5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 101-102-103

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Bilim İnsanları ve Ortak Özellikleri Cevapları Sayfa 101, 102, 103


Bilim İnsanları ve Ortak Özellikleri Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevabı

Soru : Bir bilim insanı olsanız hangi alanda çalışmak isterdiniz? Neden?


Cevap :
Bir bilim insanı olsam özellikle teknolojik alanda çalışmak isterdim.
Çünkü yaşadığımız dönem özellikleri ele aldığımız zaman teknolojik bir çağı daha yaşamaktayız. Ben de elimden geldiği kadarıyla bu çağa ayak uydurmak ve çağın gereksinimlerini karşılayabilecek bir icat yapmak isterdim.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinle ilgili aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


Prof. Dr. Aziz Sancar (Görsel 4.8). Nobel ödülünü alması ile ilgili yaptığı bir konuşmasında; Yıllar önce benim bölümümde çalışan bir meslektaşım, “Çok çalışacağım, Nobel’i alacağım.” dedi. Ona dedim ki “Biz araştırmalarımızı Nobel’i kazanmak için yapmıyoruz. Ben sadece meraklıyım ve bir şeyleri keşfetmek istiyorum. Ben ülkemi çok seviyorum ve ülkem için bir şeyler yapmak istiyorum. Nobel almak için araştırma yapacağım, demeyin; insanlık için, toplum için bir şeyler yapacağım deyin.”
Prof. Dr. Orhan Bursalı, Bilim Teknoloji ve Toplum sayı 73 s.27. (Düzenlenmiştir.)


Soru : Prof. Dr. Aziz Sancar’ın bu anlatımına göre, bilim insanlarını çalışmaya yönelten unsurlar nelerdir? Yazınız.


Cevap :
Profesör Doktor Aziz Sancar çok çalışmak meraklı olmak çalışmayı sevmek herhangi bir ödül almak için değil insanlığa faydalı olmak için çalışmak gerektiğini söylemektedir. Aynı zamanda ülkesini seven vatanperver milletine bağlı gibi unsurların da olması gerektiğini söylemektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Okuduğunuz bilgilerden hareketle, buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini tespit ederek “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 101-102-103”


 

Our Score