5. Sınıf Türkçe Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 100-101-102

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık 3. Tema: Doğa ve Evren Tema Değerlendirme Soruları ve Cevapları Sayfa 100, 101, 102


5. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema: Doğa ve Evren Tema Değerlendirme Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102


ÇAY HASADI


“Havada Çay Kokusu Var” temalı çay hasadı turunda katılımcılar çayın en taze yapraklarını topluyor ve hasat heyecanını birlikte yaşıyor. Katılımcılar Rize’deki tesislerde çay üretimine tanık oluyor, uzmanlar eşliğinde taze çayların tadımını yapıyor. Rize’nin muhteşem manzarası eşliğindeki yemekten sonra sıra Ayder Yaylası’na geliyor. Yaylanın serin havasında ateş başında toplanılıyor, geceyi horonlar ısıtıyor. Tur katılımcıları sabah Uçurtma Deresi’ne akan çağlayanların arasında kahvaltı ettikten sonra ise Ayder Yaylası’nın güzelliklerine şahit oluyor.

Atlas Dergisi Temmuz 2011


A. 1,2, 3, 4, 5 ve 6. soruları yukarıdaki paragrafa göre cevaplayınız.


1. Paragrafın konusu nedir?


Cevap :
Paragrafın konusu : Paragrafın konusu turdaki katılımcıların yaşadıklarıdır.


2. Katılımcılar bu turda neler yapıyor?


Cevap : Katılımcılar bu turda Rize‘de çay hasadına eşlik ederek, ilk toplanan sadece çayların tatlarını bakıyor, yemekten sonra yaylaya çıkıyor, ateşler ve horonlar eşliğinde eğleniyor,  sabahları ise çağlayanların arasında kahvaltı yaparak manzaranın güzelliğine şahit oluyorlar.


3. Katılımcılar geceleri nasıl vakit geçiriyorlar?


Cevap :
Katılımcılar geceleri, ateş başında horonlar eşliğinde eğlenceli vakit geçiriyorlar.


4. “Geceyi horonlar ısıtıyor.” sözüyle anlatılmak istenen nedir?


Cevap :
“Geceyi horonlar ısıtıyor.” sözüyle anlatılmak istenen ; horonların geceye renk ve heyecan kattığı, insanları çok eğlendirdiğidir.


5. Paragraftaki altı çizili söz öbeğinin cümleye kattığı anlamı yazınız.


Cevap :
Paragraftaki altı çizili söz öbeğinin cümleye kattığı anlam; bir olayı görmek ve duymaktır.


6. Paragrafta koyu renkle verilen kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :
       Kelime        Zıt Anlamlıları

  • var                yok
  • taze               bayat
  • sonra            önce
  • serin             ılık

B. Aşağıdaki cümlelerde verilen bilgilerden doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


  • ( Doğru ) Tamamlanmamış cümlelerin sonuna üç nokta konur.
  • ( Doğru ) Ünlem işareti yay ayraç içinde verilirse cümleye küçümseme, alay anlamı katar.
  • ( Doğru )”İstanbul, dünyanın en güzel şehridir.” cümlesine kişisel görüş anlamı katan sözcük öbeği “en güzel” dir.
  • ( Yanlış ) Kişisel görüş içeren cümleler nesneldir.
  • ( Doğru )  ”Sivas, en çok yağış alan şehrimizdir.” cümlesi kanıtlanabilir niteliktedir.

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları


C. Aşağıda verilen cümleleri neden–sonuç ilişkisine göre eşleştiriniz.


1. Bu soğuk havada kalın giyinmediği için
Cevap : ç. Fena hastalandı.

2. Plüton artık gezegen olarak kabul edilmiyor.
Cevap : d. Gezegen sayısı artık dokuz değil, sekizdir.

3. Doğayı kendimiz için yeniden düzenlemeye kalktık.
Cevap : a. Bütün denge alt üst oldu.

4. Fethiye’de yıldızlar öylesine yakın ki!

Cevap : c. Gökyüzüne elimi uzatsam sanki yıldızlara dokunacak gibiyim.
5. Tatlı su kaynakları giderek azalıyor.
Cevap : b. Artık su üzerine kurulu kavgalar başlıyor devletler arasında.


Ç. 1 ve 2. soruyu aşağıda verilen paragrafa göre cevaplayınız.


Türkiye’nin ilk su enstitüsü geçtiğimiz haftalarda Süleyman Demirel Üniversitesinde kuruldu. Enstitü ile ilgili çalışmalar 2006’da üniversitenin Rektörü Prof. Dr. Semiha Bahçeli tarafından başlatılmıştı. Enstitünün kurulma önerisini içeren dilekçe ise Süleyman Demirel Üniversitesi Eğirdir Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Erol Kesici tarafından 2007’de verilmişti. Su enstitüsü, su kaynaklarının korunması ve yönetimi, üretim, yetiştiricilik, su ürünleri sağlığı, üretim kalitesi, araştırma- geliştirme, uluslararası ilişkiler gibi başlıklarda faaliyet gösterecek ve eğitimler verecek. İlgili bilim dallarıyla ve TÜBİTAK, TSE, DPT gibi kuruluşlarla iş birliği yapacak.
Atlas Dergisi, Mayıs 2011.


1. Paragrafın konusu aşağıdakilerden hangisidir?


A) Su enstitüsü ve yapacağı çalışmalar
B) Su enstitüsünün ne zorluklarla kurulduğu
C) Su enstitüsünü kuran kişiler
D) Dünyadaki su enstitüleri


2.I. Olay yazısından alınmıştır.
II. Bilgilendirici bir yazıdan alınmıştır.
III. Cümleler nesneldir.
IV. Kişisel görüş bildiren cümleler çoğunluktadır.

Bu paragraf için yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri söylenemez?


A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I ve IV


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Soruları ve Cevapları


3. Aşağıdaki cümlelerden hangisi neden–sonuç bildirir?


A) Televizyon seyretmek çocuklarda pek çok olumsuz davranışa sebep oluyor.
B) Güneş, dağdan dağa koşan kızıl bir attır.
C) Ege insanının kültürünü incelemek için köyleri dolaşıyor.
D) Komşuları aylar sonra Almanya’dan dönmüştü.


4. Aşağıdaki cümlelerden hangisi amaç–sonuç bildirir?


A) Kendi başının çaresine bakmalıydı.
B) Hasta olduğundan sürekli uyuyordu.
C) Terlemek için üstüme kalın yorganlar örttüm.
D) Kar çok yağınca yollar kapandı.


5. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna üç nokta getirilemez?


A) O ıssız sokaklarda
B) Bu coğrafyada güneş daha erken
C) Ne kadar şendik çocukken
D) Şiddetini artıran rüzgâr her yeri


6. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde ünlem işareti diğerlerinden farklı amaçla kullanılmıştır?


A) Beyefendi yine hepimizi güldürdü (!)
B) Eyvah, evrakları arabada unuttuk!
C) Ah, canım çok acıyor!
D) Tüh! Onun bu şekilde davranacağını bilemedik.


7. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktalama yanlışı vardır?


A) Buralar ilkbaharda yemyeşil olur.
B) Sen de dağdaki çiğdemlerden topladın mı.
C) Vah, kadın yapayalnız kaldı!
D) Sonra bu ev, erik ağacı…



 

Our Score