5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39


Kan Bağışı Hayat Kurtarır

1868’den bugüne birçok savaş ve afette binlerce insana yardım eli uzatan Türk Kızılayı, gönüllü bağışçılardan alınan kanları ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaktadır. Bağışlanan bir ünite kan, 3 kişinin hayatını kurtarmaktadır. 17 bölgede kan bağışı merkezi bulunan Kızılay’a, 2016 yılında Orta Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923, Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180, Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874 ünite kan bağışı yapılmıştır.

Soru : Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap : “Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kan bağışı, gerek ihtiyaç sahibi olanlar için, gerekse kan bağışçısı açısından çok önemli ve hayati bir öneme sahip olan örnek bir davranış olarak kabul edebiliriz.

Kan bağışı yapan kişi vücut içerisinde kan hücrelerinin yenilenmesi sayesinde sağlık bir vücut yapısına sahip olacaktır. Elde edilen kan ise kazalarda, ameliyatlarda ve ihtiyacı olan tüm insanların hayatlarını kurtardığından dolayı kan bağısı biz insanlar için çok önemli bir davranış olarak ifade edebiliriz.


Soru : Her bölgeden az miktarda da olsa kan bağışı yapıldığında bu bağışlar nasıl bir fark oluşturur?


Cevap :

Kan bağışlarının önemli bir seviyeye gelerek ihtiyacı olan insanların iyileşmesine katkı sağlamıştır.


Soru : Bu üç bölgeden 2016 yılında tahmini kaç ünite bağış yapılmış olabilir?


Cevap : Toplam : 223.977

Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923,

Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180,

Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874


1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.


Cevap :

  • 1984 + 9637 = 11.621
  • 5167 + 2203 + 196 = 7.566
  • 7082 – 1453 = 5.629

2) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelecek rakamları bulunuz. 


Cevap :

  • a)   4833 +  9615 = 14448
  • b)  9503 – 4271 = 5232

3) Çıkanı 438, farkı 5098 olan çıkarma işleminin eksileni kaçtır? 


Cevap :

  • 5536 dır.

4) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin tahmini sonuçlarını bulunuz. 


Cevap :

  • a) 3458 + 218 = 3676
  • b) 5210 + 4089 = 9299
  • c) 2704 – 362 = 2342
  • ç) 8646 – 1435 = 7211

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Bunu Deneyelim? Eksik mi? Fazla mı? 


Araç – Gereç: kutu, eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem, hesap makinesi
• Kâğıtlara 1’den 9’a kadar olan rakamları yazınız ve kâğıtları kutuya atınız.
• İki kez, rastgele 4 kâğıt çekerek 4 basamaklı iki sayı oluşturunuz. Sayıların toplamını 10 saniye içinde tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların toplamını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız. Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı? Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.
• Kullandığınız kâğıtları tekrar kutuya atıp önce 5 tanesini seçerek 5 basamaklı bir sayı oluşturunuz sonra kullandıklarınızı kutuya geri atarak 4 tanesini seçiniz ve 4 basamaklı bir sayı oluşturunuz.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


• Oluşturduğunuz sayıların farkını tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların farkını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
• Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız.


Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı?


Cevap : 1 sayı eksik çıktı.


Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : İlk olarak binler yüzler sonra onlar ve birler basamağını topladım.


Hangi sayılarla tahmin yapmak daha kolaydı?


Cevap : Eldesiz olan işlemler daha kolaydı.


Toplama ve çıkarma işlemlerini yaparken hangi yöntemlerden faydalandınız?


Cevap : Eldeli ve eldesiz yöntemini kullandık.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : İlk maça gelen seyirci sayısını 17 200 kişi, ikinci maça gelen seyirci sayısını 31 200 kişi olarak düşünseydik tahmini sonucumuz ile gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişirdi?


Cevap :

  • Toplam seyirci sayısı 17 200 + 31 200 = 48 400 kişi civarındadır.
  • 48 400- 48 397= 3 kişidir.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Yıl sonunda toplam ziyaretçi sayısının 100 000 olması için yaklaşık kaç kişinin daha müzeyi ziyaret etmesi gerekirdi?


Cevap :

  • Tahmini sonuç gerçek sonuçtan 14000 daha azdır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Soru : Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir? 


Kısa Cevap : “Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kan bağışının yaygınlaşması için insanlara kan bağışının ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu hakkında bilgilerin verilmesi gerekmektedir. Çünkü kan bağışı insanların hayatta kalabilmesi için acil durumlarda hayati bir önem taşımaktadır.

İşte bu nedenle Kan bağışının yaygınlaşması için şunların yapılması gerekmektedir ;

  • İnsanlara eğitim verilmesi,
  • Televizyon, radyo gibi iletişim araçlarında kamu spotları
  • Kan bağışı hakkında konferanslar,
  • Eğitimci reklamların yapılması,
  • Okullar da çocukların eğitilmesi
  • İnsanların teşvik edilmesi

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebilmek için nasıl bir yol izlenebilir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a) 43.781 + 51.217 = 94.998
  • b) 50.796 + 28.151 = 78.947
  • c) 85.147 – 63.121 = 22.026
    d) 37.400 – 18.643 = 18.757

2) Bir tarladan iki yılda toplam 43 215 kilogram ürün alınmıştır. Birinci yıl 25 763 kilogram ürün alındığına göre ikinci yıl kaç kilogram ürün alınmıştır?


Cevap :

  • 43.215 – 25.763 = 17.452

3) Tablolardaki toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4) Erdem 76 805 ile 15 349 sayılarını topladığında sonucu 91 144 bulmuştur. Erdem’in yaptığı toplama işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • Evet vardır.
  • 76.805 + 15.349 = 92.154

5) Hesap makinesi ile 67 348 sayısından 36 593 sayısını çıkaran Muhsin eksilen sayının binler basamağını yanlışlıkla 3 olarak yazdığını fark ediyor. Muhsin’in bulduğu sonuçla gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?


Cevap :

  • Basamak yazdığı rakam ile çıkan sonuç 33755 tir.
  • Gerçek sonuç : 30755 tir.
  • Aralarındaki fark 3000

6) Yanda verilen işlemin sonucunu Tuna toplananları en yakın onluğa, Ada en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İki arkadaşın tahminlerini bularak karşılaştırınız. Hangisinin sonucu gerçek sonuca daha yakın çıkmıştır?


Cevap :

  • Yanda verilen işlemin sonucuna Tuna daha çok yaklaşmıştır.

7) Kutular arasındaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını uygun olan boşluklara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

8) Karpuz yüklü bir kamyonun kütlesi 44 658 kilogramdır. Kamyondaki karpuzların kütlesi 32 439 kilogram olduğuna göre kamyonun karpuz yüklenmeden önceki kütlesi kaç kilogramdır?


Cevap :

  • Kamyonun karpuz yüklemeden önceki kilosu 12219 kilodur.

9) Hayriye, Fatma ve Ayşe’nin yaşları toplamı 78’dir. Hayriye grubun en büyüğüdür. Fatma 30 yaşındaki en büyük grup üyesinden 7 yaş küçüktür. Her birinin yaşlarını bulunuz.


Cevap :

  • Grubun en büyüğü olan Hayriye’nin yaşı 30 dur. Fatma’ nın yaşı 23 Ayşe’nin ki ise 25′ tir.

10) “Annem 34, ben 10 yaşındayım. Babam, annemden 8 yaş büyük olduğuna göre babam kaç yaşındadır?” problemini çözünüz. Problemin çözümünde kullanmadığınız veri oldu mu?


Cevap :

  • Çocuğun yaşı kullanılmadan babanın yaşı 42 dir.

11)7814 + 5278 işleminin sonucunu Kübra toplananları en yakın binliğe, Ersin en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İkisinin bulduğu sonuçları gerçek sonuçla karşılaştırınız. Kimin tahmini gerçek sonuca daha yakındır? Neden?


Cevap :

  • Toplananları en yakın binliğe yuvarlayan Kübranın işleminin sonucu 13000 dir.
  • En yakın yüzlüğe yuvarlayan Ersin in işleminin sonucu 13100 dür.
  • Gerçek sonuç 13092 olduğuna göre sonuca en çok yaklaşan Ersin dir

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


12)Mangala, bir Türk zeka ve strateji oyunudur. İki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı altışar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine kuyusu bulunmaktadır.

Bir ortaokulda 64 öğrencinin katıldığı mangala turnuvası düzenlenecektir. Turnuva eleme usulüne göre yapılacaktır. Yani bir oyun kaybeden oyuncu turnuvadan elenecektir. Buna göre şampiyonu belirlemek için kaç müsabaka yapılmalıdır?


Cevap :

  • 32+16+8+4+2+1= 63

13)Çocuk odası için dolap, yatak ve masa almak isteyen Şahin ailesi, bu iş için 4000 TL bütçe ayırmıştır. Almak istedikleri ürünlerin fiyatları yandaki tabloda verilmiştir


a)Yanda verilen ürünlerin toplam fiyatının yaklaşık kaç TL olduğunu tahmin ediniz. 


Cevap :

  • Yanda verilen ürünlerin yaklaşık toplam fiyatı 4780.
  • 4800 TL (2350+1800+650)

b)Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli midir?


Cevap :

  • Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli değildir.

14)Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarla karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

15)Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı yanda verilen tabloda gösterilmiştir.

Buna göre Marmaray istasyonlarını kullanan toplam ortalama yolcu sayısını tahmin ediniz.


Cevap :

  • Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı 181000.
  • 47 + 35 + 24 + 54 + 21 = 181.000


 

Our Score