5. Sınıf Türkçe Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 143-144-145-146-147-148

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Bilinçli Tüketici Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146, 147, 148


5. Sınıf Türkçe Kitabı Bilinçli Tüketici Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 143-144-145-146-147-148


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Ailenizle alışveriş yaparken aldığınız ürünün fiş veya faturasını almaya özen gösteriyor musunuz? Neden?


Cevap :
Ailemle alışveriş yaparken almış olduğum ürünün fiş veya faturasını almaya çok özen gösteririm.
Almış olduğum ürünün değişmesi gerekirse veya üründe herhangi bir hata olduğunda eğer fiş ve faturasını almazsak değişimi veya iadei yapmazlar.
Bu yüzden ürünü aldıktan sonra mutlaka fiş ve faturayı alır belli bir süre saklar ve eğer üründe bir sıkıntı çıkmazsa değişim süresi dolduktan sonra veya ürünü inceledikten sonra fişi faturayı atarım.


2. Aldığınız ürünün hatalı çıkması durumunda neler yaparsınız?


Cevap :
Almış olduğum ürünün hatalı çıkması durumunda Ayrı büyüklerime ne yapacağım konusunda fikir danışır ve ya ben ya da büyüklerinden biri ile beraber ürünü ve faturayı alarak almış olduğum yere gider ürünü değiştiririm.
Ürünü kargo ile aldıysam aile büyüklerimden birinden rica ederek şirketi arar ve hatayı bildirerek düzeltilmesini isterim.


3. Kantinden yiyecek ve içecek alırken ürünün son kullanma tarihine bakar mısınız? Neden?


Cevap :
Kantinden yiyecek ve içecek alırken her zaman ürünün son kullanma tarihine bakarım. Ailem almış olduğumuz yiyeceklerin kalitesine ve son kullanma tarihlerine dikkat eder, beni de bu konuda uyarırler. Tarihi geçmiş yiyecekler ve içecekler sağlık bakımından son derece zararlı olduğu için tarihlerine bakar ve yiyecekleri ondan sonra tüketirim. Tarihi geçmiş ürünleri yiyen kişilerin rahatsızlanacağını ve vücuduna zarar vereceğini bilirim. Bu yüzden buna çok dikkat ederim.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 144 Soruları ve Cevapları 


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri örnekteki gibi işaretleyiniz.


  1. Eksikliği duyulan şey. İHTİYAÇ
  2. İnsanın kendisini ve çevresini tanıma yeteneği, şuur. BİLİNÇ
  3. Yasanın, dinin ve kamu vicdanının doğru bulduğu, yasalara uygun. YASAL
  4. Mal ve hizmetlerden yararlanan, satın alıp kullanan, tüketen kimse. TÜKETİCİ
  5. Yenilebilir, beslenmeye elverişli her tür madde, besin. GIDA
  6. Aşırı harcamalardan kaçınan, idareli. TUTUMLU
  7.  Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü. EMEK

b) Anlamını belirlediğiniz bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


  1. İhtiyaç : İhtiyaç duyduğumuz ürünleri alırken fiyat karşılaştırması yapmalıyız.
  2. Bilinç : Bilinçli davranışlara sahip olan insan saygılıdır.
  3. Yasal : Yasal süreç işlemektedir.
  4. Tüketici : Tüketiciler bilinçli hareket etmelidirler.
  5. Gıda : Gıdalara yapılan zamlar kontrol altına alınmalıdır.
  6. Tutumlu : Tutumlu insan cimri olmayan ama savurgan olmayan insandır.
  7. Emek : Emeklerimizin boşa gitmemesi için dikkatli olmalıyız.

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Metinde geçen kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştiriniz. 


  • İhtiyaç = Gereksinim
  • Sonsuz = Ebedi
  • Bilinçli = Şuurlu
  • Savurgan = Tutumsuz

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 145 Soruları ve Cevapları 


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız. 


1) Şair kendimize hangi soruları sormamızı istiyor?


Cevap :
Şair kendimize insanların ihtiyaçlarının neler olduğunu ve Dünya’ da var olan kaynaklar gibi soruları sormamızı istemektedir.


2) Şaire göre sınırsız sanmamamız gereken nedir? Açıklayınız.


Cevap :
Şaire göre sınırsız sanmamamız gereken tatlı su kaynaklarıdır. Dünyamızda tatlı su kaynakları sınırlıdır ve bunun için israf edilmeden dikkatli kullanılması lazımdır.


3) Şair bizden neler yapmamızı istiyor?


Cevap :
Şair bizlerden bilinçli bir tüketici olmamızı, yasal haklarımızın neler olduğunu bilmemiz, sağlıklı bir şekilde beslenmemizi, tutumlu olmamızı, hesabımızı bilmemiz gibi her insanda bulunması gereken özelliklerin olmasını istiyor.


4) Şiirde geçen “savurgan olmamalı” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap :
Şiirde geçen “savurgan olmamalı” sözünden; kaynakları bilinçli kullanmak, sadece ihtiyacımız kadar kullanmak, tasarruflu olmamız gerektiğini anlıyorum.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki boşlukları okuduğunuz şiire göre doldurunuz. 


Başlık ile içerik uyumludur. Çünkü ; şiirin içeriğinde de bir tüketiciden ve nasıl davranması gerektiği gibi bilinçli olma hareketlerinden bahsetmektedir.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Aşağıdaki dörtlüğü okuyunuz. Şairin bu dörtlükte vermek istediği mesaj nedir? Söyleyiniz.

Hesabını bilmeli,
Zor günleri görmeli.
Değer verip emeğe,
Savurgan olmamalı.


Cevap :
Şair bu dörtlükte insanların iyi günleri olduğu kadar kötü zorluk ve yokluk günlerini de bilip ona göre hareket etmesi gerektiğini ve har vurup harman savurmamasını istediğini ifade etmiştir. Elde edilen şeylerin gerek yapılması gerek alınması gerekse üretiminde çok zorluklar çekildiğini ve bu emeklere saygı duyulması gerektiğini ifade etmiştir.


b) Aşağıdaki atasözlerinden bu şiirin dörtlüğüyle ilgili olanları işaretleyiniz.


“5. Sınıf Türkçe Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 143-144-145-146-147-148”

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Soruları ve Cevapları 


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bilinçli tüketici davranışı olan görselleri işaretleyiniz.


“5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 146 Soruları ve Cevapları “

b) Aşağıda verilen davranışlardan bilinçli tüketiciye ait olanları işaretleyiniz.


  • (✔) Alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi hazırlarım.
  • (   ) Alışverişte istediğim her şeyi alırım.
  • (   ) Satın aldığım ürünün üretim tarihine bakmam.
  • (✔) Satın alacağım ürünün son kullanma tarihine bakarım.
  • (   ) En pahalı ürünü almaya çalışırım.
  • (✔) Satın aldığım ürünün iade koşullarını bilirim.

7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Bu karikatürde verilmek istenen mesaj sizce nedir? Yazınız.


Cevap :
Bu karikatürde verilmek istenen mesaj  ; insanların ihtiyaçlarını alması gerektiğidir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 147 Soruları ve Cevapları 


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Bilinçli tüketicinin özelliklerini arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz.


Cevap :
Bilinçli tüketici;

  • Almış olduğu ürünün kalite ve fiyatına bakarak farklı yerlerle de bunu karşılaştırır.
  • Tüketicinin sahip olmuş olduğu hakları bilir ve gerektiğinde hakkını savunur.
  • İhtiyaçlarını planda tutarak gereksiz harcamalardan ve gereksiz ürünleri almaktan kendini koruyabilir.
  • Alışveriş sonunda faturasını ve fişini alarak değişim olması durumunda yapılması gereken şeyler hakkında bilgi alır.
  • Almış olduğu ürün eğer bir elektronik aleti daha satın almadan önce en az bir kere satıcı tarafından kontrolünü sağlayarak çalışıp çalışmama durumuna bakar.

9. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Aşağıdaki şikâyet dilekçesini okuyunuz.


İCLAL GİYİM MERKEZ MAĞAZASINA
İSTANBUL
Ankara Kızılay mağazanızdan aldığım montun eve geldiğimde dikişlerinin sökük
olduğunu fark ettim. Mağazaya faturamla gidip ürünü gösterdim. Kullanıcı hatası olduğunu söylediler ancak ürünü hiç kullanmamıştım. Etiketi dahi üzerinde duruyordu.
Mağaza müdürüyle görüştüm. Kendisi bu konuda yardımcı olacağını söyledi ancak üç haftadır herhangi bir bilgi vermediler. Mağduriyetimin giderilmesini istiyorum.

Konuyla ilgili hakkımı Tüketici Hakem Heyetinde de arayacağımı eklemeliyim.


b) Bir mağazadan ayakkabı aldınız. İlk giydiğiniz gün ayakkabınızın tabanının açıldığını fark ettiniz. Aldığınız ürünün iadesi ve mağazayı konuyla ilgili bilgilendirmek için örnekteki gibi mağazaya bir şikâyet dilekçesi yazınız.


Cevap :

FLO GİYİM MERKEZ MAĞAZASINA
İSTANBUL
İstanbul Fatih ilçesinde almış olduğum ayakkabının ilk gün tabanının açılması sonucu şoka uğradım. Daha ilk defa giymiştim ve yırtılacak bir harekette de bulunmadım. Ancak burada var olan personeller kullanıcı hatası olduğunu beyan ettiler.

Konuyla ilgili hakkımı Tüketici Hakem Heyetinde de arayacağımı eklemeliyim.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Soruları ve Cevapları 


10. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Aşağıdaki cümlelerde eğik çizgi hangi amaçlarla kullanılmıştır? Yazınız.


Temel gereksinimin/Yasal hakları bilin/Yeterli ve dengeli/Sağlıklı gıda yiyin.
Cevap : Yan yana yazılan mısralarda mısraları ayırmak için kullanılmıştır.


Evren Sokak No.: 9/5 Cebeci/ Ankara
Cevap : Kapı ve daire numaralarını ayırt etmek amacıyla kullanılmışlardır.


28/12/1982 benim için yeni bir başlangıç olmuştu.
Cevap : Gün ay yıl gibi sayıları birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.


-lık/-lik isimden isim yapan yapım ekidir.


Cevap : Ekleri göstermek amacıyla kullanılmıştır.


http://tdk.gov.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz.
Cevap : Tarayıcılarda link başlangıcını göstermek için kullanılmıştır.


b) Eğik çizginin kullanım amaçlarına uygun cümle örnekleri veriniz.


Cevap :

  1.  Sağlıklı yaşayın/ Sağlıklı kalın.
  2. İstanbul/Taksim’ de oturuyorum.
  3. 20/09/2000 tarihinde doğdum.
  4. -mek / -mak eklerinin kullanım yerleri bunlardır.
  5. https://www.forumsinifkitabi.com/ adresi ödev yapma sitemizdir.

11. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Tutumlu olma konusunda çevrenizi bilinçlendirecek bir broşür hazırlayınız. Broşürünüzde tutumlu olmakla ilgili deyim ve atasözlerine yer veriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 148 Soruları ve Cevapları “

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : Özgürlük ile ilgili özdeyişler derleyiniz.


Cevap :
Özgürlük neye yarar, yaşarsa bir arada özgürlerle tutsaklar. Bertolt Brecht
Özgürlük, adaletten başka bir şey değildir. Voltaire
Geçici güvenliği için özgürlüğünü verenler her kimse, ne özgürlüğü ne de güvenliği hak ederler. Benjamin Franklin
Özgürlük sevgisi diğerlerini sevmektir, güç sevgisi kendimizi sevmektir. William Hazlitt
Özgürlük kendi kendine yeterli olmanın en yüce meyvesidir. Epikuros
Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir. Ben yapabilmek için mutlaka özgür bir ulusun çocuğu kalmalıyım. O halde, ya özgürlük ya ölüm! Atatürk



 

Our Score