5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220 KOZA Yayınları
5. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Tema Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220
5. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Tema Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220
AYAK İZLERİNİN ESRARI
Fenton Rumplemayer (Fentın Rampılmeyır) New York (Niv York) Doğa Tarihi Müzesi’nin kapısından girdi, danışma masasının yanında duran görevliye el salladı. Müzedeki herkes Fenton’ı tanırdı. Annesi ile babası müzede fosil bilimci olarak çalışıyordu. Yani işleri müzedeki dinozor kemiklerini incelemek ve onları bir araya getirmekti. Fenton kendini bildi bileli müzeye gelip giderdi. Orada, dinozor iskeletlerini çizerek saatler geçirmişti. Müzedeki dinozorların her birini ezbere biliyordu. Bugün okulun son günüydü. Fenton uzun ve sıcak yaz günlerini soğuk ve karanlık salonlarda resim yaparak geçirmek için can atıyordu. Fenton’a sorarsanız müze dünyanın en güzel yeriydi. Büyüyünce ne olacağına çoktan karar vermişti: Dünyanın en ünlü dinozor uzmanı… Dinozorların yanına gitmeden önce laboratuvara uğrayıp annesiyle babasına müzeye geldiğini söylemesi gerekiyordu. Fenton önce müzenin hediyelik eşya satılan bölümünden ve ardından da göktaşı odasından geçerek ikinci kata çıkan merdivenleri tırmandı. Üstünde “ÖZEL MÜZE GÖREVLİLERİNDEN BAŞKASI GİREMEZ” yazan ağır kapıyı iterek içeri girdiğinde annesi ile babasını, üzerinde küçük kemiklerden oluşan bir yığın bulunan masaya eğilmiş buldu. (…)
B.B. CALHOUN (B. B. Kalhun) Çeviren: Özlem ÖZBAL (Kısaltılmıştır.)
1-6. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Metinde Fenton, hangi özelliğiyle öne çıkmaktadır.
A) Sıkılgan olması
B) Heyecanlı olması
C) Kararlı olması
D) Maceraperest olması
2. Fenton’ın annesi ve babası müzede ne iş yapıyorlar?
A) Fosil bilimci olarak çalışıyorlar.
B) Müzede idari işler yapıyorlar.
C) Müzede güvenlik işlerine bakıyorlar.
D) Müzede rehberlik yapıyorlar.
5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları
3. Fenton yaz günlerini nasıl geçirmeyi planlıyor?
A) Annesi ve babasıyla birlikte çalışarak
B) Müzede dinozor kemiklerini sınıflandırarak
C) Müzede hediyelik eşya tasarlayarak
D) Müzede resim yaparak
4. Metne göre Fenton aşağıdaki kavram çiftlerinden hangisine ilgi duymaktadır?
A) Bilim-Spor
B) Sanat-Bilim
C) Tarih-Spor
D) Tarih-Turizm
5. Fenton’ın yerinde siz olsaydınız, böyle bir müzede neler yapmak isterdiniz?
Cevap :
Fenton’ un yerinde ben olsaydım, böyle bir müzede bende onun gibi dinozorları incelemek ve haklarında büyük çalışmalar yapmak isterdim.
6. “Karar” kelimesini metinde bulunuz. Kelimenin aşağıdaki anlamlarından hangisinde kullanıldığını işaretleyiniz.
Cevap :
Bir iş veya sorun hakkında düşünülerek verilen kesin yargı. ✓
Herhangi bir durum için tartışılarak verilen kesin yargı, hüküm.
Bu yargıyı bildiren belge.
Değişmeyen, düzenli durum, düzenlilik, yöntemlilik.
Tam ölçüsünde, ne az ne çok.
Türk müziğinde, taksim yaparken ana makama dönüş.
7. Aşağıda verilen kelimelerden türemiş olanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
bilgi ✓
dengeli ✓
evli ✓
göçmen ✓
gözlükçü ✓
mutluluk ✓
öğretmen ✓
yazar ✓
yorgun ✓
5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları
8. Cümlelerdeki noktalı yerleri aşağıda verilen kelimelerden uygun olanla tamamlayınız.
(edu-gov-org-güvenli)
Cevap :
güvenli olmayan sitelerden resim, video, dosya veya program indirmemeliyiz.
–––––gov–––– uzantısı genel ağ sitesinin devlet kurumlarına ait olduğunu gösterir.
––––––edu––––––––– uzantısı genel ağ sitesinin üniversitelere ait olduğunu gösterir.
9. Aşağıdaki resimlere uygun deyimler yazınız. Bu deyimlerin anlamlarını altlarına yazınız.
Cevap :
El Üstünde Tutmak
Anlamı: bir kimseye çok saygı ve sevgi göstermek
Avucunu Yalamak
Anlamı: umduğunu ele geçirememek
Ununu elemek, eleğini asmak
Anlamı: geri kalan ömrü süresince yapacak önemli bir işi kalmamak” anlamında kullanılan bir söz
10. “Bilim ve Teknoloji” temasındaki yazma çalışmalarınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap :
Yazma konumu belirledim. ✓
Konumu belirledikten sonra bir taslak oluşturdum. ✓
Hikâye edici metinlerde, hikâye unsurlarını konuya bağlı olarak belirledim. ✓
Yazılarımda giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini nasıl işleyeceğimi belirledim. ✓
Taslak oluşturduktan sonra yazımda çıkarmak istediğim yerleri belirledim. ✓
Yazımı düzenlerken eklemek istediğim bilgi ve ifadeleri gözden geçirdim. ✓
Yazımda noktalama işaretlerini doğru yerde kullandım. ✓
Yazımda satır sonlarına sığmayan kelimeleri doğru yerden böldüm. ✓
Yazımı gözden geçirerek varsa yaptığım yanlışları belirleyip düzelttim. ✓