4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Hasta Ziyareti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95


4. Sınıf Türkçe Kitabı Hasta Ziyareti Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95 MEB Yayınları”

1. Hangi durumlarda başkalarının desteğine ihtiyaç duyuyorsunuz? Paylaşınız.


Kısa Cevap :  “Hangi durumlarda başkalarının desteğine ihtiyaç duyuyorsunuz? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Derslerimle ilgili zorlandığımda, bir arkadaşımla veya biri ile olan arkadaşlığımda çıkmaza girdiğimde, maddi olarak birşeye ihtiyaç duyduğumda başkalarının desteğine ihtiyaç duyarım.

Alışverişe gidip ihtiyaçlarımı almak, hastalandığımda doktora gitmek gibi birçok işlerimi kendim halledemediğim için yanımda bir yetişkine ihtiyaç duyarım.

Bunların yanı sıra ailemin sevgisi, öğretmenlerimin ve arkadaşlarımın varlığı ve desteğine ihtiyaç duyarım.

Bence bir insan hem maddi hem de duygusal yönden sevdiklerine her zaman ihtiyaç duyar. İnsan olmanın , toplum olmanın gereği budur.


2. Hasta ve yaşlıları ziyaret etme konusundaki düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Hasta ve yaşlıları ziyaret etme konusundaki düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hasta ve yaşlı olan kişileri ziyaret etmeye çok önem verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Yaşlılar ve hastalar başkalarının bakım ve ilgisine muhtaç, ilgi bekleyen insanlardır. Birinin onlarla ilgilenmesi, yardımcı olması onlara büyük moral olur.

Birçok hastanın moral sayesinde büyük hastalıklardan iyileştiğini duymaktayız.

Yaşlılarında akraba ve kendileri ile sohbet için bile olsa ilgilenecek birilerinin olması onları en mutlu eden şeylerdendir. Birçok işi yapamadıkları için kendilerini değersiz hissettikleri bu zamanlarda kendilerine değer verildiğini görmek onlara çok büyük destek olacaktır.

Bu yüzden hasta ve yaşlı yakınlarımızı elimizden geldiği kadar ziyaret etmeli, telefonla da olsa hallerini aramak için aramalıyız. Bizlerde yaşlandığımız ve hasta olduğumuz zaman bize nasıl davranılmasını istiyorsak onlara öyle davranmalıyız.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelimelerin ve kelime grubunun anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri ve kelime grubunu cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Yığılmak Kelimesi

Tahmin: birikecek şekilde toplanmak, üst üste gelmek

Sözcük Anlamı: Yığma işine konu olmak veya yığma işi yapılmak

  1. Yığma işine konu olmak veya yığma işi yapılmak
  2. Çok sayıda birikmek, toplanmak
  3. Düşmek, yıkılmak, kendini tutamayıp çökmek

Cümlem:

  1. Kitaplar koyduğum raftan yığılmış.
  2. Bedava dağıtımı duyan sabah erkenden buraya yığılmış.
  3. Birden bire üstüme yığılıverdi.
  4. Başı dönen kadın sandalyeye yığılıverdi.
  5. Mama verdiğimi gören kediler üst üste yığıldılar.

Köftehor Kelimesi

Tahmin: sevgi ve azarlama içeren takılma sözü

Sözcük Anlamı: Sevgiyle karışık bir azarlama sözü

Cümlem:

  1. Seni köftehor seni, bütün sütleri mi içtin?
  2. Seni köftehor, demek kalemlerimi sen aldın.
  3. Köftehora bak sen ne işler karıştırmış.
  4.  Bana zaman zaman “köftehor” diye seslenirdi.
  5. Köftehorun tekidir o , boşver sen.

İşini Bilmek Kelimesi

Tahmin: ne yapacağını iyi bilmek

Sözcük Anlamı: nereden, nasıl yararlanacağını bilmek, çıkarını bilmek.

Cümlem:

  1. Sen onu düşünme o işini bilir.
  2. Ne sandın ben işimi bilirim.
  3. Ne işini bilen adam çıktın sen böyle.
  4. Yaptıklarına bak, işini nede iyi biliyor.
  5. Rahat yaşayabilmek için işini bileceksin.

2. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Karagöz ve Hacivat neden hastaneye gidiyor?


Cevap :

Karagöz ve Hacıvat hastaları ziyaret etmek için hastaneye gidiyor.


2. Karagöz hasta olduğu zaman pasta dışında neyi özlemiş?


Cevap :

Karagöz hasta olduğu zaman pasta dışında birinin onu ziyarete gelmesini özlemiş.


3. Karagöz ve Hacivat hasta ziyareti için ne götürmüşler? 


Cevap :

Karagöz ve Hacivat hasta ziyareti için pasta ve hediye götürmüşler.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Hacivat ve Karagöz;’ ün hastaları ziyaret etmek istemeleri ve giderken hediye almaları, başlarından geçenler

Metnin ana fikri : Hasta ziyaretinin önemi


4. Etkinlik


Soru : Karagöz ve Hacivat’ ın hastaları ziyaret etme davranışları hakkında ne düşünüyorsunuz? Paylaşınız.


Kısa Cevap : “Karagöz ve Hacivat’ın hastaları ziyaret etme davranışları hakkında ne düşünüyorsunuz? Paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat’ ın hastaları ziyaret etme davranışları çok ince ve düşünceli bir hareket. Hepimiz hasta olduğumuz zaman birilerinin bizlere destek olmasını bekleriz.

Birilerinin bizi ziyaret etmesi ve azda olsa bize moral vermesi bize çok iyi gelir. Çünkü insan hasta olduğu zaman kendini kötü ve çaresiz hissedebilir.

Bu şekilde empati yaparak sevdiklerimiz de hasta olduğu zaman onları ziyaret etmeli, moral vererek destek olmalıyız. Bakımları için elimizden gelen bir şey varsa mutlaka yapmalıyız. Ailemizden biri hasta olduğu zaman ev işlerinde destek olmalı, görevleri konusunda ona yardımcı olmalıyız.


5. Etkinlik


Soru : Karagöz ve Hacivat’ın kişilik özelliklerini belirleyerek yazınız.


Kısa Cevap : “Karagöz ve Hacivat’ın kişilik özelliklerini belirleyerek yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz’ ün kişilik özellikleri: sözleri ve yanlış anlamaları ile herkesi güldüren, komik, esprili, saf, şaşkın ve oburdur.

Hacivat’ın kişilik özellikleri: Aklı başında, düşünceli , empati yeteneği gelişmiş


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Verilen cümlelerdeki deyimleri belirleyerek cümleye kattığı anlam ile eşleştiriniz.

1. Uzun süre gezmek
2. Çok sevinçli olmak, sevinmek
3. Susuzluktan ya da çok konuşmaktan ağzı kurumak
4. Bakışlarını dikkati çeken bir şeyden kolaylıkla ayıramamak
5. Yorgunluk hastalık yaşlılık vb. nedenlerle beli bükülmek öne doğru eğilmek


Cevap :

() a. Yusuf dili damağı kuruyan Büşra’ya bir bardak su getirdi.
() b. Bilgisayar ekranındaki leke Ahmet’in gözüne takıldı.
() c. Dedesinin marketten aldığı erzakları taşırken Salih’in beli iki büklüm oldu.
() d. Saatlerce dönüp dolaştı ama aradığı kitapçıyı bulamadı.


7. Etkinlik


Soru : Tırnak işaretinin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Verilen afişi inceleyerek soruları cevaplayınız.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95 Cevapları”

1. Afiş kimlere hitap etmektedir?


Cevap :

Afiş çocuklara hitap etmektedir.


2. Afiş hangi amaçla hazırlanmıştır?


Cevap :

Afiş tiyatronun yer zamanını bildirmek, hakkında bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.


3. Tiyatro etkinliği nerede ve ne zaman yapılacaktır?


Cevap :

Tiyatro etkinliği Şehir Tiyatrosu’ nda ve 23 Nisan 2024, saat 15.00 ‘ te yapılacaktır.


9. Etkinlik


Soru : “Yalnız taştan duvar olmaz.” atasözü; insanların bazı işlerde iş birliği yaparak daha başarılı sonuçlar elde edebileceği düşüncesini ifade etmektedir. Bu atasözünü dikkate alarak defterinize kısa bir hikâye yazınız.


Kısa Cevap :  “Yalnız taştan duvar olmaz.” atasözünü dikkate alarak defterinize kısa bir hikâye yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgi beş yaşındaydı. Annesine küstüğü için kimseyle konuşmayacağını ve kimseye ihtiyaç duymayarak herşeyi kendinin yapacağına inanıyordu.

Karnı acıkınca dolaptan bir şeyler alıyor ve odasında oyuncakları ile beraber vakit geçiriyordu.

Kendi başıma oynamaktan sıkılınca arkadaşlarıyla beraber parka gitmek ve eğlenmek istedi.

Ancak parka gitmek için annesinin yardımına ihtiyacı olduğunu düşündü.

Babası durumu fark edince Sevgi’ nin yanına gitti ve onunla beraber konuşmaya başladı.

Ne kadar büyürsek büyüyelim hepimizin birbirimize ihtiyacı olduğunu, hastalandığımız zaman doktora, bir şeyler almak için esnaflara evlerimizin yapılması için mimarlara gibi birçok alanda çalışan kişilere ihtiyaç olduğunu söyledi.

Büyüklerin de bir şeylere ihtiyacı olduğunu duyunca çok şaşırmıştı.

Babası aile olmak için birbirimize ve herkesin birbirine sevgisine bir gün desteğine ihtiyacı olduğunu söyledi.

Sevgi bunları düşününce annesine gidip sarıldı ve böyle düşünmenin bir hata olduğunu fark etti.

Annesi onu çok özlediğini ve onun varlığı ile sevgisine ihtiyaç duyduğunu söyleyince daha çok şaşırdı.

Beraber dışarı çıkarak ailece çok güzel vakit geçirdiler.

Sevgi, asıl ihtiyacın sevgi ve ailesi olduğunu, herkesin birbirine ne kadar ihtiyacı olduğunu anlamış oldu .


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Çocuk Hakları Sözleşmesini araştırınız. Dikkatinizi çeken beş maddeyi not alarak bir afiş hazırlayınız. Hazırladığınız afişi sınıf arkadaşlarınıza sununuz.


Kısa Cevap : “Çocuk Hakları Sözleşmesini araştırınız. Dikkatinizi çeken beş maddeyi not alarak bir afiş hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Taraf Devletler, her çocuğun bedensel, zihinsel, ruhsal, ahlaksal ve toplumsal gelişmesini sağlayacak yeterli bir hayat seviyesine hakkı olduğunu kabul ederler. Çocuğun gelişmesi için gerekli hayat şartlarının sağlanması sorumluluğu; sahip olduklar imkanlar ve mali güçleri çerçevesinde öncelikle çocuğun ana–babasına veya çocuğun bakımını üstlenen diğer kişilere düşer.
  2. Taraf Devletler, silahla çatışma halinde kendilerine uygulanabilir olan uluslararası hukukun, çocuklar› da kapsayan insani kurallarına uymak ve uyulmasını sağlamak yükümlülüğünü üstlenirler.
  3. Taraf Devletler, onbeş yaşından küçüklerin çatışmalara doğrudan katılmaması için uygun olan bütün önlemleri alırlar.
  4. Taraf Devletler, özellikle onbeş yaşına gelmemiş çocukları askere almaktan kaçınırlar.
  5. Silahlı çatışmalarda sivil halkın korunmasına ilişkin uluslararası insani hukuk kuralları tarafından öngörülen yükümlülüklerine uygun olarak, Taraf Devletler, silahlı çatışmadan etkilenen çocuklara koruma ve bak›m sağlamak amacıyla mümkün olan her türlü önlemi alırlar.

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score