5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78


Satranç Tahtası ve Buğday Taneleri

Bugün satranç diye bildiğimiz oyunu kurgulayan bilge, oyunu Pers kralına sunduğunda bu duruma çok memnun olan kral, “Dile benden ne dilersen.” demiş. Bilge, kraldan satranç tahtasının sol alt köşesindeki kareye bir buğday tanesi koymasını ve sonra her kareye bir önceki karedeki buğday tanesinin iki katı kadar buğday tanesi koymasını ve bu şekilde 64. kareye kadar gitmesini istemiş. “Bana bu kadar buğday verseniz yeter.” demiş. Zenginliğinden gurur duyan kral, tebessümle, bilgenin alçak gönüllülüğünü övüp vezirine “Dileği yerine getirin.” diye emir vermiş.

Ancak ambardaki buğdayların bilgenin istediği miktarı karşılamadığı anlaşılmış. Sadece ambardaki değil, o yıl yetişecek buğdayların bile o miktarı karşılamaya yetmeyeceği ortaya çıkınca kral bunun nasıl mümkün olabileceğini merak etmiş.

Soru : Sizce satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı nasıl ifade edilir?


Cevap : Bence satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı olarak ifade edilir


Soru : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı nasıl hesaplanabilir?


Cevap : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı 2⁶⁴ olarak hesaplanabilir.


Bunu Deneyelim Çarpımları Buluyorum 


Araç – Gereç: farklı renkli kalemler
• Aşağıda kareli kâğıtta verilen adımları ve her adımdaki toplam boyalı bölgeleri inceleyiniz.
• Örneklere göre 4 ve 5. adımı boyayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


• Oluşturduğunuz karesel bölgelerden yararlanarak tabloda boş olan yerleri doldurunuz.

Soru : Boyalı bölgenin satır ve sütunundaki birimlerin çarpımı farklı şekilde nasıl gösterilebilir?


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Birim karelerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

Üslü ifadenin sayısı ne kadar ise sayının değeri kadar kutu ilişkisi vardır.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Oyun Zamanı Karesini Bulalım


• Yanda verilen sayı çarkını bir kâğıda çizip kesiniz. Çarkı yandaki gibi ortasından bir kalemin ucuna takınız.
• Çarkın etrafında sabit bir nokta belirleyiniz ve sırayla çarkı çeviriniz.
• Belirlediğiniz noktaya gelen sayının karesini alınız. Oyun kâğıdı üzerinde doğru cevabın yazılı olduğu kutulardan istediğinizi seçerek kendi belirlediğiniz bir renk ile boyayınız.
• Her oyuncu çarkı yalnızca bir kere çevirir ve gelen sayının karesini alır. Sayının karesini alamadığınızda sıra diğer oyuncuya geçer.
• Yatay, dikey ya da çapraz olarak, birbirine bitişik 3 kutuyu boyamayı başaran ilk oyuncu oyunu kazanır.


Cevap :

Bu oyunu sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Birimküplerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

Bir sayısının üstüne yazan üs, o sayıdan o kadar tanenin çarpılacağı anlamına gelir. Yani 43 sayısı, 3 tane 4 ün çarpılacağı anlamına gelir.


Soru : 15’in karesi satırındaki boşlukları da siz doldurunuz.


Cevap :

15’in karesi  : 15 x 15 – 15²- 225


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1) Aşağıda verilen tablodaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”

2) Üç katlı bir apartmanın her katında 3 daire, her dairede 3 oda vardır. Toplam oda sayısını gösteren üslü ifadeyi yazarak değerini bulunuz. 


Cevap :

  • = 3 x 3 x 3 = 27

3) “9’un küpünün değerini bulunuz.” ifadesini yanda verilen tablodaki gibi çözen Hatice’nin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 2. adım yanlışlık yapılmıştır. Doğru cevap: 9 x 9 x 9 = 729

4) Bir at çiftliğinde 13 tane ahır ve her ahırda 13 tane at olduğuna göre bu çiftlikteki toplam at sayısını üslü ifade olarak göstererek çiftlikte kaç at olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 13² = 13 x 13 =  169 tane at vardır.

5) 4² ile 4 x 2 işlemlerini modelleyerek sonuçlarını karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”


 

Our Score