5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127


Kıtalar, Dünya coğrafyasını anlamamıza yardımcı olur. Kıtaların Dünya üzerinde kapladıkları toplam alana göre Afrika ve Asya kıtalarının kapladıkları alanların (yaklaşık olarak) kesir karşılıkları yandaki haritada verilmiştir

Soru : Afrika ve Asya kıtalarının kapladığı alanların kesir karşılıklarını topladığımızda sonuç ne olabilir?


Cevap : 1 / 10 esir karşılıklarını topladığımızda sonuç olabilir.


Soru : Afrika ve Asya kıtalarının kapladığı alanların kesir karşılıklarının farkı ne olabilir?


Cevap : 3/10 – 1/5 = 3/10 – 2/10 = 1/10


1) Aşağıdaki işlemleri yapınız.


Cevap :

  • a) 3/6 + 2/6 = 5/6
  • b) 5/16 + 11/16 = 17/16
  • c) 1 tam 2/12 + 2 tam 5/12 = 3 tam 7/12
  • ç) 3/5 – 2/5 = 1/5
  • d) 12/9 – 3/9 = 9/9
  • e) 5 tam 7/8 – 2 tam 2/8 = 3 tam 5/8

2) Aşağıda modellenen işlemleri yazınız.


Cevap :

a) Modellenen işlem : 2/5 + 1/5 = 3/5

b) Modellenen işlem : 2 tam 4/10 – 1 tam 2/10 = 1 tam 2/10


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


3) Bir pastanın önce 3/8 ’ü sonra 2/8 ’si yendiğine göre geriye pastanın kaçta kaçı kalmıştır?


Cevap :

  • 3/8 – 2/8 = 5/8
  • 1 – 5/8 = 3/8

Bunu Deneyelim Hangi İşlem? 


Araç – Gereç: kesir takımı
• Kesir takımından 1/2 ’i gösteren parçanın altına 1/8 ’lik parçaları yandaki gibi yerleştirerek tamamlayınız. 1/8 ’lik parçalarla oluşan kesri yazınız.
• 1/8 ’lik parçaların yanına bir tane daha 1/8 ’lik parça yerleştiriniz.
• Son durumda parça sayısına karşılık gelen kesri yazınız.


1/2 ve 1/8 kesirleri ile hangi işlemi yaptınız? 


Cevap :

  • 1/2 için bir parça yarısını ifade etmektedir.
  • 1/8 için ise 4 tane 1/8 yarımı ifade etmektedir.

• Aynı işlemi 1 ile 1/5 kesir parçaları ile yapınız ve işleminizi yazınız.


Cevap :

  • 5 tane 1/5 ile işlem ifade edebiliriz.
  • 1 = 1/5 + 1/5 + 1/5 + 1/5  + 1/5

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


• Aynı işlemi 1 ile 1/4 kesir parçaları ile yapınız ve işleminizi yazınız.


Cevap :

  • 4 tane 1/4 ile işlem ifade edebiliriz.
  • 1 = 1/4 + 1/4 + 1/4 + 1/4

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Soru : İşlemde 1/2 kesri 1/3 olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap :

  • 1/3 x 2 = 2/6
  • 1/2 x 3 = 3/6

Soru : İşlemde 3/8 kesri 1/12 olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap :

  • 3/8 x 3 = 9/24
  • 1/12 x 2 = 2/24

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Avustralya kıtasının alanı Dünyadaki kıtaların alanının (yaklaşık) 1/20 ’idir. Siz de Avustralya ve Afrika kıtalarının alanlarının kesir karşılıklarını toplayınız.


Cevap :

  • 1/20 + 1/5(x4) = 1/20 + 4/20 = 5/20

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : İlk hafta 4 1/2 kutu kâğıdın geri dönüşümü sağlansaydı iki haftada geri dönüşümü yapılan kâğıt miktarı ne olurdu?


Cevap :

  • (45/10) + (44/10) = 99/10 iki haftada geri dönüşümü yapılan kağıt miktarı bulunmuş olur.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Soru : Dereceli kapların birinde 42/100 litre su olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap :

  • (42/100) + (35/100) = 77/100 litre su olurdu

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : İşlemde 2/3 kesri 9/18 olsaydı işlemin sonucu ne olurdu?


Cevap :

  • 2/3 x6 =12/18
  • 12/18 – 9/18 = 3/18

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : İşlemde 1 doğal sayısı yerine 3 olsaydı işlemin sonucu ne olurdu?


Cevap :

  • 3 x 1/6 = 18/6 olarak ifade edilirdi.
  • 18/6 – 1/6 = 17/6 olarak işlem olurdu.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : • Yolun tamamı 10 kilometre olsaydı Semih’in kaç kilometrelik yolu kalmış olurdu? 


Cevap :

  • 10 – (10x(7/10)) = 3 kilometrelik yolu kalmış olurdu.

Soru : • Semih maratonun 4/5 kilometrelik kısmını tamamlamış olsaydı kaç kilometre yolu kalmış olurdu?


Cevap :

  • 4- [4x(4/5)] = 4-(16/5) = 4/5 kilometre yolu kalmış olurdu.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Soru :  • Eğer Merve biletlerin 1/2 ’ini satmış olsaydı satışı yapılmayan biletler tüm biletlerin kaçta kaçı olurdu?


Cevap :

  • (1/2) + (3/14) = 10/14
  • (14/14) – (10/14) = 4/14 satış yapılmayan bilet.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru :  Piyano çalan öğrenciler sınıfın 3/10’ü olsaydı cevap ne olurdu?


Cevap :

  • (5/20) + (3/10) = 11/20
  • (20/20) – (11/20) =9/20 kişi piyano çalmayı bilmektedir.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Kartlar Hangi Kutuda? 


• Oyun kartlarını ve tabloyu daha büyük bir kâğıda çiziniz ve işaretli yerlerden kesiniz.
• Bir arkadaşınızla oyun tablosundan birer bölümü seçiniz.
• Oyun kartlarını ayrı ayrı masaya kapalı şekilde bırakınız.
• Seçtiğiniz bir kartı çeviriniz. Karttaki işlem sonucu kendi bölümünüze aitse kartı kendi bölümünüzdeki bir kutuya koyunuz, değilse ters çevirip tekrar masanın üstüne koyunuz. Sıra diğer oyuncuya geçer.
• Sekiz kartı kendi bölümüne ilk yerleştiren oyuncu oyunu kazanır.


Cevap :

Bu oyunu gruplar oluşturarak sınıf arkadaşlarınızla bir arada oynamanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


1) Aşağıda eş parçalara ayrılmış şekillerde modellenen işlemleri altlarına yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonuçlarını bulunuz ve tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.


Cevap :

a) 2/4 + 7/12 = 2/4 (3) + 7/12 = 6/12 + 7/12 = 13/12

b) 10/15 – 3/5 = 10/15 – 3/5 (3) = 10/15 – 9/15 = 1/15

c) 11/16 + 2/4 = 11/16 + 2/4 (4) = 11/16 + 8/16 = 19/16

ç) 3-10/33 + 1-4/11 = 4- 22/33 = 4 tam 22/33

d) 20/32 – 1/8 = 20/32 – 1/8 (4) = 20/32 – 4/32 = 16/32 = 1/2

e) 3 tam 25/50

f) 4 tam 4/8

g) 7 – 3/7 = 7/1 – 3/7 = 7/1 (7) – 3/7 = 49/7 – 3/7 = 46/7

h) 1/9 + 5 = 1/9 + 5/1 = 1/9 + 5/1 (9) = 1/9 + 45/9 = 46/9


3) Bir yolun ilk gün 2/10 ’sinde, ertesi gün 1/2 ’inde asfalt çalışması yapılmıştır. Asfalt çalışması yapılan yol, tüm yolun kaçta kaçıdır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.


Cevap :

  • (2/10) + (1/2) = 7/10
  • Tüm yolun 7/10  ‘sidir.

4) Bir bahçenin 2/6 ’sine domates, 6/12 ’sına salatalık ekilmiş, kalanına ekim yapılmamıştır. Bahçenin kaçta kaçına ekim yapılmamıştır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.


Cevap :

  • (2/6) + (6/12) = 10/12 => (12/12) – (6/12) = 6/12 ‘lık kısmına ekim yapılmamıştır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


5) Tablo: Ayşe ve Mehmet’in Yarışta Aldıkları Yol Miktarları 

Ayşe ve Mehmet bir parkur yolunu tamamlamak için üç gün sürecek bir yarışmaya katılmışlardır. İlk iki gün bisikletle gidecekler, üçüncü gün yürüyerek yarışı tamamlayacaklardır. Ayşe ve Mehmet’in günlere göre yolu bitirme miktarlarının bir kısmı tabloda verilmiştir. Buna göre


a) Ayşe’nin yürüdüğü yol parkurun kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • (1/5) + (4/10) = 6/10

b) Mehmet ve Ayşe’nin yürüdüğü yolların farkı parkurun kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • (4/10) – (1/3) = 2/30 ‘ dir.

c) Mehmet’in bisikletle gittiği yol parkurun kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • 4/30 + 16/30 = 20/30 ‘ dir.

6) Bir dikdörtgenin uzun kenarı 2 1/4 santimetre, kısa kenarı 1 5/16 santimetre ise dikdörtgenin çevresini tahmin ediniz. Gerçek sonuçla tahmininizi karşılaştırınız.


Cevap :

  • Çevre= 2×2(1/4) + 2×1(5/16) = 6(18/16)

7) Aşağıdaki verileri kullanarak kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri yapmayı gerektiren bir problem kurup çözünüz.


Cevap :

A) Hasan ders kitaplarının 2/5 Türkçe, 4/15 Matematik kitabıdır. Bun göre Sosyal Bilgiler kitabı tüm kitapların kaçta kaçıdır?

B) Veli 2 adet pizza almıştır. Pizaalarının 3/14’ünü arkadaşlarıyla paylaşmıştır. Geriye ne kadar pizza kalmış olur?


8) Yukarıdaki eşit aralıklara ayrılmış sayı doğrusunda harflere karşılık gelen kesirleri bulunuz. Bulduğunuz kesirlere göre aşağıdaki işlemleri yapınız.


Cevap :

A= 5/7  B=12/7   C=7/17 ise
A+B = 5/7 + 12/7 = 17/7

b. C-A=?
Cevap: C – A= 7/17 – 5/7 = 2/7


9) Üç arkadaşın sipariş ettikleri 5 pizzanın 2 5/6 ’ini Ali, 6/12 ’sını Mehmet yemiştir. Ali’nin yediği pizza miktarı Ayşe’nin yediği pizzadan 1 1/3 kadar fazla olduğuna göre


a) Ayşe’nin yediği pizza miktarı nedir?


b) Ayşe, Mehmet’ten ne kadar fazla pizza yemiştir?


c) Pizzanın ne kadarı yenilmemiştir?


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 Cevapları”


 

Our Score