4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık
İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilere imece usulünün önemini anlatan ve bu kültürel değeri tanıtan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebek Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Etkinlik Cevapları, imece geleneğini anlatırken, birlikte çalışmanın ve dayanışmanın gücünü öğrencilere aşılar. Bu metin, Soğanlı köyündeki kadınların el birliğiyle ürettikleri bebekler sayesinde gelir elde etmelerini ele alarak çocuklara iş birliği ve girişimcilik konularında ilham verir.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin imece kavramını daha iyi anlamalarına ve yorumlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97 Tuna Yayıncılık sayfalarında yer alan etkinlikler, çocukların okuma, anlama ve değerlendirme becerilerini geliştirirken; paylaşma, yardımlaşma ve girişimcilik gibi değerleri de kazanmalarını sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin metni anlamalarına ve iş birliği kültürüne dair farkındalık kazanmalarına katkıda bulunur.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97
Hazırlanalım
Soru : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden anladıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözü bize birlikte çalışmanın ve dayanışmanın önemini anlatır. İnsanlar bir araya geldiklerinde, tek başlarına yapamayacakları işleri başarabilirler. Yardımlaşarak hem işleri daha kolay hale getirir hem de güçlerini birleştirirler. Bu nedenle, bu atasözü bizlere birlikten kuvvet doğduğunu ve birlikte hareket etmenin her zaman daha güçlü sonuçlar ortaya çıkaracağını hatırlatır.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Ayça, aşağıdaki kelimelerden bazılarını verilen anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştirmiştir. Diğer kelimeleri de siz yerleştirerek bulmacayı çözünüz.
Cevap :
Soldan Sağa
1. Karşılıklı konuşma. (diyalog)
2. Plastik, tahta, bez vb.nden yapılan insan biçiminde oyuncak. (bebek)
3. Bir otomobilin arkasına takılan hem taşıt hem konut olarak kullanılan üstü kapalı araç. (karavan)
4. Birçok kimsenin toplanıp el birliğiyle bir kişinin veya bir topluluğun işini görmesi ve böylece işlerin sıra ile bitirilmesi. (imece)
5. Devletin, bir kuruluşun, bir aile veya bir kimsenin gelecekteki belirli bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerinin tümü. (bütçe)
Yukarıdan Aşağı
6. Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vb. amaçlarla geziye çıkan kimse, gezgin, gezmen, seyyah. (turist)
7. Bir buluş ya da icadın yetkilerinin bir kişi veya şirkete ait olduğunu gösteren resmî koruma belgesi. (patent)
8. Aileye evlenme yoluyla girmiş olan kadın. (gelin)
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : “Ev hanımlarının el emeği göz nuruyla yapılan Soğanlı bebeği, mahallede yaşayan birçok aileye ek gelir imkânı sağlıyor.” cümlesindeki altı çizili söz grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap :
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı nasıl paylaşmaktadır?
Cevap : Kadınlar, imece usulü çalışarak oluşturdukları havuz sisteminde bebek satışlarından elde ettikleri geliri eşit şekilde paylaşmaktadır.
2. Kadınların Soğanlı bebeği yapması ile yaşanan olumlu gelişmeler nelerdir?
Cevap : Soğanlı bebeği sayesinde kadınlar aile bütçelerine katkıda bulunmakta, kendi aralarında dayanışma göstermekte, bazı kadınlar yabancı diller öğrenip turistlerle iletişim kurarak dostluklar edinmektedir.
3. Ayşe A. nasıl yabancı dil öğrenmiştir? Öğrendiği diller sayesinde hangi ülkelerden arkadaş edinmiştir?
Cevap : Ayşe A., turistlere bebek satarken onlarla konuşarak Fransızca, İtalyanca, İngilizce, İspanyolca ve Almanca öğrenmiştir. Bu diller sayesinde Fransa ve İtalya’dan arkadaşlar edinmiştir.
4. Dudu K. hangi durumdan şikâyet etmektedir?
Cevap : Dudu K., geçmişte mahalleye daha fazla turist geldiğini ve bebek satışlarının daha canlı olduğunu, ancak bu yoğunluğun artık eskisi gibi olmadığını dile getirerek turist sayısının azalmasından şikâyet etmektedir.
Soru : b. “İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusunu söyleyiniz.
Cevap : Soğanlı Mahallesi’nde imece usulüyle yapılan Soğanlı bebeklerinin kadınlara ek gelir sağlaması ve kadınların dayanışma içinde çalışarak aile bütçelerine katkıda bulunmasıdır.
4. ETKİNLİK
Soru : Kemal’in belirlediği konu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap : Planlama yapmanın önemi
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki aşamaları takip ederek bir konuşma yapınız.
Cevap :
Değerli dinleyiciler,
Bugün, toplumumuzun önemli bir parçası olan engelli bireyler hakkında konuşmak istiyorum. Engelli bireyler, bizlerle aynı hayalleri kuran, aynı umutları taşıyan insanlardır. Onların toplum içinde özgürce var olmaları, hayatlarını kolaylaştıracak fırsatlara ulaşmaları için hepimize düşen görevler var. Hepimiz bir gün bu durumu yaşayabiliriz ve empatiyle yaklaşmak, bu konuda yapabileceğimiz en değerli şeylerden biridir.
Engelli bireylerin toplum içinde hak ettikleri şekilde yer almaları, eğitimden çalışma hayatına, sosyal yaşamdan sağlığa kadar her alanda gerekli düzenlemelerle mümkündür. Erişilebilir alanlar, engellilere uygun iş fırsatları, uygun eğitim imkânları ve toplumsal farkındalık çalışmaları, engelli bireylerin yaşam kalitesini artırır. Bu sayede onlar da kendi potansiyellerini tam olarak gerçekleştirme şansına sahip olabilirler.
Unutmayalım ki, engelleri kaldırarak daha adil, daha kapsayıcı bir toplum oluşturabiliriz. Hep birlikte daha iyi bir yarın inşa etmek elimizde. Her birimize bu konuda düşen görevleri yerine getirerek, engelli bireylerin hayatını daha yaşanabilir kılabiliriz.
Teşekkür ederim.
6. ETKİNLİK
Soru : Bu açıklamaya göre aşağıdakilerden hangilerinde bu ek veya bağlacın yazımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
- Durumu oğlunda bildirdi.
- Ne evde nede okulda onu görebildim.
- Aslıhan yada Batuhan evde olmalı.
7. ETKİNLİK
Soru : Arkadaşlarınızla veya ailenizle yaptığınız bir işi aşağıya yazınız.
Cevap : Geçen hafta sonu ailemle birlikte bahçemizi temizledik. Annem çiçekleri budarken, babam çimleri kesti ve ben de yaprakları topladım. Hep birlikte çalışarak bahçemizi çok güzel bir hale getirdik.
4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Ünlem işaretinin cümleye kattığı anlamları belirleyerek ilgili kutucuklarla eşleştiriniz.
Cevap :
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Cevap :
● Okulunuz için kitap toplama kampanyası düzenleyiniz.
● Bu kampanya için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
● Aranızda görev dağılımı yapınız.
● Kampanya duyurusunu yapacak kişileri ve toplanan kitaplarla ilgilenecekleri belirleyiniz.
Soru : b. Yukarıdaki çalışmaların dışında başka nelerin yapılabileceğini aşağıya yazınız.
Cevap : Kitap toplama kampanyasında daha fazla kitap toplanabilmesi için sosyal medya üzerinden de duyurular yapılabilir. Öğretmenlerden ve velilerden kampanyaya destek olmaları istenebilir. Mahalledeki kütüphaneler, kitapçılar ve derneklerle iletişime geçilerek bağış yapmaları talep edilebilir. Ayrıca kampanya süresince öğrenciler arasında okuma etkinlikleri düzenlenerek kitapların önemi vurgulanabilir.