5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109 KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımın Türküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


5. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımın Türküsü Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109


Hazırlık


1. Bağımsızlık deyince aklınıza neler geliyor?


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


2. Bayrakların milletler için önemi nedir?


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıda şiirden alınan bazı kelimeler, harflerinin yerleri karıştırılarak verilmiştir. Karışık verilen harflerden anlamlı kelimeler oluşturarak yazınız. Ardından kelimelerin anlamlarını tahmin ederek kelimeleri sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

Peri : 1. Doğaüstü güçleri olduğuna inanılan, hayal ürünü varlık.

Durgun : 2. Hareket etmeyen, kımıldamayan, sakin.

Kundak : 3. Yeni doğmuş çocuğu ilk aylarda sıkıca sarıp sarmalamaya yarayan geniş bez.

Zafer : 4. Savaşta kazanılan başarı.

Destan : 5. Olağanüstü olayları konu alan şiir.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıda bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını şiirdeki kelimeler arasından bulup yazınız.


Cevap :

altındaki: üstündeki

dalgalı: durgun

yenilgi: zafer


3. Etkinlik


Soru : Şiirde geçen “al” kelimesinin anlamını söyleyiniz. Bu kelimeyi eş seslilik özelliğini gösterecek şekilde iki ayrı cümlede kullanınız.


Cevap :

Al :

Al :


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Şiirin ana duygusunu yansıtan görseli işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109 Cevapları”

5. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu yazınız.


Cevap :

Şiirin konusu :


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


Bayrağımıza selam duran nedir?


Cevap :


Şair, bayrağın resmini nereye çizmek istiyor?


Cevap :


Bayrağımızla ilgili durmadan söylenecek olan nedir? Siz bu konuda şaire katılıyor musunuz? Neden?


Cevap :


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : “Bayrağımın Türküsü” şiirine farklı bir başlık belirleyiniz. Bu başlığı belirleme nedenlerinizi yazınız.


Cevap :

 


8. Etkinlik


a. Bayrağımızla ilgili aşağıda verilen metni okuyunuz. Metindeki altı çizili sayıların yazılışına ve okunuşuna dikkat ediniz.


Türk bayrağı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 3. maddesine göre, “şekli kanunda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır.” 22 Eylül 1983’te 2893 Sayılı Türk Bayrağı Kanunu ile bayrak ölçütleri belirlenmiş ve bayrak son hâlini almıştır. Bayrağın al renginin kodları aşağıda gösterilmiştir. Al rengin koordinatları;
Parlaklık (aydınlık) = 27,5
Kırmızılık-yeşillik = 44,8
Sarılık-mavilik = 15,6


b. Sayıların yazılışları hakkında verilen bilgileri ve örnekleri inceleyiniz.


1. Sıra sayıları yazıyla ve rakamla gösterilebilir. Rakamla gösterilmesi durumunda ya rakamdan sonra bir nokta konur ya da rakamdan sonra kesme işareti konularak derece gösteren ek yazılır: 3., 5’inci…
UYARI: Sıra sayıları ekle gösterildiklerinde rakamdan sonra sadece kesme işareti ve ek yazılır, ayrıca nokta konmaz: 6.’ncı değil 6’ncı…
2. Birden fazla kelimeden oluşan sayılar ayrı yazılır: 1.459 (bin dört yüz elli dokuz), 14.256 (on dört bin iki yüz elli altı)
3. Dört veya daha çok basamaklı sayılar sondan sayılmak üzere üçlü gruplara ayrılarak yazılır ve aralarına nokta konur: 2.893, 21.564, 36.254, 378.541, 4.258.947
4. Sayılarda kesirler virgülle ayrılır: 27,5 (27 tam onda 5); 44,8 (44 tam onda 8)
5. Üleştirme sayıları rakamla değil yazıyla belirtilir: 10’ar değil onar, 7’şer değil yedişer.
6. Bir zorunluluk olmadıkça cümle rakamla başlamaz.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


c. Sayıların doğru yazıldığı cümlelerin sonuna “D”, yanlış yazıldığı cümlelerin sonuna “Y” yazınız.


Cevap :

Sınavda her öğrenciye 20’şer soru sorulacakmış. (Y)
Aşı 850.654 kişi üzerinde olumlu sonuç verdi. (D)
Yirmi bir bin kişilik saha tamamen doldu. (D)
Yarın okula saat 12:40’ta gelecek. (Y)
Düğüne dörtyüz elli kişi katılacak. (Y)
2010’un aralığında dünyaya geldi. (D)
Gübrenin 24,2’sini toprağa döktü. (D)
Salona girdiğimde içeride 10000’den fazla kişi vardı. (Y)
Bilimdeki asıl gelişim 2030’dan sonra başlayacak. (D)
Bir karınca yuvasında yaşayan karınca sayısı 20.000.000 ile 200000000 arasında değişmektedir. (Y)


9. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altındaki kavramlardan birini seçerek bunun anlamı ve size çağrıştırdıkları hakkında kısa bir konuşma yapınız.

Bağımsızlık – İnanç – Birlik ve beraberlik


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : 15 Temmuz 2016 tarihinde ülkemizde darbe yapmak isteyenlere karşı halkımız, eline bayrak alıp sokaklara çıktı, tankların önünde durdu.


Aşağıdaki yazma alanına, bayrağın önemini anlatan bir yazı yazınız.

Yazınıza başlamadan önce bir planlama yapınız. Yazınızda hangi bilgilere yer vereceğinizi; giriş, gelişme ve sonuç bölümünde ele alacağınız konu ve örnekleri tasarlayınız. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa tespit ettiğiniz yazım ve noktalama hatalarını, anlatım bozukluklarını düzeltiniz.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Oğuz Türklerinin gelenek, görenek ve yaşamları hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri not alarak sınıfa getiriniz.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 



650

Our Score