5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56
5. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları” sayesinde öğrenciler, İslam’ın temel kavramlarını öğrenirken, aynı zamanda dini pratikler hakkında da bilgi sahibi olurlar. “5. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, iman, ibadet ve ahlak gibi temel konuları pekiştirme fırsatı bulurlar. “5. Sınıf Din Kültürü Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56 Cevapları” bu bağlamda öğrencilerin bilgi düzeyini artırmaya yönelik hazırlanmış etkinlikleri içerir.
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları”, öğrencilere dinî bilgi sunmanın yanı sıra, bu bilgilerin günlük hayatta nasıl uygulanabileceğine dair rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları” içerisindeki etkinlikler, öğrencilere İslam’ın barış, sevgi ve hoşgörü üzerine kurulu olduğunu anlatır ve bu değerlerin toplum hayatında nasıl önemli bir yer tuttuğunu vurgular.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Arılar, bitkilerin üremesinde önemli bir rol oynayan canlılardır ve çiçeklerle olan ilişkileri ekosistemdeki dengenin korunmasına yardımcı olur. Arılar bal yaparken taşıdıkları polenlerle bitkilerin çoğalmasını sağlar. Bu nedenle arıların yokluğu bizim sadece balsız kalmamız anlamına gelmez aynı zamanda birçok çiçekli bitki türünün de yeryüzünden silinmesi demektir. Bunun sonucunda bu bitkiden beslenen otçul hayvan türleri yok olur. Sonra da bu hayvanlarla beslenen etçil hayvan türleri yok olur. Kısaca arılar olmazsa besin zincirinin en önemli halkası -yani çiçekli bitkiler- kopmuş olur ve açlık nedeniyle birçok canlının soyu tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalır. Tabi bu durumdan yine en çok etkilenecek olan insandır. Nasıl mı? Girdiğiniz bir süpermarkette sadece bal rafının boş kalacağını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Sebze, meyve, tahıl ve bakliyatların da içinde bulunduğu bitkisel ürünler ile hayvansal ürünlerin çoğu ulaşılamaz hâle gelecektir.
1. Bu metinde anlatılmak istenen asıl düşünce nedir? Yazınız.
Cevap :
Metinde arıların sadece bal üretmekle kalmadığı, aynı zamanda bitkilerin üremesine ve ekosistemin dengesinin korunmasına yardımcı oldukları vurgulanmaktadır. Arıların yokluğunda, birçok bitki türünün ve dolayısıyla bu bitkilerle beslenen hayvan türlerinin yok olacağı, bunun da insan yaşamını doğrudan etkileyeceği belirtilmektedir. Bu nedenle arılar, ekosistemin vazgeçilmez bir parçasıdır.
2. Bu metin aşağıdaki kavramlarla ilişkilendirilmek istense hangisi dışarıda kalır. İşaretleyiniz.
Cevap : Tesadüf
3. İnsan evrendeki mükemmel düzenin devamlılığını sağlamak için sizce neler yapabilir?
Birkaç cümle ile açıklayınız.
Cevap :
İnsanlar, çevreyi koruyarak doğanın dengesini bozmamalıdır. Tarımda doğal yöntemler kullanılmalı, kimyasal maddelerden kaçınılmalıdır. Ayrıca arılar gibi ekosistemin önemli parçalarına zarar vermemek için doğal yaşam alanları korunmalıdır.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Uzayda bulunan tüm gök cisimleri sürekli bir hareket hâlindedir. Her biri kendi etraflarında dönerek bir yörünge boyunca yol alır ve Yüce Allah’ın evrene koyduğu muhteşem düzen sayesinde görevlerini yerine getirir. Çekim yasası adı verilen bu olayla gezegenler uzay boşluğunda belirli yörüngelerde hareket eder. Güneş’in çekim kuvveti ve gezegenlere yüklenen merkezkaç kuvveti arasındaki denge ile her bir cisim kendi yörüngesinde ilerler ve birbirlerine zarar vermez. Dünyamızı çevreleyen atmosfer de tıpkı bir tavan gibi uzaydan gelen cisimlerin ve ışınların bize zarar vermesine engel olur. Karmaşık yapısına rağmen evrendeki varlıkların bu kadar sistemli hareket etmesi elbette ki Yüce Allah’ın var ve bir olmasının en önemli delillerinden biridir. Bu da bize tevhit inancının her alandaki yansımalarını açıkça göstermektedir.
4. Metinde anlatılanlardan hareketle size Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini hissettiren
gözlemlerinizi birkaç cümle ile belirtiniz.
Cevap :
Gökyüzündeki yıldızların düzenli hareketi ve gezegenlerin yörüngelerde dolaşması, Yüce Allah’ın evrendeki düzenini ve gücünü göstermektedir. Dünyayı saran atmosferin koruyucu bir kalkan gibi çalışması da Allah’ın bize olan merhametinin bir göstergesidir.
5. Bu parçadan hareketle aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.
Cevap :
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
6. Bu metinde tevhit kavramı hangi örnekle açıklanmıştır? Yazınız.
Cevap :
Tevhit kavramı, evrendeki tüm gök cisimlerinin belirli bir düzen içinde hareket etmesi ve birbirlerine zarar vermeden işlevlerini yerine getirmeleri ile açıklanmıştır. Bu, Allah’ın varlığını ve birliğini gösteren önemli bir delildir.
7. Aşağıdaki dörtlüklerde Yüce Allah’ın esmayıhüsnalarıyla ilgili bilgiler yer almaktadır.
Verilen boşluklara dörtlükte açıklanan esmayıhüsnanın hangisi olduğunu yazınız.
Cevap :
- Rahman
- Halık
- Rahim
- Âlim
- Semi
- Basir
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
8. Bu metinde tevhit kavramı hangi örnekle açıklanmıştır? Yazınız.
Cevap :
a. Allah’tan (cc) başka ilah olmadığı yalnızca O’na ibadet edilmesi gerektiği vurgulanır. 2,3
b. Allah’ın (cc) herhangi bir ata ve soydan gelmediği, doğum ya da ölüm gibi sıfatların olmayacağı belirtilir. 4,5
c. Allah’ın (cc) her şeyin sahibi olduğu ve her şeyin ona muhtaç olduğu anlatılır. 6,7
ç. Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu ifade eden ismine vurgu yapılır. 2,3
d. Allah’ın (cc) varlığının hiçbir şeye bağlı olmayıp kendinden olduğu vurgulanır. 4.5
e. İslam’ın temel prensiplerinden biri olan tevhit inancına vurgu yapılır. 2,3
f. Hiçbir şeyin Allah’a (cc) denk ve eşit olamayacağı ifade edilir. 1, 8
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Soru : Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.
9. I. Yağmurun ve karın oluşumu
II. Güneş’in ve Ay’ın kendi yörüngesinde hareket etmesi
III. Gece ve gündüzün birbirini takip etmesi
Bu tabiat olaylarından hangileri evrendeki düzene örnek verilebilir?
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
Cevap : D) I, II ve III
10. Tüm canlıları yaratan ve hayatın devamlılığını sağlayan Allah (cc), dünyayı da canlılar için yaşamaya elverişli hâle getirmiştir. Dağları ve denizleri mükemmel bir düzende yerleştirmiştir. Canlıların faydalanması için ırmakları ve ovaları yaratmıştır. Ekinlerin büyümesi için yağmuru ve güneşi yaratmıştır. Hayvanlara barınak ve besin olması için ağaçları, bitkilerin büyüyüp yeşermesi için de toprağı var etmiştir.
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) İnsana, evrendeki düzeni koruması emredilmiştir.
B) Varlıklara düzen veren Yüce Allah’tır.
C) Allah’ın (cc) yaratması sayesinde varlıklar hayat bulmuştur.
D) Yüce Allah, dünyayı canlılar için yaşanır kılmıştır.
Cevap : A) İnsana, evrendeki düzeni koruması emredilmiştir.
11. • Yüce Allah’ın yaratığı her şeye merhamet etmesi
• Güneş’in ışığıyla bütün varlıkları kucaklaması
• Kuşların bütün gün yuvalarına yiyecek taşıması
• Şefkatli annelerin, fedakâr babaların olması
• Yağmurun toprağın altındaki tohumları çatlatması
• Yıldızın ve ayın gecelerimizi aydınlatması
Bu ifadeler Yüce Allah’ın hangi güzel isminin kâinattaki yansımalarına örnektir?
A) Âlim C) Kadir B) Basir D) Rahman
Cevap : D) Rahman
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56 Cevapları
12.• Allah’ın (cc) varlığına ve birliğine olan inançtır.
• Allah’a (cc) kulluk etmenin ilanıdır ve insanın yaratılışının amacıdır.
• Sadece bir inanç değil, aynı zamanda bir yaşam tarzıdır.
• İnanç, huzur ve güven duygusudur.
Bu bilgi haritasındaki boş bırakılan yere aşağıdaki ifadelerden hangisi getirilemez?
A) Allah’a (cc) kulluk etmenin sadece ibadetlerle sınırlı olması
B) Allah’ın (cc) varlığını anlamak ve algılamaya çalışmak
C) Allah’tan (cc) başka ilahlara tapmak veya şirk koşmak
D) Allah’ın (cc) yarattığı varlıklar gibi isim ve sıfatlarında sınırlı olması
Cevap : A) Allah’a (cc) kulluk etmenin sadece ibadetlerle sınırlı olması
13. Hz. Muhammed (sav), Müslüman olmayan insanlarla nazik bir şekilde iletişim kurar ve onlara Allah’ın (cc) varlığını ve birliğini anlatırdı. O dönemdeki insanlara Allah’tan (cc) başka ilahlar edinmemelerini öğütlerdi. Müşrikler ise Hz. Peygamberin bu tebliğine karşılık Allah’ın (cc) soyunun nereden geldiğini sorarak konuyu dağıtmaya çalışır, Hz. Peygamber de sabırla onları dinleyip sorularına İhlas suresindeki ayetlerle cevap verirdi.
Bu durumda müşriklerin sorularına karşılık gelen ayet doğrudan aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Kul hüvallâhü ehad
B) Allâhüssamed
C) Lem yelid ve lem yûled
D) Ve lem yeküllehû küfüven ehad
Cevap : C) Lem yelid ve lem yûled