5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97 Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) Cevapları Sayfa 94, 95, 96,97


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97


TAMAMLAYALIM


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen örneğe göre tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bayatlayan ekmekleri çöpe atarsak …..yiyecek.… israfı olur.
  2. odaların ışıklarını açık bırakırsak …….elektrik.……. israfı olur.
  3. Saatlerce televizyon seyredersek …….zaman.…….. israfı olur.
  4. Vaktimizin çoğunu bilgisayarda oyun oynayarak geçirirsek …….zaman……….. israfı olur.
  5. Tabağa yiyeceğimizden fazla yemek alırsak ……yiyecek.……. israfı olur.
  6. İhtiyacımız olmayan giysileri satın alırsak …..para.………. israfı olur.
  7. Ders defterindeki sayfaları boşuna koparırsak …..kağıt………….. israfı olur.
  8. Diş fırçalarken suyu açık bırakırsak ….su…. israfı olur

Soru : “Cennet Gençlerinin Efendileri” diye isimlendirilen kişilerin sizce nasıl özelliklere sahip olması gerekir?


Kısa Cevap : ““Cennet Gençlerinin Efendileri” diye isimlendirilen kişilerin sizce nasıl özelliklere sahip olması gerekir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Cennet gençlerinin efendileri” diye isimlendirilen kişilerin bence içlerinde Allah korkusu olan, Allah’ın haram dedikleri şeylerden çokça sakınan, namaz oruç Hac gibi ibadetlerine sıkı sıkıya sarılan ve bunlara çok önem gösteren, dil hakkında ilim alıp bilgi sahibi olan, iyiliği emredip kötülükten sakındıran, haksızlığa karşı dimdik duran, Allah’ın dinini yaymaya çalışan, iyiliksever ve zorda kalmış kimselere yardım eden , güzel ahlaklı ve hoşgörülü olan kişiler olması ve bütün güzel ahlaki değerlere dikkat etmeleri gerekir.


5. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Kitabı Sayfa 96 Cevapları


YORUMLAYALIM


Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin yaşlı bir amcanın abdestini yanlış aldığını gördüler. Ona en güzel şekilde abdest almayı öğretmek istediler.
Adamın yanına gittiler. İçlerinden biri ona, “Bu bana abdesti yanlış alıyorsun diyor. İkimiz de senin yanında abdest alalım; bak bakalım hangimizin abdesti doğru?” dediler.

İkisi de yaşlı adamın yanında abdest aldılar. Adam da; “Çocuklar! Sizin aldığınız abdest doğrudur, benim abdestim yanlışmış.” diyerek kendi yanlışının farkına vardı ve yanlışını düzeltti.

(bk. Mevlana, Fîhi Mâ Fih, s. 135.)


Soru : Yukarıdaki örnek olaydan hareketle bir kimsenin hatasını düzeltirken nelere dikkat etmemiz gerektiğini yorumlayınız.


Cevap :

Yukarıdaki örnek olaydan hareketle bir kimsenin hatasını düzeltirken ona güzel bir üslup ve yöntem bularak onu kırmadan ve incitmeden anlatmanın ne kadar tesirli ve kibar bir hareket olduğunu görmekteyiz.

İslamiyet’i bu gibi olayları duyduğumda veya okuduğumda aslında İslamiyet’in ne kadar nezaket dini olduğunu anlayıp hayran kalıyorum.


Soru : Kevser isminde bir tanıdığınız var mı? İsmi neden Kevser konulmuştur?


Cevap :

Evet. Kevser isminde tanıdığım bir arkadaşım var. Ailesi ona Kevser ismini sevdikleri ve Kevser’in cennetteki değerli bir havuz olduğunu bildikleri için koyduklarını söyledi.



 

Our Score