5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 KOZA Yayınları
5. Sınıf Türkçe Kitabı Piyano ve Piyanist Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 238, 239, 240, 241, 242
5. Sınıf Türkçe Kitabı Piyano ve Piyanist Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242
Hazırlık
1. Ne tür müzikler dinlemekten hoşlanırsınız?
Kısa Cevap :
Ben en çok pop müzik dinlemekten hoşlanıyorum.
Uzun Cevap :
Ben en çok pop, hip hop ve rock müzik dinlemekten hoşlanıyorum.
Bu müziklerin beni daha çok eğlendirdiğini ve bana hitap ettiğini düşünüyorum.
2. Aşağıda görselleri verilen müzik aletlerinden hangilerinin seslerini beğeniyorsunuz? Neden?
Cevap :
Ben aşağıdaki müzik aletlerinden en çok gitarın sesinden hoşlanıyorum.
5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Dinleyeceğiniz metinden alınmış aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sizce metnin devamında paragrafta anlatılan olay ne şekilde gelişmiş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz. “Doğrusu bu tam aradığım gibi bir piyano.” dedi. Kuyruklu Piyano kulaklarına inanamadı. Doğru mu duymuştu! Gerçekten onun aradığı gibi bir piyano muydu? Genç adam parmaklarını Kuyruklu Piyano’nun üzerinde gezdirdi.
Cevap :
Tahminim : Piyanist parmaklarını o kadar mükemmel bir şekilde de kullanıyordu ki kuyruklu piyano buna hayran kaldı.
2. Etkinlik
Soru : Aşağıda verilen kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Kelimeleri, sözlük anlamlarından yararlanarak bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
(AKORT-ALICI-EZGİ-BURUŞTURMAK-BESTE)
Cevap :
1. Bir ürünü satın almak isteyen kimse, müşteri. ALICI
2. Bir çalgıda doğru ses vermesi için yapılan ayar, düzen. AKORT
3. Bir müzik eserini oluşturan ezgilerin bütünü. BESTE
4. Sıkıştırarak veya kıvrım yaparak bir şeyin alanını ve hacmini küçültme işi. BURUŞTURMAK
5. Belli kurallara göre düzenlenmiş, kulağa hoş gelen ses dizisi. EZGİ
5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Siz Kuyruklu Piyano’nun yerinde olsaydınız dükkândan çıkabilmek için neler yapar, nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.
Cevap :
Ben kuyruklu piyanonun yerinde olsaydım dükkandan çıkabilmek için kendimi tanıtır, sevdirmeye çalışırdım.
4. Etkinlik
Soru : Metinden alınan aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Deyimleri birer cümlede kullanarak belirtilen yere yazınız.
Cevap :
1. nefes almak – Ferahlığa kavuşmak.
2. el ovuşturmak – Birinin karşısında ezilip büzülmek.
3. kendinden geçmek – Bilinci işlemez olmak.
Nefes almak : Kedinin nefes alışını seyretmek çok huzur verici.
El ovuşturmak : Elde edeceği karı düşününce ellerini oğuşturdu.
Kendinden geçmek : Tansiyonu düşünce biraz kendinden geçmiş.
5. Etkinlik
Soru : “Piyano ile Piyanist” metnine tek kelimelik ve cümle şeklinde birer başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi aşağıya yazınız.
Cevap :
Tek kelimelik başlık : Piyano
Bu başlığı seçme nedenim : kuyruklu piyano hakkında olduğundan bu başlığı seçtim.
Cümle şeklindeki başlık : Kuyruklu Piyano ve Piyanist Buluşuyor
Bu başlığı seçme nedenim : metinde bu anlatıldığı için bu başını seçtim.
5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Metnin ana fikrini en iyi ifade eden atasözünü işaretleyiniz.
Cevap :
Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır atasözünü işaretleyiniz.
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
Müşteriler Kuyruklu Piyano’yu neden almıyorlar? başta neden ilgilenmiyor?
Cevap :
Müşteriler kuyruklu piyanoyu çok büyük ve pahalı buldukları için almıyorlar.
Kuyruklu Piyano, yanına gelen iyi giyimli adamla neden başta ilgilenmiyor?
Cevap :
Kuyruklu piyano, yanina gelen iyi giyimli adamla onu diğerleri gibi almayacağını düşündüğü için ilgilenmiyor.
Kuyruklu Piyano satın alınacağını nasıl anlıyor?
Cevap :
Kuyruklu piyano satın alınacağına genç adamın üzerinde parmaklarını gezdirdiğinde ve tuşlarına dokunduğunda anlıyor.
İyi giyimli adam Kuyruklu Piyano için salonunda nasıl yer açmayı düşünüyor?
Cevap :
İyiyim ne adam kuyruklu piyano için salonda yana birkaç ye eşyayı atarak yer açmayı düşünüyor.
Kendinize bir şeyler alırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap :
Kendime bir şeyler alırken o şeyin benim için kullanışlı olup olmadığını bir gün fiyatına ve elimdeki imkanları gözeterek almaya dikkat ediyorum.
8. Etkinlik
Soru : Metni bir kez daha dinleyiniz. Metne ait hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap :
Şahıs kadrosu : kuyruklu piyano, dükkan sahibi, iyi giyimli iki adam, , eşya taşıyıcıları
Olay : büyük ve pahalı olduğu için uzun zamandır satılmayan ve satın alınmayı bekleyen bir kuyruklu piyanonun satış süreci ve satılarak sahibi ile buluşması.
Yer (mekân ): müzik aletlerinin satıldığı dükkan, kamyonet, piyanoyu alan kişinin evi
Zaman : belirtilmemiş
5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları
9. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.
ahmetin bu davranışı onu hayli üzmüştü
Cevap : Ahmet’in bu davranışı onu hayli üzmüştü.
İstiklâl marşımızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’dur.
Cevap : İstiklâl Marşımızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’dur.
19 mayıs Atatürkü anma Gençlik ve Spor bayramını coşkuyla kutladık
Cevap : 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramını coşkuyla kutladık.
10. Etkinlik
Soru : Bir müzik grubu kurduğunuzu hayal ediniz. Grubunuzda kimlerin yer alacağı, hangi enstrümanları çalacakları, vokalin kim olacağı ve grubunuzun söyleyeceği şarkılar hakkında kısa bir hikâye yazınız. Metninize, içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazmaya başlamadan önce ana fikrinizi belirleyiniz. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan bir taslak oluşturunuz. Taslağınızda bu bölümlerde ne tür bilgilere yer vereceğinizi belirleyiniz. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama hatalarınızı düzeltiniz. Hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Müzik Grubumuz
Çocukluğumdan beri en büyük hayallerimden bir tanesi bir müzik grubu kurmak ve bu grubun içerisinde hayal ettiğimiz bütün besteleri yapabilmekte.
Lisede tam imkana sahip olmasak da arkadaşlarımla beraber şarkı söyleyebiliyor ve elimizdeki imkanlarla bildiğimiz müzik aletlerini çalabiliyorduk.
Sonunda öğretmenimiz bu yeteneğimizi fark etmiş ve kendi de bizleri desteklemek için zaman zaman okulda, sınıfta ve yaşımıza uygun belirli yerlerde çalmamıza izin vermiş bizlere eşlik etmişti.
Bugün o grup hala devam etmese de ileride yeniden birleşeceğimizi veya daha iyi gruplar kurarak bu yeteneğimize devam et devam ettireceğimizi düşünüyorum.
Uzun Cevap :
Müzik Grubum
Lise yıllarında sesi güzel olan, iyi gitar çalabilen birçok arkadaşım vardı.
Bir gün arkadaşlarımla konuşurken bir grup kurmak istediğimizi ve işler çıkarıp belki de ileride konserler bile verebileceğimizden bahsettik.
Mine çok güzel besteler yapabiliyordu. Mahmut gitar çalıyor , bense besteyi seslendiriyordum.
Önce ufak denemelerle başlamış daha sonra daha da kendimizi ilerleterek okulumuza minik bir konser vermiştik.
Bazen mahallede bazen sokakta çalıyor ve güzel bir etkinlik meydana getiriyordu.
Bizi fark eden belediye başkanı bize konserde bir bölüm ayıracağını ve az da olsa yeteneklerimizi göstereceğimiz bir alan ayarladı.
Yeteneklerimiz fark edilmiş ve büyük beğeni toplamıştı.
Şimdi farklı şehirlerde üniversite okuyor olsak da o günlerimizden bahsediyor ve tekrar başka arkadaşlarımızla gruplar kurarak iyi bir müzik grubu olma yolunda hayallerimizi sağlam tutuyoruz.
Gerçekleşmeyecek olsa bile hayallerin pesinden gitmek bence çok önemli.