4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100 KOZA Yayınları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Beş Kuruşun Ağırlığı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100
4. Sınıf Türkçe Kitabı Beş Kuruşun Ağırlığı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100
Soru : Daha önce “Keşke öyle davranmasaydım.” dediğiniz olaylar yaşadınız mı? Bu gibi olaylar karşısında kendinizi nasıl hissettiniz?
Uzun Cevap :
Daha önce “keşke öyle davranmasaydım.” dediğim olaylar yaşadım. Bu gibi olaylar karşısında kendimi mutsuz ve çaresiz bazen yapmak istemediğimiz olayları yapabiliyoruz. Bunları yapmamak için doğru düşünmeli ve düşünerek karar almalıyız.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Dinleyeceğiniz “Beş Kuruşun Ağırlığı” metninden alınan aşağıdaki paragrafı okuyarak metnin içeriği hakkında tahminlerde bulununuz. Tahminlerinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız. Metni dinledikten sonra tahminlerinizin doğru olup olmadığını değerlendiriniz.
“Balaz Amca adında varlıklı bir akrabamız vardı. Altın cep saatinin bağlı olduğu uzun zincirin ucunda, artık iyice aşınmış, bakırdan beş kuruşluk bir metal para takılıydı. Zarif ve değerli altın saatinin ucunda bu sıradan parayı acaba neden taşırdı? Bunu hep merak ederdik. Bu, çocukluğumuzun en önemli ama bir türlü de yanıt bulamadığımız sorularından biriydi.”
Cevap :
Altın cep saatin bağlı olduğu uzun zincir ucunda olan 5 kuruş, çok değerli birisinden kalmış olabilir ya da önemli bir anısı olmuş olabilir.
2. ETKİNLİK
Soru : Metni dinleme sürecinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap :
(Evet) Metni, uygun oturma pozisyonunda dinledim.
(Evet )Dinleme sürecinde başka şeylerle ilgilenmedim.
(Evet) Metni dinlerken arkadaşlarımın dikkatini dağıtmadım.
(Evet) Metni, görgü kurallarına uyarak dinledim.
(Evet) Metinde ilgimi çeken yerlerle ilgili notlar aldım.
(Evet) Dinleme süresi boyunca arkadaşlarımla konuşmadım.
(Evet) Dinleme esnasında anlamını bilmediğim kelimeleri belirledim.
(Evet) Soru sormak için metnin bitmesini bekledim.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.
Cevap :
4. ETKİNLİK
Soru : “Beş Kuruşun Ağırlığı” metninin ana fikrini en iyi yansıtan atasözünü işaretleyiniz.
Cevap :
- () Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.
- () Doğru söz yemin istemez.
- () Yalancının evi yanmış, kimse inanmamış.
- (✓) Doğru bilinmeyince eğri bilinmez
5. ETKİNLİK
Soru : Metni bir kez daha dikkatlice dinledikten sonra aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Metinde olayların oluş sırasını dikkate alarak ifadeleri numaralandırınız.
Cevap :
(3) “Bir gün babam, eve koca bir mendile sardığı bir sürü bozuk para getirdi.”
(6) “Bu beş kuruşu, yaşamım boyunca vicdanımı sızlatan bu parayı ben böyle elde ettim.”
(4) “Bir sürü insan bir şeyler almak için bakkalda kuyrukta bekliyordu.”
(5) “Elimdeki beş kuruşu, bu ağırlığı dayanılmaz hâle gelen parayı gözyaşları içinde ama hiçbir şey söylemeden, usulca babamın avucuna bıraktım.”
(1) “Balaz Amca, çok içten ve sıcak bir sesle biz çocukları yanına çağırdı.”
(2) “Hiç olmazsa bir kez, yaşamım boyunca yalnızca bir kez tek bir kuruşum olsun isterdim.”
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen kelimelerin anlamlarını görsellerden hareketle tahmin ederek noktalı yerlere yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlükten kontrol ediniz.
Cevap :
varlıklı : Birçok değerli madeni eşyası olan kimse.
kese : Para saklamak için kullanılan kumaş parçası.
çakı : Küçük bıçak.
7. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Balaz Amca’nın cep saatinin bağlı olduğu zincirin ucunda ne takılıdır?
Cevap :
Balsz Amca’nın cep saatine bağlı olduğu zincirin ucunda zaman geçtikçe aşındığı belli olan bakırdan 5 kuruşluk metal para takılıydı.
2. Balaz Amca, beş kuruşun hikâyesini ne zaman anlatmaya başlıyor?
Cevap :
Sıcak bir yaz gecesi anlatmaya başlamıştır ya da artık büyüdükleri için anlatmanın gerektiğini düşünmüştür.
3. Balaz Amca’nın çocukluğunda, ailesinin ekonomik durumu nasıldır?
Cevap :
Balaz Amca’nın çocukluğunda ailesinin ekonomik durumu kötüdür.
4. Balaz Amca, babasının getirdiği paralarla neler yapıyor?
Cevap :
Balaz amca kardeşlere evde olmadığı için babasının getirdiği paralarla oyun oynamaya başlıyor paralardan sıra yapmış birbirinin karşısında dizilen askerler gibi onlardan Ordu kurmuş savaşlar düzenlemiş daha sonra Yıldızlar kuleler köyler
5. Balaz Amca, son beş kuruşu neden torbaya koymuyor?
Cevap :
Torbada çok para olduğunu düşündüğü için torbaya koymasının bir anlamı olmadığını ama kendisinde kalırsa hayallerinin gerçekleşeceğini düşünmüştür
6. Balaz Amca, beş kuruşla ne yapmak istiyor?
Cevap :
Balaz amca hayallerini gerçekleştirmek istiyordu
7. Balaz Amca, beş kuruşu neden babasına geri veriyor?
Cevap :
Balaz amca bakkala giderken elindeki 5 kuruşun gittikçe ağırlaşmaya başladığını fark etti yüreği ağrımaya başlıyordu yaptığının doğru bir davranış olmadığının farkına yavaş yavaş veriyordu yaşadığı Vicdan azabı nedeniyle babasına parayı geri vermiştir
8. Balaz Amca’nın beş kuruşu, babasına geri vermekle doğru bir davranış sergilediğini söyleyebilir misiniz? Neden?
Cevap :
Balaz Amca babasına 5 kuruşu vermesiyle doğru bir davranış sergilediğini söyleyebilirim. Ne kadar hayallerimizi gerçekleştirmek istesek de doğru olan ve hak ettiğimiz parayı harcamalıyız.
Hak etmediğimiz bir şeyi kullanmak bize vicdan azabı yaşattıracaktır. Aynı Balaz amcanın 5 kuruşunun gittikçe ağırlaşması gibi bizim de hak etmediğimiz her şey bize ağır gelmeye başlayacaktır.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasındaki çalışmanızı da dikkate alarak “pişmanlık” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda kendi hayatınızdan ve gözlemlerinizden örnekler veriniz.
Kısa Cevap : ““Pişmanlık” konulu bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Pişmanlık insanlara çok üzücü ve kötü hissettiren kötü deneyimlerdendir.
İnsanlar bilerek veya bilmeyerek hayatlarında birçok hata yapabilir pişmanlık yaşayabilirler.
Çok büyük hatalar yapmamak ve pişman olmamak için büyüklerimizin deneyimlerini dikkate almalı ve bizleri uyardıkları konularda konuşup ortak hareket etmeliyiz.
Böyle dedi daha az hata yapar ve daha az üzülürüz.
9. ETKİNLİK
Soru : İçinde aşağıdaki atasözlerinden en az birinin geçtiği “doğruluk” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara da yer veriniz.
Uzun Cevap :
Hak deyince akan sular durur.
Sütlere çok fazla su katıldığı şikayeti olduğu için vali bunu yasaklamış ve ve yapanlara ceza vereceğini söylemişti.
Sütçünün kızı bu konulara çok hassas olsa da babası az miktarda su katılması konusunda ısrar ediyordu.
Babası”: _Kızım bizim Ali nereden görecek ki?” diye sitem etti.
Kızı:_ babacığım , hak deyince akan sular durur. Vali görmese de Allah görüyor ya! demiş.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
4 sınıf Türkçe ders kitabımızda yer alan Koza yayınları’nda bulunan ödevlerimizi rahat bir şekilde yaparak Türkçe dersinde anlamadığımız ve öğrenmek istediğimiz birçok konuyu bir tık daha ulaşmak istediğiniz zaman Forum sınıf kitabı sitesine vermiş olduğu bilgi ve cevaplardan faydalanabiliriz. Bu sitedeki linkleri tıklayarak birçok bilgi ve cevabı edinebilir birçok dersinizi rahat bir şekilde yapabilir ve dersleriniz hakkında birçok bilgiyi hemen öğrenerek hem Türkçe dersinde çalışkan bir öğrenci olabilir hem de Türkçe dersi kontrol edilerek doğru cevapları ile yapabilirsiniz Türkçe dersinde doğru bir kaynak arıyorsanız ve Türkçe dersinde anlaşılır bilgileri defterinize geçirmek istiyorsanız muhakkak yukarıdaki bilgi ve cevaplardan faydalanmanızı tavsiye ederim.