5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21
Galaksimizde birçok gezegen vardır. Bu gezegenlerden bazılarının Güneş’e olan ortalama uzaklıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Soru : Siz bir astronot olsaydınız hangi gezegene yolculuk yapmak isterdiniz?
Cevap : Mars’a yolculuk yapmak isterdim.
Soru : Tablodaki sayıları okumaya çalışınız.
Cevap :
Merkür : 58 000 000 = Elli sekiz milyon
Dünya : 150 000 000 = Yüz elli milyon
Mars : 228 000 000 = İki yüz yirmi sekiz milyon
Soru : Milyon ve milyar sözcüklerini daha önce duydunuz mu? Örnekler veriniz.
Cevap : Evet duydum. Ailem haber dinlerken televizyondan milyon ve milyarlar sözcüklerini duydum.
1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap :
- a) 1984: Bin dokuz yüz seksen dört
- b) 593 201: Beş yüz doksan üç bin iki yüz bir
- c) 70 423: Yetmiş dört bin yirmi üç
- ç) 200 004: İki yüz bin dört
2 ) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.
Cevap :
- a) On altı bin yetmiş üç: 16.073
- b) İki bin yetmiş beş: 2075
- c) Altı yüz seksen üç bin on yedi: 683.017
3) Tablodaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
Cevap :
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Bunu Deneyelim Milyon Oluşturuyorum
Araç – Gereç: eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem
Birlikte Yapalım 1
• 1’den 9’a kadar olan rakamları birer kâğıda yazınız ve kâğıtları katlayarak karıştırınız.
• Sınıftan 6 arkadaşınızı belirleyerek rakamların yazılı olduğu birer kâğıt seçtiriniz ve seçtikleri kâğıtlardaki rakamlarla bir sayı oluşturmalarını isteyiniz. Oluşan 6 basamaklı sayıyı okuyunuz.
• Grubun dışından başka bir arkadaşınıza da yeni bir kâğıt seçtirerek grubun sol tarafına geçmesini isteyiniz.
Yeni oluşan sayı kaç basamaklıdır? Bu sayıyı okuyabiliyor musunuz?
Oluşan yeni sayıda farklı bölük veya basamaklar var mıdır?
Cevap :
Bu etkinliği sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
Soru : 1 000 001 sayısının okunuşunu yazınız.
Cevap :
- Bir milyon bir
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Okunuşu “seksen iki milyon yüz yirmi sekiz” olan sayıyı yazınız.
Cevap :
- Sayı : 82.000.128
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Soru : 9 basamaklı bir sayının değeri en yüksek basamağı hangisidir?
Cevap :
- En büyük basamağı yüz milyonlar basamağı olarak ifade edebiliriz.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Oyun Zamanı Şifreyi Buluyorum
Soru : • Aşağıda istenenleri basamak değerleri tablosunda bularak, karşılık gelen harfleri belirleyiniz.
• Bulduğunuz harfleri şifre bölümüne yerleştiriniz ve şifreyi bulunuz.
Cevap : ŞİFRE : MİLYON
1. 49 753 sayısının binler bölüğündeki en küçük rakamın basamak değeri = (40.000 – M)
2. 316 145 267 sayısındaki en büyük rakamın basamak değeri = (7 – İ)
3. 678 179 244 sayısındaki en küçük rakamın basamak değeri = (100.000 – R/L)
4. 96 451 867 sayısının milyonlar basamağındaki rakamın basamak değeri = (6.000.000 – Y)
5. 201 638 256 sayısının binler bölüğündeki en büyük rakamın basamak değeri = (8.000 – O)
6. 530 056 009 sayısının milyonlar bölüğündeki en büyük rakamın basamak değeri = (500.000.000 N)
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Soru : Siz de yukarıdaki sayıda verilen sıfır rakamlarının basamak değerlerini bulunuz.
Cevap :
- 1 = Yüz binler basamağı
- 0 = On binler basamağı
- 0 = Binler basamağı
- 0 = Yüzler basamağı
- 0 = Onlar basamağı
- 0 = Birler basamağı
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Verilen rakamlarla oluşturulabilecek 9 basamaklı en küçük sayının birler bölüğündeki sayıyı bulunuz.
Cevap :
- Birler basamağı 0’dır.
Soru : Atatürk Havalimanı’ndan yolculuk yapanların sayısı 4 534 064’ten fazla olsaydı * yerine hangi rakamlar yazılabilirdi?
Cevap :
- 5-6-7-8-9 rakamlarını yazabiliriz.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap :
a) 27 418 906: Yirmi yedi milyon dört yüz on sekiz bin dokuz yüz altı
b) 706 564 123: Yedi yüz altı milyon beş yüz altmış dört bin yüz yirmi üç
c) 6 493 509: Altı milyon dört yüz doksan üç bin beş yüz dokuz
ç) 19 008 473: On dokuz milyon sekiz bin dört yüz yetmiş üç
2) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.
Cevap :
a) Yirmi milyon yüz bir bin dokuz yüz seksen dört: 20 101 980
b) Yüz doksan sekiz milyon üç yüz yirmi iki bin otuz beş: 198 322 135
c) Elli sekiz milyon on altı bin elli altı: 58 0160 056
ç) Dört milyon dokuz yüz yetmiş üç bin yüz on: 4 473 110
3) Aşağıdaki tabloda verilen bilgileri kullanarak boşlukları doldurunuz.
Cevap :
4) Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun şekilde doldurunuz.
Cevap :
5) Ayşegül okunuşu “dört milyon seksen altı bin dokuz yüz üç’’ olan doğal sayıyı 4 860 903 olarak yazıyor. Sayının yazılışında hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap :
- 4.086.973
6) Aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
a) Verilen sayıları büyüklük, küçüklük ya da eşitlik durumlarına göre karşılaştırınız.
Cevap :
• 17 000 561 ile on yedi milyon beş yüz altmış bir : 17 000 561 > Yedi milyon beş yüz altmış bir
• 9 708 043 ile 90 708 043: 9 708 043 < 90 708 043
b) Konya’nın nüfusu 2 161 303, Bursa’nın nüfusu 2 901 396 kişi ise bu şehirlerden hangisinin nüfusu daha fazladır?
Cevap :
- Konya’nın Nüfusu: 2 161 303
- Bursa’nın Nüfusu: 2 901 396
- 2 901 396 > 2 161 303
- Bursa şehrinin nüfusu daha fazladır.
c) Türkiye’nin nüfusu 79 814 871, İngiltere’nin nüfusu 66 030 000 kişi ise bu ülkelerden hangisinin nüfusu daha azdır?
Cevap :
- Türkiye’nin Nüfusu : 79 814 871
- İngiltere’nin Nüfusu : 66 030 000
- 79 814 871 > 66 030 000
- Türkiye’nin nüfusu daha fazladır.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
7) 87 000 005 > 8 973 009 ifadesinin doğru olabilmesi için yerine yazılabilecek rakamları bulunuz.
Cevap :
- 0-1-2-3-4-5-6 rakamları yazılabilir.
8) Şükran Öğretmen, Murat’tan tahtaya “yedi yüz bir milyon dört yüz üç bin dört yüz altmış dokuz” sayısını yazmasını istiyor. Murat bu sayıyı 71 403 469 olarak yazıyor.
Buna göre aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına ‘‘D’’, yanlış olanların başına ‘‘Y’’ yazınız.
Cevap :
- (Doğru) Murat istenen sayıyı doğru yazmıştır.
- (Doğru) Murat’ın yazdığı sayının sayı değerleri toplamı 34’tür.
- (Doğru) Murat’ın yazdığı sayıdaki en küçük basamak değerine sahip rakam 9’dur.
- (Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayı dokuz basamaklıdır.
- (Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayının on milyonlar basamağında 1 vardır.
9) Aşağıda verilen sayıları okunuşları ile eşleştiriniz.
Cevap :
a) 15 318 952 -> III
b) 903 140 009 -> VI
c) 7 684 050 -> I
ç) 21 022 017 -> II
10)Okunuşu “dört yüz yetmiş beş milyon seksen altı bin doksan üç” olan sayıyı abaküste gösteriniz. Abaküsteki basamak ve bölük adlarını yazınız.
Cevap :