5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Kitabı Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
5. Sınıf Türkçe Kitabı Oyun Durdu! (Dinleme) Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Cevapları, öğrencilerin dil gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla kapsamlı bir şekilde hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin kelime dağarcığını zenginleştirmeyi ve dil bilgisi kurallarını pekiştirmeyi hedefler. Özellikle, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Kitabı Oyun Durdu! Dinleme Metni Etkinlik Cevapları bölümü, dinleme becerilerini geliştirmek için etkili bir araç sunar.
Ayrıca, Forum MEB 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kısmı, öğrencilerin sıkça karşılaştıkları sorunlara çözüm önerileri sunarak öğrenme sürecini destekler. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğretmenler ve veliler için de önemli bir rehber niteliğindedir. Sonuç olarak, 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları etkinlikleri, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu artırarak dersi daha eğlenceli hale getirir.
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25
Soru : “Oyun” kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
Kısa Cevap :
“Oyun” kelimesi bana eğlence, arkadaşlık, paylaşım ve yaratıcı aktiviteleri çağrıştırıyor.
Uzun Cevap :
“Oyun” kelimesi bana çocukluğumda oynadığım sokak oyunlarını, arkadaşlarımla geçirdiğim keyifli anları ve eğlenceli zamanları hatırlatıyor. Oyunlar, hem zihinsel hem de fiziksel becerilerimizi geliştirmemize yardımcı olur.
Ayrıca, arkadaşlarla oynanan oyunlar, iş birliği ve dayanışmayı öğretirken, bireysel oyunlar ise yaratıcılığı ve problem çözme yeteneğini geliştirir. Oyunlar sayesinde hem eğlenir hem de yeni şeyler öğreniriz.
Soru : Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?
Kısa Cevap :
Dijital oyunlarla daha fazla vakit geçiriyorum çünkü teknolojinin sunduğu imkanlar ve arkadaşlarla çevrimiçi oynama fırsatı bana cazip geliyor.
Uzun Cevap :
Günümüzde dijital oyunlarla sokak oyunları arasında bir denge kurmak zor olabiliyor. Ben, genellikle dijital oyunlarla daha fazla vakit geçiriyorum çünkü teknolojinin sunduğu geniş oyun seçenekleri ve çevrimiçi arkadaşlarla oynama fırsatı oldukça çekici.
Dijital oyunlar, farklı dünyalara adım atmamı ve stratejik düşünme becerilerimi geliştirmemi sağlıyor. Ancak, sokak oyunlarının sosyal ve fiziksel faydalarını da unutmamak gerek. Ne yazık ki, şehir yaşamının koşulları ve zaman kısıtlamaları sokak oyunları için daha az fırsat sunuyor. Yine de, her iki oyun türünün de kendine özgü avantajları var.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap : Sude’nin sahile gidip kendisine verilen görevi yerine getirmesi gerçekten iyi oldu. Bu sayede, ailesiyle birlikte vakit geçirmenin ne kadar keyifli ve değerli olduğunu anladı.
Soru : b. Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.
Cevap : Gün içinde genellikle şu etkinlikleri yaparım: Sabah kalktıktan sonra kahvaltı ederim, okula giderim ve derslere katılırım. Okuldan sonra ödevlerimi yapar, biraz dinlenirim. Akşam ailemle yemek yer, televizyon izlerim veya kitap okurum. Eğer vaktim kalırsa, arkadaşlarımla oyun oynarım ya da dışarıda kısa bir yürüyüş yaparım.
Soru : c. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.
Cevap :
Hareketli Olduğum Etkinlikler: Okula yürümek, Spor yapmak, Arkadaşlarımla oyun oynamak, Evde temizlik yapmak
Hareketli Olmadığım Etkinlikler: Ders çalışmak, Kitap okumak , Televizyon izlemek, Bilgisayar oyunu oynamak
Soru : ç. “Hareketli Olduğum Etkinlik” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız.
Cevap :
Soru : d. Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap : Kendim için hem hareketli hem de hareketsiz olduğumu söyleyebilirim. Özellikle bilgisayar ve telefonda geçirdiğim süreyi azaltıp, daha fazla yürüyüş yaparak ve sporla ilgilenerek daha aktif bir yaşam sürmem gerektiğini fark ediyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız hâlinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrim içi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.
Cevap :
3. ETKİNLİK
Soru : a. Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap :
Oyun Durduğunda: Üzgünlük ve öfke
Mektubu Aldığında: Şaşkınlık
Görevi tamamladığında: Mutluluk
Soru : b. Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap : Öfkelendiğimizde genellikle çok sinirli oluruz ve kızacak bir şeyler ararız. Bu yüzden öfke, şaşkınlık ve mutluluktan oldukça farklı ve tehlikeli bir duygudur. Şaşkınlıkta, beklenmedik bir durum karşısında ne yapacağını bilememe hali yaşanır. Mutluluk ise en güzel duygudur ve bazen şaşkınlıkla bir arada olabilir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Sude ne tür bir oyun oynamaktadır?
Cevap : Sude, bilgisayar oyunu oynamaktadır.
2. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır?
Cevap : Sude oyun oynarken, oyun bir anda donmuş ve ekran tamamen kırmızıya dönmüştür. Oyun kilitlenmiştir. Bu sorunu çözmek için gözlüğünü açıp kapatmıştır.
3. Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir?
Cevap : Sude’nin oyuna devam edebilmesi için posta yoluyla ona bir görev gönderilmiştir. Zarftan çıkan deniz kabuğuna benzeyen bir nesneyle en az bin tane deniz kabuğu toplayıp, kumsala büyük harflerle “Sude” yazması istenmiştir.
4. “Ahtapot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden?
Cevap : “Ahtapot” adıyla mektup gönderen kişi muhtemelen Sude’nin anne ve babasıdır. Çünkü bu oyun, Sude’yi bilgisayar başından kaldırmak ve ailesiyle vakit geçirmesini sağlamak amacıyla planlanmış olabilir.
5. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor.Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir?
Cevap : Bu tür davranışlar aslında riskli ve tehlikeli olabilir. Ancak Sevda Hanım, mektubu büyük olasılıkla kendilerinin gönderdiğini bildiği için bunu kabul etmiştir.
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap :
Kişiler: Sude, Sude’nin annesi ve babası, postacı
Zaman: Bir pazar günü
Yer: Sude’nin evi, sahil
Olay: Bilgisayar oyununa çok zaman ayıran Sude’nin, anne ve babasının planı sayesinde, ailesiyle vakit geçirmenin ne kadar eğlenceli olduğunu fark etmesi.
Soru : b. Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir rol oynuyor? Söyleyiniz.
Cevap : Sahil, Sude’nin ailesiyle birlikte vakit geçirmenin keyfini anladığı, önemli bir değişimin gerçekleştiği yerdir.
Soru : c. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz.
Cevap : Mekân değişikliği, olayların olumlu yönde ilerlemesine katkı sağlıyor. Evden çıkıp sahile gitmesi, Sude’nin ailesiyle güzel zaman geçirmesine ve pozitif bir dönüşüm yaşamasına olanak tanıyor.
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.
Cevap : 1 ve 3. görselleri işaretleyiniz.
Soru : b. İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.
Cevap : Metinde, ailesiyle vakit geçirmenin değerini anlayan bir çocuktan söz edildiği için üçüncü görsel metinle uyumlu hale gelmiştir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Çocukların genel ağ kullanım amaçları ile ilgili aşağıdaki grafiği inceleyiniz. Grafikten hareketle doğru ifadelerin başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.
Cevap :
(Doğru) Çocuklar, en çok “araştırma yapma” için genel ağa başvurmuştur.
(Doğru) “Mesajlaşma” amacıyla kullanım “sosyal medya kullanma”dan daha fazladır.
(Doğru) Genel ağ kullanımında “oyun oynama veya oyun indirme”, “paylaşım sitelerinde içerik izleme”nin önüne geçmiştir.
(Yanlış) “E-posta gönderme ve alma” ile “ürün ve hizmetler hakkında bilgi edinme” amacıyla genel ağ kullanımının toplamı, “araştırma yapma” amacıyla kullanımından daha yüksektir.
8. ETKİNLİK
Soru : a. Arkadaşlarınızla sokak oyunları oynarken neler hissettiğinizi, bu oyunları neden sevdiğinizi düşünüp bunlarla ilgili defterinize not alınız. Yazdıklarınızı sıra arkadaşlarınızın notlarıyla karşılaştırınız.
Cevap : Arkadaşlarımla sokak oyunları oynarken çok eğleniyorum ve zamanın nasıl geçtiğini fark etmiyorum. Birlikte vakit geçirmek, gülmek ve rekabet etmek bana büyük mutluluk veriyor. Sokak oyunlarını sevmemin nedeni, hem hareketli olmamız hem de arkadaşlık bağlarımızı güçlendirmemizdir. Ayrıca bu oyunlar sayesinde birlikte vakit geçirmenin keyfini yaşıyoruz.
Soru : b. Arkadaşlarınızla oynadığınız sokak oyunlarından hiç unutamadığınız bir tanesini seçip anlatınız. Konuşmaya başlamadan önce defterinize aldığınız notları kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.
Cevap : Arkadaşlarımla oynadığım ve unutamadığım oyunlardan biri saklambaçtır. Hep birlikte saklanacak iyi yerler bulmaya çalışırdık ve yakalanmamaya çalışmak çok heyecan vericiydi. Saklanırken yaşadığım o heyecan ve gizlenme çabası, oyunu unutulmaz kılan en önemli unsurlardan biriydi.
Soru : c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”ndeverilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap : Bu kısmı yaptığınız anlatımdan sonra doldurmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki değişimi inceleyiniz.
Cevap :
• Begüm düşünüyor.
• Begüm satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda Mete’yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete’yle satranç oynarken düşünüyor.
• Begüm okulda düzenlenen turnuvada Mete’yle satranç oynarken hamlesini yapmak için düşünüyor.
Soru : b. Yukarıdaki örnek cümlelerden hareketle siz de aşağıdaki cümleye her defasında bir kelime veya kelime grubu ekleyerek oluşturduğunuz cümleleri tekrar yazınız.
Cevap :
- Çocuk oynuyor.
- Çocuk bahçede oynuyor.
- Çocuk bahçede top oynuyor.
- Çocuk bahçede arkadaşlarıyla top oynuyor.
- Çocuk bahçede arkadaşlarıyla oyun oynarken gülüyor.
- Çocuk bahçede arkadaşlarıyla oyun oynarken çok mutlu görünüyor.
Soru : c. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Soru : ç. Yaptığınız etkinliğin yazma çalışmalarınızda size ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap : Yaptığım etkinlik, yazma becerilerimi geliştirmeme yardımcı oluyor. Cümleleri nasıl zenginleştirebileceğimi öğrenirken kelime dağarcığımı genişletiyor. Ayrıca, düşüncelerimi daha etkili bir şekilde ifade etmeyi öğreniyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Metnin başlık ve görsellerinde nelere dikkat etti?
Cevap : Metnin başlığındaki kelimelerin ve görselin konuyla ilgili temel unsurları yansıttığını gözlemledi.
Soru : Metnin konu ve içeriğine yönelik tahminlerini başlık ve görsellerle nasıl ilişkilendirdi?
Cevap : Başlıktaki “beştaş” kelimesi, metnin beştaş oyunu hakkında olduğunu düşündürttü. Görsel ise, metindeki karakterlerin çocuklar olduğunu ortaya koydu.
Soru: Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi?
Cevap: Öğretmenimiz, tahmin yaparken Nilgün’ün önceki beştaş turnuvasında kazandığı şampiyonluğa dikkat ettiğini belirtti.
Soru: Tahminlerinin gerekçeleri neydi?
Cevap: Öğretmenimiz, olayların merkezinde Nilgün’ün şampiyonluğunun yer aldığını ifade ederek tahminini bu bilgiyle destekledi.
Soru: Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı?
Cevap: Metin dışında, sezgilerini ve daha önce okuduğu hikâyelerden edindiği deneyimlerini değerlendirdi.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Öğretmenimiz burada metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahminlerini yaparken odaklandığı bilgilerle ilgili neler söyledi?
Cevap : Öğretmenimiz, metnin sonraki bölümleriyle ilgili tahmininde son bölümdeki tiyatro temasına dikkat ettiğini belirtti.
Soru : Tahminlerinin gerekçeleri neydi?
Cevap : Öğretmenimiz, eğer metnin devamı tiyatro ile ilgili değilse, tiyatrodan bahsetmenin gereksiz olacağını ifade etti.
Soru : Tahminde bulunurken metin dışında hangi bilgileri kullandı?
Cevap : Kendi çocukluk anılarını ve hayal gücünü kullanarak tahminler geliştirdi.
Soru : Öğretmenimiz tahminlerinin doğruluğunu kontrol ederken neler yaptı?
Cevap : Öğretmenimiz, tahminlerini tahtaya yazarak metinde anlatılanlarla karşılaştırma yaptı.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Soru : Düşünelim ve tahminlerimizi grubumuzla paylaşalım. Bunlara yönelik grup kararlarını ilgili alanlara yazalım.
Cevap : Metni dikkatlice okuyup dinleyeceğiz ve önemli noktaları not alacağız. Anahtar kelimelere özel dikkat göstereceğiz.
Soru : Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz
Cevap : Metnin başlığı ve görsellerine dayanarak, metnin yavruları olan bir bülbül ile bir bezirgan arasında geçen bir olayı anlatacağını düşünüyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım.
Cevap :
Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Metnin başlığı ve görsellerine dayanarak, bir bülbülün yavrularıyla birlikte bezirgan arasında geçen bir olayı anlatacağını düşünüyorum.
1 Numaralı Yerdeki Tahminlerimiz: Anne bülbül ve yavruları diğer yavru bülbülü bulmak için yola çıkmışlardır. Annelik içgüdüsü, hayvanlarda da mevcuttur.
2 Numaralı Yerdeki Tahminlerimiz: Adamın bülbülün sesinden çok etkilendiği için onu odasında beslediğini tahmin ediyorum; çünkü bülbül, çok güzel şarkı söyleyen bir kuştur.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Soru : Bu kez öğretmenimiz, gerekmedikçe bize müdahale etmeyecek. Önceki uygulamalardaki sırayı takip edelim. Grup arkadaşlarımızla konuşup tartıştıktan sonra ortak karar verelim ama tahmin ve gerekçelerimizi her birimiz kendi kitabımıza yazalım.
Cevap : Gruptaki tüm arkadaşlarımızla dikkatlice konuşup, her detayı göz önünde bulundurarak doğru tahminler yapmaya çalışacağız.
Soru : Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz
Cevap : Metnin başlığı ve görseline dayanarak, konunun ormanda hayvanlar arasında geçtiğini ve baş karakterin bir kanguru olduğunu düşünüyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Tahminlerimiz ve Gerekçelerimiz
Cevap : Metnin akışına göre, kangurunun bir yarışmada başarılı olma isteğinden dolayı ‘Bil Bakalım Bu Ne?’ oyununu kazanacağını düşünüyorum.
5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Tahminlerimizin gerekçeleri ve doğruluğu ile ilgili değerlendirmelerimizi aşağıdaki çalışma kâğıtlarına yazalım.
Cevap :
Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Metnin başlığı ve görseline dayanarak, konusunun ormanda hayvanlar arasında geçtiğini ve ana karakterin bir kanguru olduğunu düşünüyorum.
1 Numaralı yerdeki Tahminlerimiz: Oyunlar arasında yakar top, sek sek ve saklambaç gibi eğlenceli oyunlar yer alabilir, çünkü bu oyunlar ormanda oynanabilecek keyifli etkinliklerdir.
2 Numaralı yerdeki Tahminlerimiz: Metnin ilerleyişine bağlı olarak, kangurunun bir yarışmada kazanma arzusundan ötürü “Bil Bakalım Bu Ne?” oyununu kazanacağını tahmin ediyorum.
Sıra Sende
Soru : Artık tahmin etme stratejisini kullanmayı öğrendik. Şimdi kitabımızdaki “Topsuz Basketbol Oyunu” metninde stratejiyi kendimiz kullanabiliriz.
Cevap :
Okumaya Başlamadan Önceki Tahminlerimiz: Metnin başlığı ve görseline dayanarak, konunun basketbol oynayan çocuklarla ilgili olduğunu ve uzayla ilgili bazı bölümlerin bulunduğunu düşünüyorum.
1 numaralı yerle ilgili tahminim: Başlıktan anlaşıldığı üzere, top olmadan bir oyun oynayacakları için farklı bir yöntemle mücadele edecekler.
2 numaralı yerle ilgili tahminim: Görevlilerin, Mete’yi şaka yollu bir şekilde tedavi edeceklerini tahmin ediyorum.