5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106


5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106


2002 yılında Güney Kore ve Japonya’nın ev sahipliğinde düzenlenen Dünya Kupası’nda A Milli Futbol Takımımız dünya üçüncüsü olarak bronz madalya kazanmıştır. Yandaki tabloda takımımızın Dünya Kupası’nda oynadığı maçlar ve maç sonuçları verilmiştir.

Soru : A Milli Takımımızın oynadığı tüm maçlara göre aldığı galibiyet, beraberlik ve mağlubiyet sayılarını kesirlerle ifade etmek gerekirse bu sayıları nasıl ifade edebilirsiniz? Bu kesirleri karşılaştırmak için nasıl bir yol izlersiniz?


Cevap :

A Milli Takımımızın oynadığı tüm maçlara göre aldığı galibiyet, beraberlik ve mağlubiyet sayılarını kesirlerle ifadesi aşağıda yer almaktadır ;

  • Galibiyet : 4/7
  • Beraberlik: 1/7
  • MaÄŸlubiyet: 2/7

Soru : Takımımız bir maç daha yapıp berabere kalmış olsaydı galibiyet sayısını hangi kesirle ifade ederdiniz? Bu kesrin anlamını açıklayınız.


Cevap :

  • Galibiyet : 4/8
  • Beraberlik: 2/8
  • MaÄŸlubiyet: 2/8

Hazır Mıyız?


1) Aşağıda eş parçalara ayrılmış şekillerdeki boyalı kısımları ifade eden kesirleri yazınız ve sıralayınız.


Cevap :

  • 7/8 – 3/8 – 4/8

2) 11/ 8 , 3/8 , 7/ 8 kesirlerini sayı doğrusunda gösteriniz. Bütüne ve yarıma en yakın olan kesirleri belirleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Bunu Deneyelim Kesirleri Farklı Yazalım


Araç – Gereç: dikdörtgen biçiminde kâğıt, kırmızı renkli kalem
• Kâğıdınızı 12 eş parçaya ayırınız ve yarısını kırmızı renkli kaleminizle boyayınız. Kırmızı renkli kâğıtları ifade eden kesri yazınız.
• Kâğıtlarınızı aynı renkli olanlar yan yana olacak şekilde ikili gruplara ayırınız. Oluşan 6 grubun içinde kırmızı renkli olanlardan oluşan grupların ifade ettiği kesri yazınız.
• Kâğıtlarınızı aynı şekilde üçerli ve altışarlı gruplara ayırarak kırmızı renkli grupların ifade ettiği kesirleri yazınız.


Soru : Yazdığınız kesirlerin pay ve paydaları arasında nasıl bir ilişki vardır? Bu ilişkiye sahip başka kesirler yazabilir misiniz?


Cevap :

  • Hepsinin deÄŸeri aynıdır. Hepsi yarımı ifade eder.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Siz de 8/12 kesrini modelleyerek yukarıdaki kesirlerle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 8/12 ile sadeleÅŸtirme yapıldığında deÄŸerin yukarıda yer alan kesirlere eÅŸit olduÄŸu görülmektedir.
  • 8/12 = 4/6 = 2/3

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Siz de 2/5 kesrine denk olan başka bir kesir yazınız.


Cevap :

  • 2/5 = 4/10 = 6/15 olarak örnekler verebiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Siz de 9/12 kesrine denk olan başka bir kesir yazınız.


Cevap :

  • 9/12 = 3/4
  • 9/12 = 18/24

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki karelerden oluşan kâğıtta 1/2 ve 1/3 kesirlerine denk olan kesirlerin bulunduğu kareleri boyayınız.

• Bulduğunuz şekli arkadaşlarınızla karşılaştırınız


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Sıralamaya 5/7 kesri dâhil olsaydı yeni sıralama nasıl olurdu?


Cevap :

  • 5/7 > 4/7 > 2/7 > 1/7

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Sıralamaya 7/15 kesri dâhil olsaydı yeni sıralama nasıl olurdu?


Cevap :

  • 1/15 < 4/15 < 7/15 < 8/15  < 11/15 < 19/15

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Sıralamaya 7/7 kesri dâhil olsaydı yeni sıralama nasıl olurdu?


Cevap :

  • 7/15< 7/9 < 1 < 7/6 <7/2

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


1) Aşağıdaki kesirlere denk olan ikişer kesir yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105-106 Cevapları”

2) Aşağıda verilen kesirleri en sade hâliyle eşleştiriniz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


3) Aşağıdaki eşitliklerin sağlanabilmesi için yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 Cevapları”

4) Aşağıda verilen eş parçalara ayrılmış şekilleri denk kesirler belirtecek şekilde boyayınız.


Cevap :

  • 1/6 = 2/12
  • 2/6 = 4/12
  • 3/6 = 6/12
  • 4/6 = 8/12
  • 5/6 = 10/12
  • 6/6 = 12/12

5) Eşit büyüklükteki pastalardan muzlu olan 8 eş dilime, çikolatalı olan 6 eş dilime, çilekli olan 12 eş dilime ayrılmıştır. Defne muzlu pastadan 2 dilim, Can çikolatalı pastadan 2 dilim, Ece de çilekli pastadan 2 dilim yediğine göre en fazla pastayı kim yemiştir?


Cevap :

  • En fazla pastayı yiyen kiÅŸi Ece’dir.

6) Aşağıdaki kesirleri küçükten büyüğe doğru sıralayınız. 


a) 5/18, 29/18, 13/18, 1/18

Cevap :  1/18 < 5/18 < 13/18 < 29/18

b) 17/2, 17/19, 17/5, 17/3

Cevap : 17/19 < 17/5 < 17/3 < 17/2

c) 2 tam 1/7, 3 tam 1/7, 2 tam 5/7,1 tam 6/7

Cevap :  1 tam 6/7 < 2 tam 1/7 < 2 tam 5/7 < 3 tam 1/7

ç) 7/9, 13/12, 4/3, 5/36, 15/18 // 36’da payda eşitleyelim

Cevap : 28/36, 39/36, 48/36, 5/36, 30/36
5/36 < 28/36 < 30/36 < 39/36 < 48/36


7) Aşağıdaki sıralamaları inceleyiniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


a) 3/8 < 1 tam 1/8 < 7/8 < 15/8

Cevap : 3/8 < 7/8 < 1 tam 1/8 < 15/8

b) 16/3 < 16/7 < 16/15 < 16/21

Cevap :  Tam tersi olacak

c) 1 tam 3/4 < 5/8 < 3/2 < 7/16 payda eÅŸitleyelim

Cevap :

7/4, 5/8, 3/2, 7/16

28/16, 10/16, 24/16, 7/16

7/16 < 10/16 < 24/16 < 28/16



 

Our Score