ederken yanımıza ne almalıyız.


Cevap :

Acil durum anlarında binayı terk ederken yanımıza afet ve acil durum çantamızı almalıyız.


4. İletişim sistemlerinin kilitlenmemesi için ne yapılmalıdır?


Cevap :

İletişim sistemlerinin kilitlenmemesi için operatörümüz üzerinden arama yapmamalıyız.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


12. Etkinlik


Soru : a. Verilen cümlelerde altı çizili sözcükler mecaz anlamda kullanılmıştır. Bu sözcükleri gerçek anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Yaşadığımız problemleri çözmenin birçok yolu olabilir.

Cevap : Daha sakin yollardan gidebiliriz.

Sevdiklerimize tatlı sözler söylemek onları mutlu eder.

Cevap : Annem bugün en sevdiğim tatlıyı yapacak.

İyi bir sanatkâr olmak için küçük yaşlardan itibaren çok çalışmak ve pişmek gerekir.

Cevap : Ben çok güzel yemek pişiririm.

Hasan, gezegenler hakkında çok araştırma yaptığı için bu konuda derin bilgiye sahiptir.

Cevap : Babam burdaki suların çok derin olduğunu söyler.


Soru : b. Verilen cümlelerde altı çizili sözcükler gerçek anlamda kullanılmıştır. Bu sözcükleri mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Üzerine ince bir ceket giymişti.

Cevap : Ne kadar ince bir insan, hayran kaldım.

Elif, sıcak hava nedeniyle susayan çiçekleri suladı.

Cevap : Çok sıcak bir insan, emin olabilirsin.

Acı biber de, C vitamini açısından oldukça zengin bir besin kaynağıdır.

Cevap : Yüreği çektiği acı karşısında arıyordu.

Yaşlı teyzenin taşıdığı paketler ağır olduğu için ona yardım ettim.

Cevap : O çok ağır, yavaş bir insandır.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Aile bireylerinin evdeki görev ve sorumlukları hakkında bir tablo hazırlayarak sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : 

Anne: Yemek hazırlıkları, temizlik ve alışveriş yaparak bizlere ödevlerimizde ve okula gitmemizde yardımcı olmak

Baba: Tamir işleri, yemek ve temizlikte görev paylaşımlarına uymak

Ben: Ödevlerimi yapmak, kişisel bakımımı yapmak ve ailemin bana verdikleri görevleri yerine getirmek

Uzun Cevap :

Anne: Temizlik, yemek ve okula gidip gelmemizle ilgilenmek, aile bireyleri ile ilgilenmek

Baba: Ödevlerimize yardımcı olmak, bizimle ilgilenmek, alışveriş ve tamir işleri varsa ilgilenmek

Ablam: İşe gitmek, ev işlerinde işten gelince anneme yardımcı olmak , kardeşim ve benimle ilgilenmek

Kardeşim:

Ben: Ödevlerimi yapmak, kişisel bakımımı yapmak ve ailemin bana verdikleri görevleri yerine getirmek, kardeşimle ilgilenmek


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score