4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik Cevapları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160


4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160


Hazırlık


1.Yaşamımızı devam ettirmek için doğa olaylarının önemli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?


Cevap :

Yaşamımızı devam ettirmek için doğa olaylarının önemli olduğunu düşünüyorum.

Çünkü doğa olayları sayesinde doğanın dengesi sağlanıyor ve gerekli olan ısı, su temin ediliyor.


2.Yağmur yağarken neler hissediyorsunuz?


Cevap :

Yağmur yağarken kendimi çok mutlu ve huzurlu hissediyorum.

Yağmurun sesini dinlemek veya yağmur altında yürüyerek koşmak çok rahatlatıcı ve eğlenceli


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: Şiirden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını görsellerden ve geçtiği dizelerden hareketle tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırdıktan sonra birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Soru imi:

Tahminim: Soru işaretine verilen isim

Sözlük Anlamı: Soru işareti

Cümlem: Soru imi hakkında konular işledik.

Kiremit:

Tahminim: kızıl topraktan genellikle çatıda kullanılan inşaat malzemesi

Sözlük Anlamı: kızıl topraktan pişirilerek yapılan, yan yana getirilerek yapıların çatılarını örtmekte kullanılan, yağmur vb. suyunu aşağı geçirmeden dışarı akıtacak bir biçim verilmiş yapı gereci.

Cümlem: Kedi kiremitlerin üzerinden düşmek üzereydi.

Düş:

Tahminim:

Sözlük Anlamı: 1.uyurken insanın zihninde beliren olayların, düşüncelerin, görüntülerin tümü
2.gerçek olmayan ama olmuş ya da varmışçasına bellekte tasarlanan, düşünülen şey.

Cümlem: Öyle güzel düşlere dalmıştım ki…


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


2.Etkinlik


Soru: Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap :

Şiirin konusunu : Yağmur

Şiirin ana duygusu: Yağmura duyulan sevgi


3.Etkinlik


Soru: Yazılışları ve okunuşları aynı, anlamları farklı olan kelimelere eş sesli kelimeler denir. Okuduğunuz şiirde bulunan eş sesli kelimeleri yazınız. Bunları iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

:

1. Anlamı: Keşke bende bir kuş gibi uçabilseydim.

2. Anlamı: Kalemimin ucu kırılmış.

Düş:

1. Anlamı: Neredeyse düşecektin.

2. Anlamı: Kısa ama çok güzel bir düştü.

İn:

1. Anlamı: Merdivenlerden aşağı indiğimde gördüm.

2. Anlamı: Bu bir hayvanın ini olabilir.


4.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Şiire göre yağmurun sebep olduğu olayları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Yokuşları temizler.
  • Yorulmuş insanların uykusunu uzatır.
  • Sokakların sessizliğini arttırır
  • Çocukları büyütür.

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


5.Etkinlik


Soru: Şiirde hem gerçek hem de hayalî ögelere yer verilmiştir. Şiirin bölümlerinde yer alan ögeyi yanına yazınız.


Cevap :

Yağmur kiremitleri yıkar
Yol yol iner camlardan
Alır götürür yokuşların kirini. Gerçek

Yağmur
Çoğaltır uykusunu yorulmuşların
Kimsesizlerin kederini. Hayali

Parmak uçlarında incecik bir tıpırtı
Usulca uyarır, çoğaltır
Terkedilmiş sokakların sessizliğini. Hayali

Yağmur
Çocukların düş gücüne
Gizlice bir pencere daha açar. Hayali

Yağmurda çocuklar
Gizlice biraz daha büyür
Çoğalır gözlerinde soru imleri. Hayali


6.Etkinlik


Soru: Şiire iki yeni başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları belirleme nedenlerinizi aşağıya yazınız.


Birinci başlığım : Yağmur ve Biz

Bu başlığı seçme nedenim: Yağmurun bizlere olan etkileri anlatıldığı için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım : Yağmur yağınca

Bu başlığı seçme nedenim : Yağmur yağınca olanlar anlatıldığı için bu başlığı seçtim.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


7.Etkinlik


Soru: Aşağıda yağmurun oluşumuyla ilgili verilen açıklamayı okuyunuz. Açıklama ifadelerinden önceki noktalama işaretine dikkat ediniz. Aşağıdaki metinde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. 


Yağmur şu şekilde oluşur: Yeryüzündeki sular, Güneş’in etkisiyle buharlaşır ve yükselir. Yükselen su buharının bir kısmı bulut olur. Bulut olamayacak kadar küçük ve yere düşemeyecek kadar hafif olan su damlacıkları havanın etkisiyle gökyüzünde dolaşır. Su damlacıkları birleşerek büyüyüp ağırlaştığında yağmur olarak yere iner.


İki Nokta (:)

Metin içerisinde açıklama ifadelerinden önce kullanılan noktalama işaretinin adı iki noktadır. İki nokta ( : ) dilimizde yaygın olarak şu görevlerde kullanılır.

1. Kendisiyle ilgili örnek verilecek cümlenin sonuna konur: Doğa olaylarından bazılarını hatırlayalım: kar, dolu, sis.
2. Kendisiyle ilgili açıklama verilecek cümlenin sonuna konur: Size biraz kendimden bahsedeyim: Meraklı, araştırmacı ve çalışkan biriyim.
3. Karşılıklı konuşmalarda, konuşan kişiyi belirten sözlerden sonra konur:
Selim: Ben süt içmek istemiyorum!
Anne: Sütün ne kadar faydalı olduğunu bilmiyor musun?

İki noktadan ( : ) sonra gelen ifadeler bir cümle oluşturuyorsa ilk harfi büyük yazılır.


Pelin(, ) İbrahim ve Ahmet oyun alanında toplanmışlardı. Bir türlü oyuna başlayamıyorlardı( .) Bunun nedeni Özgür(‘ )ün hâlâ ortalıkta görünmemesiydi (.) Bu durum en çok da Pelin(‘)i üzmüş gibiydi (: ) (_ ) Bence ne olursa olsun( ,) onu beklemeliyiz(, ) dedi( .) İbrahim(: ) (_ ) Onu beklersek belki de hiçbir zaman oyuna başlayamayacağız( ,) dedi. Ahmet(: ) ( _) Özgür olmadan oyunun tadı olmaz arkadaşlar( ,) dedi kızgın bir sesle(. ) Onlar böyle tartışıp dururken birden yanlarına Selin geldi( 🙂 (_ ) Arkadaşlar Özgür hastalanmış (, ) haberiniz var mı(? ) Hepsi birden(: ) (_ ) Yaa(! ) diye bağırdılar. Birkaç dakika sonra oyundan vazgeçip Özgür(‘ )ü ziyaret etmeye karar verdiler(. )


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


8.Etkinlik


Soru: Sınıfa getirdiğiniz doğa olayları görsellerini öğretmen masasının üzerine görünmeyecek şekilde karışık olarak yerleştiriniz. Öğretmen kontrolünde tahtaya çıkarak görsellerden birini rastgele seçiniz. Seçtiğiniz görselde bulunan doğa olayıyla ilgili düşüncelerinizi belirtiniz ve bu doğa olayının oluşumu hakkında konuşunuz. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanarak konuşma ve dinleme kurallarına dikkat ediniz. Konuşmanızın ardından kendinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. “Hayır”larınızı ‘’Evet’’e çevirmek için yapmanız gerekenleri açıklayınız. 


Konuşmaya başlamadan önce söylemek istediklerimi zihnimde tasarladım. Evet
Seçtiğim doğa olayı hakkında duygu ve düşüncelerimi, konu dışına çıkmadan aktardım. Evet
Konuşurken gereksiz hareketlerden kaçınarak beden dilimi etkili bir şekilde kullandım. Evet
Tekrar ifadelerden kaçındım. Evet
Dinleyici arkadaşlarımla göz teması kurdum. Evet
İşitilebilir bir ses tonuyla konuştum. Evet
Konuşma esnasında anlamını yeni öğrendiğim kelimeleri de kullandım. Evet
Konuşmamda dilimize henüz yerleşmemiş kelimeler yerine bunların Türkçelerini kullanmaya özen gösterdim. Evet
Düşüncelerimi etkili bir şekilde açıkladım. Evet
Örnekleri doğru yerde verdim.Evet


9.Etkinlik


Soru: Doğa olaylarından birini konu edinen bir dörtlük yazınız.


Kısa Cevap : “Doğa olaylarından birini konu edinen bir dörtlük yazınız.” ile ilgili kısa cevabı  için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Deprem

Yerler sallanır, yıkılabilir evler

Aman dikkat edin önlem almalı önceden

Yapmanı gerekenleri yapan

Önlemini alan güvendedir her sefer


Sonraki Derse Hazırlık


Soru: Sınıfa fon kâğıtları, yapıştırıcı, makas, ip ve boyama kalemleri getiriniz.


Cevap :

İstenilen malzemeleri sınıfa getiriniz.



 

Our Score