5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Kitabı Kuşlu Mektuplar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


5. Sınıf Türkçe Kitabı Kuşlu Mektuplar Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211


Hazırlık


Soru : Daha önce trenle hiç seyahat ettiniz mi? Ettiyseniz yaşadıklarınızı anlatınız. Etmediyseniz trenle yolculuk yapmak isteyip istemeyeceğinizi nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Daha önce hiç trenle seyahat etmedim.

Trenle seyahat etmeyi çok istiyorum. Diğer araçlardan farklı olduğu için nasıl bir his olduğunu, ne kadar hızlı gittiğini ve içerisinde yolculuk etmenin nasıl bir his olduğunu merak ediyorum.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.


Cevap :

1. Tramvay sürücüsü. vatman
2. Tren tramvay vb. taşıtlarda tekerleklerin üzerinde hareket ettiği demirden yol. ray
3. Posta parası karşılığı mektup zarfı, kartpostallara yapıştırılan, basılı küçük kâğıt parçası. pul
4. İçine mektup veya başka kâğıtlar konulan kâğıttan kese. zarf
5. Şehirlerde yol üzerinde döşenmiş özel raylarda hareket eden yolcu taşıtı. tramvay

  • Vatman tramvayı büyük bir ustalıkla kullanıyordu.
  • Tramvay rayların üzerinde hızlıca ilerliyordu.
  • Farklı renklerden oluşan bir pul koleksiyonum var.
  • Senin için en güzel zarfı seçmek istiyorum.
  • İlk defa bir tramvaya binecek olmam beni çok heyecanlandırıyordu.

2. Etkinlik


Soru : “Kuşlu Mektuplar” metnine farklı iki başlık belirleyerek bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım : Mektup
Bu başlığı seçme nedenim : şiir mektuplarla alakalı olduğu için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım : Uzaktan Gelen Mektup
Bu başlığı seçme nedenim : şiirde uzaklar, hasret ve mektup teması işlenildiği için bu başlığı seçtim.


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :  Mektup istemi

Metnin ana duygusu : Hasret


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


Şair kimden istekte bulunuyor?


Cevap :

Şair postacıdan istekte bulunuyor.


Şair, hangi tür mektupların kendisine gelmesini istiyor?


Cevap :

Şair, kuşlu mektuplar, tramvaylı mektuplar, ıslık çalan mektuplar ve kimsenin yazmış olmadığı mektupların kendisine gelmesini istiyor.


“Kuşlu mektuplar” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

“Kuşlu mektuplar” ifadesinden posta güvercinlerinin getirmiş olduğu mektupları anlıyorum.


Size göre şiirde hangi duygular ön plandadır?


Cevap :

Bana göre şiirde hasret, yalnızlık ve Ümit duyguları ön plandadır.


5. Etkinlik


Soru : Şiirde, içinde teşhis (kişileştirme) sanatının geçtiği dizeleri aşağıya yazınız. Bu dizelerde teşhis sanatının nasıl yapıldığını da karşılarına yazınız.


Cevap :

“Bana ıslık çalan mektuplar getir

Şarkı söyleyen mektuplar getir” ifadelerinde ıslık çalma ve şarkı söyleme özellikleri bir insana aitken mektuptan istenerek kişiselleştirme yapılmıştır.


6. Etkinlik


Soru : Şiirden alınan aşağıdaki dizede altı çizili kelimenin hangi anlamıyla kullanıldığını işaretleyiniz.


Bırakıver vatman amcanın önüne


Cevap :

Terim anlam


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görsellerde Zeynep’in giysi alışverişiyle ilgili işlem basamakları karışık hâlde verilmiştir. Bunları sıraya koyarak numaralandırınız. Ardından size alınan bir eşyanın alışveriş sürecindeki işlem basamaklarını Zeynep’in yaşadıklarından hareketle sıralayarak aşağıya yazınız. Zeynep’in yüz ifadelerinden hareketle duygu değişimini açıklayınız.


Kısa Cevap :

1-4-2-5-6-3

Alışveriş için annem veya babam ile birlikte alışveriş mağazasına gideriz. İstediğim şeyi seçer, dener ve parasını vererek evimize gideriz. Seçim konusunda anne ve babam bana yardımcı olurlar.

Zeynep elbiselerini kendine küçük geldiğini görünce şaşırmış ve ailesini şaşkınlık ile üzüntüsünü ifade etmek için elbiselerini küçüldüğünü göstermiştir.

Daha sonra ailesiyle beraber alışveriş yaptığı için mutlu kıyafet seçiminde kararsız ve şaşkın kendine kıyafetleri alınca ise mutludur.

Uzun Cevap :

Okul ihtiyaçlarımı almak için annem ile birlikte kırtasiyeye gittim.

Kırtasiyede ihtiyaç listemi orada çalışana verdim. Almak istediğim şeylerin rengini ve şekillerini annem ile beraber seçtik.

İhtiyaçlarımı aldıktan sonra annem bana hoşuma gidecek ve kullanmak isteyeceğim kitap, silgi veya defter gibi bir şey alabileceğimi de söyledi.

Kendime güzel bir kalem seçtim. Annem parayı ödedi ve evimize geldik.

Zeynep elbiseleri küçüldüğü için şaşkın, alışveriş esnasında düşünceli ve kararsız, alışveriş yaptıktan sonra ise üzerine olan kıyafetler aldığı için mutludur.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


8. Etkinlik


Eski çağlarda insanlar dumanla, güvercinlerle haberleşmeye çalışırken günümüz insanı çok daha hızlı ve kolay bir yöntemle haberleşebilmektedir. Özellikle internetin gelişmesiyle haberleşme ileri bir boyuta taşınmıştır. Bir zamanların yaygın kitle iletişim araçlarında da farklılıklar mevcuttur. Gazete, dergi, broşür gibi basılı iletişim araçları yerini gittikçe dijital içeriklere bırakmaktadır.


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını da kullanarak gelecekte iletişim araçlarında olabilecek değişiklikler hakkında konuşunuz. Konuşmanızda konu dışına çıkmamaya dikkat ederek kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


Kısa Cevap :

Eskiden insanlar posta güvercinleri gibi zor yöntemlerle iletişim kursalarda şu anda iletişim oldukça hızlı bir seviyeye varmıştır.

Günümüzde akıllı telefon, bilgisayar ve tablet ile yurt dışında olan bir kişi ile bile kolayca iletişim kurabilir ve istediğimiz bilgileri elde edebiliriz.

Gelecekte düşüncelerimizi yazmadan ve konuşmadan birinin beline doğrudan göndererek iletişim kurabileceğimizi düşünülmektedir.

Uzun Cevap :

Eski insanlar birbirlerine ulaşabilmek, iletişim sağlayabilmek ve haber alabilmek için uzak yollar gitmek zorundaydı.

Ateş yakma, mektup gönderme ve posta güvercinleri gibi iletişim yöntemleri kullanılsa da günümüzdeki hıza ulaşamazdı.

Günümüzde kullanmış olduğunuz bir akıllı telefon ile bile istediğimiz kişiyi arayabilir, internette ulaşabilir, oyun oynayabilir ve indirdiğimiz uygulamalarla birçok isteğimizi gerçekleştirebiliriz.

Her geçen gün iletişim daha da hızlandığı gibi bundan birkaç yıl sonra bile internetin ve iletişimi daha da hızlanacağı düşünülüyor.

Geçmişte sadece tanınan insanlar ve politikacılar platformlara sahipken şu anda dileyen herkes bir platform kurabiliyor.

Önümüzdeki yıllarda iletişim daha da ilerleyecek ve artırılmış gerçeklik denen iletişim şekline ulaşacağımız düşünülüyor.

Bu sistemde gerçek dünyadan alınan görüntülerle sayısal görüntüler inanılmaz bir gerçeklikle bağlanıyor.

Aklımıza gelen basit uygulamalar bile yansıtılan bilgisayar görüntüleri ile gerçeklik hissi verebiliyor.

Ve bilim adamları yazı ve konuşma olmadan insanların beyin frekansları ile birbirlerine iletişim gönderebilecekleri günleri planlıyor ve bunun için çalışıyorlar.


9. Etkinlik


Soru : Sevdiğiniz bir iletişim aracını anlatan kısa bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Şiirinizi bitirdikten sonra arkadaşlarınıza okuyunuz. Şiirinizi öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyiniz.


Kısa Cevap :

İnternet

İstenen her bilgiye

Eriştirir internet

Bilgi, beceri ve gücü

Geliştirir internet

 

İstenen her bilgiyi öne serer internet

Doğru kullanana kar

Yanlış kullanana Dünya zarar

Verebilir internet

Uzun Cevap :

İnternet

Bilgisayar sonra internet

İnsanların hepsinin evine giren internet

Fayda isteyene fayda

Düşünmeyene nice zarar veren şeydir internet

 

Teknoloji güzeldir güzel kullananın elinde

İnsan ne beklerse onu verir internet

Sen bilim için dokun

Bilgiye ulaşmak için

Çalış oku araştır elinde bak internet

 

Eskiden ne zordu birşeyleri öğrenmek

Çalışmak gerekirdi ele geçmezdi her şeyi bilmek

Şimdi yeter ki işte bilgi elinin önünde

Bu fırsatı fırsat bil, bolca çalışmak gerek

 

İletişim ve filmi izlesende nette

Sakın kopma gerçekten, ailen ve sevdiklerinle

Herşeye zaman ayır farkında ol

Hem teknolojiyle mutlu ol hemde sosyal yaşamlan


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Robotların günümüzde ne tür işlerde kullanıldıklarını güvenilir kaynaklardan araştırınız.


Cevap :

Robotlar günümüzde birçok alanda kullanılmaktadır.

Robotlar endüstriyel, operasyonel, tıp ve sağlık alanında, eğitim ve araştırma alanında, eğlence alanında tarım ve hayvancılık alanında ve ulaşım alanında kullanılmaktadır.



 

Our Score